Announcement

Collapse
No announcement yet.

imprint kalibrering på 9887

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • imprint kalibrering på 9887

    har en alpine 9887 og lurer på ka eg trenger for å benytte meg av mikrofonen til å kalibrere annlegget med?

    ser på nettet at det selges pxa-h100 og ktx-h100 .
    pxa er en box og ktx er mic. og programvare.

    9887 har imprint, menst 9886 og 9884 er klare for det.

    trenger eg programvare , kabel og mic. for kalibrering eller full pakke ??

    har søkt på mange forum innland og utland og har ikke funne noke klart svar på dette.

    Og ikkje minst er det noken som har prøvd dette , brukt imprint kalibrering, korleis er det
    å "jobbe" med og korleis blir lydbildet etterpå , er det så bra som alpine vil ha det til??

    Mvh Hugo Midttun

  • #2
    Det du trenger til spilleren din er KTX-100EQ. Dette består av en boks for å få spilleren til å "snakke" med en PC, samt kunnet a målinger av bilen. Det følger også med mikrofon og programvare.
    Glenn Solie

    Frittstående konsulent

    Comment


    • #3
      eg trenger kun å koble til ktx og ta kalibrering , trenger ikke være tilkobla heile tia?
      har du hørt før og etter imprint kalibrering?

      såg at i statane el. i england så var det ei "leige"/ leasing ordning på dette utstyret, finst det i norge??

      har desverre ikke råd til 2k.for ny ktx ,når annlegget i bilen kommer til å være uforandra til bilen vrakast el. selgast.
      einaste som kansje skjer er bytte av 2 forsterkera til 1 , vist eg får solgt 2 kanaleren min.

      Mvh Hugo Midttun

      Comment


      • #4
        Hvordan fungerer egentlig imprint kalibreringen?

        Har man noen mulighet til å stille inn ting manuelt på pcen, som dsp, fasejusteringl, delefilter osv? Eller er hele imprint saken på pcen hel automatisk?
        1993 BMW 318is coupe

        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

        Comment


        • #5
          fant noke på nettet (endelig!!):

          http://www.diymobileaudio.com/forum/...t=22136&page=4

          begynn på side 1, det forteller om alt som er positivt og negativt med det

          Comment


          • #6
            Hvis du kjøper den, så vil jeg gjerne låne / leie den for å tune inn min bil
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

            Comment


            • #7
              imprint

              det er nokre i norge som har imprint , som eg prøver å komme i kontakt med
              har tenkt tanken ja hakke sjølv råd til å kjøpe

              å lese igjennom tråden eg linka er veldi viktig, mange tips der, det er mange "feller" som gjør at du kan få dårligere resultat en forventa, skal begynne å lese igjennom en ny link eg fant på 40 sider og sjå om det er noke tips der også.

              sånn at eg stiller godt forberedt til den dagen eg skal bruke imprint

              Comment


              • #8
                Du får gi meg en oppsummering når du er ferdig da! Tror jeg så noen billige på ebay forresten..
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment


                • #9
                  Har holdt litt på med IMPRINT, har selv en iDA-X100 med tilhørende prosessor og mikrofon.
                  Det som står på sidene til DIYMA stemmer bra med det jeg har opplevd.
                  Hva er det du egentlig vil vite om dette?

                  Comment


                  • #10
                    egentli lære meg alle "feila" med imprint og kunne "jobbe" rundt dei for å få et fortast mulig godt resultat.
                    og for å lære noke nytt.
                    eg ska sikkert "lease" en imprint sak og då veit eg ikkje endå kor lang den perioden blir,
                    og jo sterkere kunnskap , jo mindre problemer og betre resultat (trur eg?)

                    Comment


                    • #11
                      Dere får det til å høres så komplisert ut, er ikke hele poenget at den skal stille alt inn noelunde automatisk? ^^
                      98' Audi A4
                      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                      Comment


                      • #12
                        jo det stemmer, men (selfølgelig) så kan eg sei det på den måten at eg prøver å samle all info som eg finner om imprint
                        til 9887 for å legge forholda til rette for å få et meget godt resultat.

                        den stiller inn alt automatisk, 500 justeringspunkt mellom 10hz-20khz, der alt tenkelig blir justert og du kan til slutt velge to av tre "sløyfer" du har: lineær, referanse og referanse med mid bass kompensasjon, som blir lagra på spiller.

                        vist du har "ånden" en dag så les linken eg har posta , kun 23 sider full pakka med meiniger, tips , mangler ol.

                        eg og trudde det var "tut og kjør" men så enkelt var det ikkje ifølge den tråden.
                        noken får et kanon resultat på første forsøk, menst andre prøver 20 ganger før det blir bra.

                        Comment

                        Working...
                        X