Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan stive opp teppe i bakasjerommet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan stive opp teppe i bakasjerommet?

    Hei i celica`n min så er det kunn et teppe med litt grøn isolasjon greier under som er i bakasje rommet. men det er ikke rett og jeg har tatt ut reserve hjulet får å legge forsterker nedi der. så vil ha plate eller noe over der så jeg har litt sponplate der men den dekker ikke alt..

    så vil ta å legge det orginale teppe tilbake men finnes det noe dempermatter eller noe papp som man kan bruke sånn at det blir stivt så jeg slepper å merke alle de uvjevn hetete baki der?

    eller en annen god måte får å få det bra baki der.. er ikke så veldig flink skullle hatt det som

    http://i196.photobucket.com/albums/a...g/IMG_4112.jpg

    er mye kuler der..

    sånn hadde jeg tenkt å få det til men det greier jeg ikke.. håpet at det var noe lettere vei..

    http://i196.photobucket.com/albums/a...g/IMG_4221.jpg

    men må ikke bli like bra da..

    noen som har noen forslag?

    mvh Eirik

  • #2
    Om jeg skjønner deg rett, så vil du ha et flatt gulv å bygge anlegget oppå. Hvorfor ikke ta det orginale teppet og bruke det som en mail og skjøre ut ny gulvplate i f.eks 16mm MDF? Så kan du dempe den platen på undersiden og legge teppe oppå igjen
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      var det jeg tenkte først.. men ok 21 mm spon og plata var ikke stor nok.. men finnes det ikke noe dempe greier som er litt stiv jeg bare kan legge på under siden av teppe?

      Comment


      • #4
        Smør den inn med polyester fra undersiden.

        Comment


        • #5
          må du ha plate på hele golvet da du skal ha en bass kasse bak i der da?
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

          Comment


          • #6
            skal ha en kasse der ja..

            Comment


            • #7
              Originally posted by Alfert View Post
              Smør den inn med polyester fra undersiden.
              ossen gjør man det er det dyrt?

              må ikke er 100 % stivt men bedre enn idag og vil helst merkes ganske flatt men greit å kunne løfte dritten opp uten å ta ut alt oppe også men det er sikkert ikke mulig..

              Comment


              • #8
                Nei,det er ikke så dyrt- Polyester og herder fra biltema klarer seg til dette bruket, vil tro at en liter er nok i første omgang.
                Du kan jo legge matten med grønnsiden opp på ett helt flatt gulv eller lignende og smøre på polyester, vil du ha den to delt stiv, slik at du får en hengsle funksjon, kan du la det stå igjen 3-4 cm midt på trekket der du ikke smører på polyester.
                Litt dårlig forklart men håper du skjønner hva jeg mener. Lykke til...

                Comment


                • #9
                  du kan jo sette kassa inn, og finne ut hvor mye av golvet som ikke er dekket av kassa, og så bruker du teppet du har bak nå som mal. om du gjør dette kan du forsatt ta ut plata uten å ta ut basskassa
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Alfert View Post
                    Nei,det er ikke så dyrt- Polyester og herder fra biltema klarer seg til dette bruket, vil tro at en liter er nok i første omgang.
                    Du kan jo legge matten med grønnsiden opp på ett helt flatt gulv eller lignende og smøre på polyester, vil du ha den to delt stiv, slik at du får en hengsle funksjon, kan du la det stå igjen 3-4 cm midt på trekket der du ikke smører på polyester.
                    Litt dårlig forklart men håper du skjønner hva jeg mener. Lykke til...
                    tusen takk skjønte det nå og typen til muttern hadde drive med polyester får mange år sia og han sa det samme så da får jeg hjelp av han..

                    Comment


                    • #11
                      Dere er klar over hvor mye polyester jobber i herdeprosessen eller? Hvis du dynker det teppet i polyester og forsterker det med glassfibermatte så vil det med 98% sansynlighet slå seg og det er lite kult med et gulv som ser ut som skroget på en båt
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Amen
                        Mvh
                        Lars Engen

                        Comment


                        • #13
                          jepp. mye bedre å bruke orginalgulvet som en mal å skjære ut i mdf eller spon,
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

                          Comment


                          • #14
                            enig med siste post.. du kan jo lage forsterkninger på undersiden og bygge ned ampen i gulvet...
                            -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                            -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                            -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                            -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                            Comment

                            Working...
                            X