Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som tar på seg en jobb med støping av nye diskanthus til meg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som tar på seg en jobb med støping av nye diskanthus til meg?

    Heisann godtfolk.

    Jeg har ikke kunnskaper nok til å gjøre dette særlig fint, så derfor vil jeg gjerne sette bort jobben med å lage nye diskanthus. Jeg kan være behjelpelig med å sende alle mål, eventuelt sende de originale diskanthusene ned/bort/dit til vedkommede som tar på seg jobben. Eneste kravet jeg har, er at det skal være så likt originalt som mulig på størrelse. Finish skal jeg vel alltids klare å få til selv, så lenge det er grovslipt og nøye tilpasset diskantene som følger med i MLK165 settet til Hertz.

    Send meg gjerne en pm med ca pris på en slik jobb.

    På forhånd takk for hjelp.
    Sture Vedal

  • #2
    vil anbefale deg å høre med en av installbay verkstedene! De kan jobben sin

    Du bør vel sende med diskanthusene for ombygging, og kanskje et par bilder slik at de kan få til en grei vinkling osv

    Comment


    • #3
      Originally posted by chin View Post
      Heisann godtfolk.

      Jeg har ikke kunnskaper nok til å gjøre dette særlig fint, så derfor vil jeg gjerne sette bort jobben med å lage nye diskanthus. Jeg kan være behjelpelig med å sende alle mål, eventuelt sende de originale diskanthusene ned/bort/dit til vedkommede som tar på seg jobben. Eneste kravet jeg har, er at det skal være så likt originalt som mulig på størrelse. Finish skal jeg vel alltids klare å få til selv, så lenge det er grovslipt og nøye tilpasset diskantene som følger med i MLK165 settet til Hertz.

      Send meg gjerne en pm med ca pris på en slik jobb.

      På forhånd takk for hjelp.

      Åssen spiller MLK'ene?
      Er du fornøyd?
      Sorry litt OT...
      Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
      # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

      Comment


      • #4
        Originally posted by golfnos View Post
        vil anbefale deg å høre med en av installbay verkstedene! De kan jobben sin

        Du bør vel sende med diskanthusene for ombygging, og kanskje et par bilder slik at de kan få til en grei vinkling osv
        Tror nok ikke han har fått montert og hørt på disse ennå, siden diskanthusene ikke er påbegynt
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Har som Pål sier ikke fått montert disse enda. Møtte på ett bittelite problem med midbassen nede i dørene, og dagen etter var det frost ute. Frista lite å rusle ut å begynne å jobbe på kaldt metall med barfingrene mine da gitt..
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Hva med Planet Hifi i Trondheim? Det bør være innenfor fornuftig kjøreavstand også
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #7
              Hmm, det hadde jo vært en ide, ja.. Takk for tipset, spade.
              Sture Vedal

              Comment


              • #8
                Originally posted by InstallBay View Post
                Tror nok ikke han har fått montert og hørt på disse ennå, siden diskanthusene ikke er påbegynt

                hehe litt dumt spørsmål kanskje, men det kunne jo hende han hadde prøvd de for det da...
                Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
                # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

                Comment


                • #9
                  Har fått prøvd de nå, men mangler montering av diskantene og demping av dørene.. så kan ikke si noe annet enn at de spiller høyt. og veldig klokkeklart i forhold til endel annet som jeg har prøvd. Så gleder meg til sommeren kommer og jeg får dempet ned dørene. Det ser jeg virkelig fram til.

                  men utover det, så sliter jeg som sagt med å få bassen fram i kupe'en, men har kanskje funnet en løsning på det problemet. Skal ta å tette helt rundt selve bassen, slik at den kun kan spille inn i kupe'en og ingen andre plasser. Om det fungerer, det får tiden vise. Blir ikke å få gjort noe mer med dette prosjektet før til helgen, tidligst.. Demping skjer ikke før til sommeren, så da gjenstår bare finish på kassen, hvis jeg skal gå i gang med det..
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    Hei
                    Er interessert i slike diskanthus selv. Har også et Hertz MLK 165 sett i min lille Yaris, men ikke fått bygd hus til diskantene ennå.
                    Du kan glede deg til mange fine timer med det frontsettet, det er utrolig bra lyd og masse trøkk i det frontsettet.
                    Jeg har planer om å legge ut mitt prosjekt her med bygging av stereo i en liten Yaris, men har ikke hatt tid ennå.
                    Lykke til, demping av bil er verdt hver en time og krone:-)

                    MVH
                    Martin

                    Comment

                    Working...
                    X