Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt hjelp til ett lite koblings spørsmål

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt hjelp til ett lite koblings spørsmål

Hvis jeg har 2x hertz hx250d, altså 2x4 ohm på hver, å skal koble de til ei monoblokk som er stabil i ned til 2ohm, er den beste måten å koble de på sånn som det her :
    http://www.rockfordfosgate.com/rftec...hmDVC_4ohm.gif

Eller er det noen måte å koble de sånn at de belaster forsterkeren med 2 ohm?Regner igrunnen med at det ikke er det, men tenkte jeg skulle høre med de som kan dette her inne

Takknemlig for alle svar

-Daruu
    1989 Volvo 740 GL

Originally posted by daruu View Post
    Hvis jeg har 2x hertz hx250d, altså 2x4 ohm på hver, å skal koble de til ei monoblokk som er stabil i ned til 2ohm, er den beste måten å koble de på sånn som det her :
    http://www.rockfordfosgate.com/rftec...hmDVC_4ohm.gif

Eller er det noen måte å koble de sånn at de belaster forsterkeren med 2 ohm?Regner igrunnen med at det ikke er det, men tenkte jeg skulle høre med de som kan dette her inne

Takknemlig for alle svar

-Daruu
    Litt avhengig av utgangseffekten på monoblokka di, tror jeg du ikke behøver å bekymre deg.
    De fleste forsterkere spiller bedre ett hakk høyere opp på impedanseskalaen.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

ja, det er et alternativ, altså 4ohms + 4ohm=8ohm/2 ( parallekobles)=4....

det andre er 4ohm/2 (paralellkobles begge spolene på hver element) og dertetter kobles spolene i serie med hverandre... -erfarings messig vil dette være en bedre alternativ da den samlede strømmen vil gå gjennom begge elementene... men men, dette er bagateller og bør prøves og finne ut hva som lyder best...teoretisk skal dette være bedre løsning

Ellers som dag sier: ampen din vil ha best kontrol=bedre lyd med impedanser over 2 ohm.
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Working...
      X