Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan hjelpe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som kan hjelpe?

Hei Tenkte jeg skulle oppgradere lyden i bilen. Det er en 90modell galant så lyden er helt bånn. Alt er orginalt bortsett fra en lusen cd-spiller som stod i den, en gammel jvc.

Uansett nå har jeg kjøpt pioneer deh-p88rs. Noen som har noen meninger om denne spilleren? er den ok? Så var det neste ting. Tenkte jeg skulle begynne med dette pakketilbudet: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736, derfor lurer jeg på hva jeg trenger og hvordan i all verden jeg skal koble dette? Etter hvert vil jeg bytte ut 6X9 ene til Pioneer TS-A6904i og muligens subwoferen til Pioneer TS-W3001D4. Da må jeg (hvis jeg har rett nå) kjøpe en større forsterker til suben. Trenger jeg da også forsterker til bakhøytalerne? Og siste ting er om jeg virkelig må bytte ut kablene som jeg nå skal legge med noen større kabler senere etterhvert som anlegget oppgraderes? Eller bør jeg heller kjøpe noen større kraftigere kabler nå med en gang?

Setter pris på alle innspill og meninger
    Last edited by _John_; 01-11-2008, 13:08.

Det er i allefall likegreitt å bruke 50mm2 med en gang! Og når du først er i gang så kan du likegodt oppgradere kablene i motorrommet mellom dynamo og batteri og jordinga til batteriet. Da har du en god grunnmur å bygge videre på

EDIT: super spiller du har fåttt deg der

Comment

88RS er en meget god spiller, så der har du fått deg et godt utgangspunkt for å bygge videre på.

Når du alikevel tenker å oppgradere så vil jeg si det er å kaste pengene ut av vinduet å kjøpe den pakken der. Start heller med å kjøpe noen gode høyttalere foran og en 3, 4 eller 5 forsterker til å drive høyttalerne og en fremtidig bass. Så kan du kjøpe høyttalere bak og basskasse når økonomien tillater det.

Vi har masse tilbud på Fusion forsterkere, høyttalere og bass. Det er virkelig mye å spare på disse tilbudene.

Eks:
      PP-AM16004 forsterker kr 2700,-
      PP-CM525 høyttalere foran kr 1200,-
      AMP02BL 30mm2 kabelkit kr 999,-

Her har du et godt utgangspunkt for å bygge videre på med en basskasse senere.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

enig med installbay her.
        Vær tålmodig og kjøp noe bra med en gang og vent med sub/forsterker til senere.

har gjort denne feilen selv,å kjøpe litt billig først når jeg egentelig vet det ikke er bra nok

sumarum er = dyr erfaring

Comment

Heisann Flott å få såpass tilbakemelding så fort. Jeg får svare på ett og ett innlegg nedover:

1. Innlegg: oppgradere kablene i motorrommet mellom dynamo og batteri og jordinga til batteriet: Dynamo? motorom? hvordan oppgraderer man kabler der? Og hvordan å hvor legger jeg ledningene?

2. Innlegg: På galanten jeg har er det to fisehøytalere i dashbordet venstre og høyre side, ingen høytalere i dørene, en fisehøytalere orginalt tror jeg fra pionerrpå hver side av hattehylla. Jeg vil også ha kun ett rent pioneer anlegg. (Aner ikke hvorfor jeg er slik, men jeg er skikkelig opptatt av at ting matcher feks. har jeg hjemmekino i bare samsung i sort pianolakk, men det er en helt annen historie)

3. Innlegg: Har hørt fra mange at det er best så da får jeg bare bøye meg i støvet å gjøre det da

Så hva gjør jeg folkens med disse høytalerplasseringene? Ny hattehylle må jeg også ha for å 6X9 ene og skjære ut osv. eller går det greit om jeg bare tar ut de gamle høytalerne i hattehylla og tetter igjen hullene etter disse og trekker dem med ny filt? Bra at jeg valgte en god spiller hvertfall det er jo en god begynnelse

Comment

Dropp 6x9" og legg heller mer penger i høyttalere foran og forsterker. Du har ingen glede av lyd bakfra og de som sitter i baksetet hører mer enn nok fra høttalerne forfra.

Å kjøpe alt så det matcher er i og for seg greit. Men den pakka du har sett på er ikke noe å satse på om du tenker å oppgradere senere. Dumt å kjøpe en pakke nå, så må du selge utstyret billig brukt for å oppgradere til noe bedre om en stund. Da er det bedre å kjøpe de viktigste tingene først og ta litt og litt.

Forsterkeren du har linket til er bra, men basskassa er rett og slett dårlig i forhold til pris. Vi har testet den kassa mye i butikken vår.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

ok, men er denne suben bra da? Pioneer TS-W3001D4. Vet fronthøytalere er viktig, men soms agt så er det ingen høytalere i dørene, så hva gjør jeg?

Comment

Originally posted by _John_ View Post
                ok, men er denne suben bra da? Pioneer TS-W3001D4.
                Nei.
                (ti tegn)
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

ok, hva er galt med den da? Trodde den var ganske bra. Nå skal jeg ikke akkurat konkurrere med anlegget mitt heller da Jeg vil bare ha et bra anlegg med bra lyd, bra bass og det skal se rått ut

Comment

Originally posted by _John_ View Post
                    ok, hva er galt med den da? Trodde den var ganske bra. Nå skal jeg ikke akkurat konkurrere med anlegget mitt heller da Jeg vil bare ha et bra anlegg med bra lyd, bra bass og det skal se rått ut
                    Den bråker mye.
                    Men musikk er den lite egnet for...
                    Om du skal ha pioneer, ville jeg nok gått for PRS bassen.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

greit at du ikke skal stille ut bilen eller konkurere,men det vi mener er at for tilsvarende kroner kan du få noe enda bedre

du vil vel ha gode råd om hva som er best per krone?

selv om sony,pioner osv er kjente gode merker på tv og feks spillere så suger de på basser da sett på kvalitet pr krone

Comment

haha, morsom eller? hvor mange pioneer subber har du testa a?
                        www.eirikaspaas.com

Comment

noen lytter på musikk andre er bare ute etter mest smell
                          alt er relativt og personlig
                          jeg er uansett overbevist om at det fins andre subber enn pioner som kan klare seg med en mindre forsterker enn pioneren og da blir lyd per krone bedre ikke sant.

hvis man feks sier at porsche har en av de beste motorene på 500hk og du får en slik en på tilbud til å sette inn i ladaen din så blir den ikke en super sportsbil med de egenskapene en porsche har bare fordi du kan vise til motoren er fra porsche.
                          Men både du og jeg ville sikkert hatt det jævlig gøy på rudskogen alikevel no fence

Comment

ps har aldri sagt at pioner er dårlig,les hele setningen

for å si det sånn så kan pioner godt være best i verden men da må du selvfølgelig også koble det sammen med kvalitetsprodukter.

vet at en av subbene til pioner har satt en rekord på db konkuranse på rundt 171db.
                            noe som er en utrolig prestasjon som sier mye om hvor mye dem kan tåle med RETT utstyr.
                            Men det sier ingenting om lydkvalitet på normalt volum brukt i en bil hvor ting er gjort for det praktiske og ikke lydkvalitet.

og trådstarter sorry for OT

Comment

etter min mening så har sub ikke all verden å si, da den som regel bare tar seg av frekvenser under 50hz..
                              www.eirikaspaas.com

Comment

Working...
                              X