Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor tykt kan man støpe polyester i én runde uten matter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor tykt kan man støpe polyester i én runde uten matter?

Jeg skulle fylt opp diskantpodsene mine på innsiden da jeg ikke vil legge flere lag glassfiber utenpå dem, og da de er litt svake grunnet kun trukket dem med T-skjorte og dynket i polyester.
    Bilder her:
    http://www.bilstereoforumet.no/showp...5&postcount=10
    Tenkte kanskje å bore hull fra baksiden og fylle inn polyester...men da blir det opptil 15mm tykt lag...funker det? Eller bør jeg bare krype til korset og legge glassfibermatte utenpå?
    .:Lasse:.

hvorfor kan du ikke legge glassfiber på innsiden? De er vel ikke laget som helt tette kasser?
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by screwball View Post
      Jeg skulle fylt opp diskantpodsene mine på innsiden da jeg ikke vil legge flere lag glassfiber utenpå dem, og da de er litt svake grunnet kun trukket dem med T-skjorte og dynket i polyester.
      Bilder her:
      http://www.bilstereoforumet.no/showp...5&postcount=10
      Tenkte kanskje å bore hull fra baksiden og fylle inn polyester...men da blir det opptil 15mm tykt lag...funker det? Eller bør jeg bare krype til korset og legge glassfibermatte utenpå?
      Funker helt sikkert greit å fylle dem med polyester, utfra bildene ser det ikke ut til å være så stort tomrom.
      Eller lage hull fra baksiden og fylle opp med støpeplast med fyllstoff.
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Jo, har jo det originale dekslet bakom...pga innfesting etc. Og som bildene viser er ringen til diskanten omtrent helt tett, så kommer ikke til gjennom diskanthullet i nevneverdig grad.
        Trenger derfor en rimelig tyntflytende sak som kan fylle opp/stive av. Kan smøre på et par lag med polyester utenpå, men er redd for å få veldig ujevn overflate om jeg legger matter utenpå, og da har vi det gående med sparkling, sliping, sparkling, sliping osv osv.....

Comment

hvorfor ikke begyne på nytt å bruke fyllstoff i stedet
          Einar fleischer

Pioneer
          JL audio
          hertz
          earthquake

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

Comment

Du tenker på støpeplast?
            Jo, grunnen til det er rett og slett budsjett!
            Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å bygge dette anlegget med materialer og utstyr som jeg har liggende, selve anleggskomponentene gikk mer eller mindre i null med bytting og at jeg har solgt unna noe stereo jeg hadde liggende.
            Støpeplast+fyllstoff ville kostet meg 750,- pluss frakt, det er penger jeg heller må sette av til strømkabler o.l.

Vært stress, så ikke fått lagt på noe mer polyester på podsene. Skal legge ett strøk på dem utvendig og se om det hjelper i nevneverdig grad. Hvis ikke så legger jeg et par lag med glassfibermatte. Må vel sparkle litt anyway så....

Comment

Working...
            X