Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til GZ GZWN 12"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasse til GZ GZWN 12"

Hei!
    Stiller et spørsmål for ein kamerat, som har ein Ground Zero GZWN 12"

diameter: 30 cm / 12"
    power handling: 2.000 WRMS
    impedance: 2x 2 ohm
    voice coil: 76 mm / 3" flat wire
    excursion: X max. 50 mm / 2"
    resonance frequency: FS 35,3 Hz
    SPL: 88 dB
    additional: VOXR surround
    double spider
    Vekt : 18.90 Kg

I skrivende stund så bruker han en Bassworks kasse (GPH12BK, Single 12' slot port, port trim, high gloss baffle, cu. ft. 1.9, tuning 38 Hz)

Til denne bruker han en Soundmagus X-3200.
    Eg personlig trur det er mulig å få mere trykk ut av denne bassen, med en annen kasse?
    Noen meninger om dette?
    Isåfall, noen som kan hjelpe med tegninger og spesifikasjoner til ny kasse?
    Står i ein Toyota Camry 2,2 XL, '94 mod.

Mvh
    Johnny
    Last edited by JVMyhre; 23-10-2008, 02:18.
    Mvh
    Johnny Myhre

Lag en bassrefleks kasse på 40 liter med et 4" rør med en lengde på 30 cm.Denne kassen vil nok passe bedre til denne bassen,enn den bassworks kassa han bruker nå

Comment

Originally posted by Vinje View Post
      Lag en bassrefleks kasse på 40 liter med et 4" rør med en lengde på 30 cm.Denne kassen vil nok passe bedre til denne bassen,enn den bassworks kassa han bruker nå
      OK, vil dette bli det beste eller?
      Mvh
      Johnny Myhre

Comment

Originally posted by JVMyhre View Post
        OK, vil dette bli det beste eller?
        Det er det som står anbefalt på hjemmesiden til GZ.
        Problemet med kassa som kammeraten din bruker er at tuningen er alt for høy.
        Den burde ligge på 25-27Hz.

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
          Det er det som står anbefalt på hjemmesiden til GZ.
          Problemet med kassa som kammeraten din bruker er at tuningen er alt for høy.
          Den burde ligge på 25-27Hz.

Mvh
          Dag Johansen
          Hvordan blir tuningen med den kassa som han oppi her foreslo da?
          Og 40 liter, er de ikl rør og basser, eller må eg legge til noen liter pga det og?
          Mvh
          Johnny Myhre

Comment

Hvordan blir tuningen med den kassa som han oppi her foreslo da?
            Og 40 liter, er de ikl rør og basser, eller må eg legge til noen liter pga det og?
            GZ sitt forslag er helt høl i hue spør du meg, anbefalt portlengde fra GZ er drøye halvmeteren for kort i mine øyne.
            Hvis jeg skal få lov til å være helt ærlig er det elementet helt dustete til bilbruk.
            Vas (som igjen dikterer kassestørrelse) er så lav at det blir umulig å bygge kasse til den.
            Eller umulig er det ikke, men lykke til med å stappe halvannen meter rør inn i en 40 liters kasse.

Dette er ikke for å snakke nedsettende om GZ på noen måte, men elementet er bare så upraktisk som det går an, desverre.

Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

GZ sitt forslag er helt høl i hue spør du meg, anbefalt portlengde fra GZ er drøye halvmeteren for kort i mine øyne.
              Hvis jeg skal få lov til å være helt ærlig er det elementet helt dustete til bilbruk.
              Vas (som igjen dikterer kassestørrelse) er så lav at det blir umulig å bygge kasse til den.
              Eller umulig er det ikke, men lykke til med å stappe halvannen meter rør inn i en 40 liters kasse.

Dette er ikke for å snakke nedsettende om GZ på noen måte, men elementet er bare så upraktisk som det går an, desverre.

Mvh
              Dag Johansen
              Hm, såppas.
              Har du et forslag til best mulig kasse da?
              Mvh
              Johnny Myhre

Comment

Hm, såppas.
                Har du et forslag til best mulig kasse da?
                Tja, et greit kompromis er rundt 50 liter med slisseport på 100kv.cm - ca. 70cm lang
                Element og port kommer i tillegg, så da hvaner du på rundt 65 liter avhengig av portutforming.

Mvh
                Dag Johansen

Comment

Tja, et greit kompromis er rundt 50 liter med slisseport på 100kv.cm - ca. 70cm lang
                  Element og port kommer i tillegg, så da hvaner du på rundt 65 liter avhengig av portutforming.

Mvh
                  Dag Johansen
                  Ok.
                  titegn
                  Mvh
                  Johnny Myhre

Comment

Working...
                  X