Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diverse 190 spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diverse 190 spørsmål

    Hvordan får du av de framre grillene på høytallerne UTEN å ødlegge eller bøye de!
    Prøvd å tatt av det deksele på a-stolpen men uten hel!

    Stemmer det at det er 5 1/4 '' fram og bak?

    Og hvordan bass kasse lønner det seg å ha i 190' etter som den har bensin tanken i sete ryggen?
    Båndpass,lukket eller portet?

    takk for alle svar

  • #2
    Hei

    Etter det jeg husker er det bare å skru opp skruen(evt skruene?) på toppen av dekselet for så å løfte det ut
    Er vanskelig å komme til skruen pga frontruta så det beste er nok bits på ei lita skralle eller noe sånt..!

    Det er 4" forran og jeg er ganske sikker på at det er 4" bak også
    Dørpanel(forran) med plass til 6,5" er mulig å kjøpe, tror transmedia forhandler disse.


    Jeg har tidligere blitt anbefalt båndbass, da med porter oppover mot hattehylla og medisinluka fjernet(da vil du få ett åpent hull ned til bagasjerommet)..Noe mer enn det vet jeg desverre ikke, men vil tro det kommer litt ann på subben din også

    Lykke til

    Comment


    • #3
      Ikke rart æ ikke fikk det opp?:P
      Får vell dra på bilradio spesialisten å kjøp nå høytallera som passe i hullene, noen aning på max størrelse?
      Forskjellige magneter osv. så gidder ikke bomkjøp

      Comment


      • #4
        du får bare ta med deg orginal høytalerene og se litt nedi hullet
        Er ganske dårlig plass nedi der, og trur ikke du får plass til noe mer enn 4" fremme iallefall, og helst ikke så veldig "dype" høytalere..Bak vet jeg ikke da jeg har uorginal hattehylle.

        Comment


        • #5
          Det skal bare skur opp skruene og løfte grillene litt på siden så løfte dem opp... Ettersom man må liksom løfte dem litt på siden er pga grillene har en "krok" som holder grillene på plass..

          Ang størrelsene , oppi der er det ikke plass til en mer rundt 10cm høyttalere (4")... Litt avhengig hvilke merker høyttalere man kjøper. Men da er det trangt der , spørs om man da ikke må kappe av div "ører" som man fester høytt. med skruer..

          Det måtte jeg gjøre med Polk MM mellomtoner den gang og på et Macrom Extreme høyttalere i senere tid.

          Har også prøvd med 2.5" DLS UP sett (8,2cm) ,men da måtte jeg lage extra ringer til dem ellers datt den rett i dashbordet.

          Hilse tidligere 190E eier...

          Comment


          • #6
            om du skjærer i filten bak får du lett ned 6,5 " bak uten å ødelegge stål i hatte h har værtfall jeg gjort. for så å bygge om hattehylla seinere
            Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

            Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
            Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

            Comment


            • #7
              mener å huske at jeg monterte diskantene i selve grillen over 4" elementen, grillen måtte moddes litt men lydbildet ble meget bra -skal se om jeg finner noen bilder
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                det var en 220 2 dørs men dashen er ganske lik

                diskanten er festet i strukturen til gitteret, slik at det hindrer minst mulig lyden fra mellomtonen.



                litt vanskelig å se men selve gitteren buller ut så diskanten kunne vinkles....



                bilen gikk i oslo og derfor var "viktig" til å få den så annonym som mulig men system på 4 veis aktiv deling spilte meget bra og "ikke synlig".
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  Noen som har peiling på hvordan jeg får av sete ryggen baki? hadde tenkt å få plass til 6x9 høytallere men da må jeg ut med hatt hylla.

                  Comment


                  • #10
                    Viss det er likt som i min W124 CE så er det bare å ta ut sete bunnen (rød dings?!?) så er det en skrue under ryggen midt på, 8mm. Så er det bare å løfte opp så skal det vere løst.

                    Comment


                    • #11
                      hvor er den røde dingsen da mon tro?

                      Comment


                      • #12
                        Hvor er den røde dingsen hen da mon tro?

                        Comment


                        • #13
                          Det er en rød liten metallding på fremmsiden av setet, i midten, trykker du på den og drar puten oppover så skal det være løst. Dette må gjøres for å komme til den andre skruen! Igjenn, viss det er likt som på min bil...

                          Her er et bilde:

                          Rød ring rundt rød dings og blå rundt skruen til seteryggen
                          Last edited by Tobbelobb; 29-10-2008, 14:30.

                          Comment


                          • #14
                            Takk for hjelpen

                            Comment

                            Working...
                            X