Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 sett frontsett og 1 sett 6x9ere på 4kanaler?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 sett frontsett og 1 sett 6x9ere på 4kanaler?

Hei, jeg har planer om å kjøpe ny bil, vw bora.
    Jeg 2 frontsett liggende: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
    Disse spiller jo 60 wRMS.

Så hadde jeg tenkt å kjøpe 6X9ere: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
    Disse spiller jo 110 wRMS.

Så lurte jeg på om jeg kan koble begge frontsettene å hattehøytalerene på en 4kanals forsterker?
    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
    100 wRMS i ohm og 150 wRMS i 2 ohm.

Da tenkte jeg å koble begge fontsettene på 2kanaler, belastninga blir da 2ohm med begge frontsettene på 4ohm, og effekten 150 wRMS i 2ohm.
    Så kobler jeg hatte høytalerene vanlig på 2kanaler å kjører disse i 100 wRMS 4ohm.

Går dette? så slipper jeg å ha 2 forsterkere bare til høytalerene.

hvorfor så mange sett med høyttalere? ville glatt droppet dem i hattehylla eller dørene bak... Det kan fungere, men hvor bra vet jeg ikke Er vel ikke helt anbefalt å kjøre høyttalere i 2 ohm

Comment

det går nok bra. Ønsker du tilbud på 6x9" og en god forsterker så får du hyle ut
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

tror jeg hadde vurdert en subwoofer istedenfor 9"x6".
        kjøperdu en lettdreven 10" i kasse så kan du bruke samme forsterker hvis du ikke har store krav

Dette vil låte langt bedre og mere riktig.

du kan jo prøve å bytte det ene frontsettet mot en sub,sikkert noen som er intresert

Comment

Sub har jeg, 2stk RF p3 12" som skal drives av en RF T1500-1BD. Tenkte å bygge de i porta kasse med rør rett opp i hatte hylla.
          Så støpe kasse til 6x9 slik at de blir helt tett å lukket.

Men hva anbefaler folket? det som jeg har skrevet i tråden elller noe annet?
          vil ha bra lyd med litt trøkk

Comment

Bygg heller båndpass, bassrefleks med portene inn i kupeen er "fy-fy"
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
              Bygg heller båndpass, bassrefleks med portene inn i kupeen er "fy-fy"
              hehe, okey
              Hvorfor er det fy fy egentli? noen som har et godt svar på det? :P

Comment

I en bassreflekskasse så skal du høre lyden fra både elementet og porten. Det vil du ikke gjøre ved å sette portene opp i hattehylla. Derfor er bandpasskasse eneste gode løsningen i sedanbil som har tett vegg bak baksetet.

Bare tull og ha 4 høyttalere bak. Koster mer penger og gir mye dårligere lyd.

Legg heller pengene i noen skikkelig kabler og demping av dører og bagasjerom. Så får du bedre bass i høyttalerne foran og demper skrangling fra bassen bak
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

okey, så hvis jeg kjører med 2 gode frontsett så går det bra? bare høytalere i døren foran å bak da? eller bare foran?
                  Last edited by rune89; 01-11-2008, 16:55.

Comment

du får mer en nok lyd fra bare et sett høyttalere og.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
                    X