Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deling / delefilter...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deling / delefilter...

    Ja nå har jeg forsterker til front settet jeg skal kjøpe, Pioneer TS-C171PRS
    Det jeg lurer på er om hva er best og bruke det delefilteret som følger med settet eller om jeg deler frekvensene med spiller'n?
    Det er en PioneerPioneer DEH P-88RS spiller og den kan jo settes opp så den deler som et delefilter..
    Hva syns dere det er best å gjøre?
    Vist jeg bruker spiller'n er det kanskje mer jeg kan justere på...
    Frontsette skal drives av Adcom GFA-5475 forsterker med GFI-4600 delefilter/linjedriver.
    Med balangserte inganger...

    Det ene bilde er lånt av "sqwannabe"
    Attached Files
    Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
    # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

  • #2
    Aktivt blir best, om du gjør det riktig. Da har du mulighet til å stille tidskomp, eq og delefrekvens på hvert element.
    Om du ikke vet helt hva du gjør, har nok et passivt filter vel så stort potensiale for å låte best.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Originally posted by sqwannabe View Post
      Aktivt blir best, om du gjør det riktig. Da har du mulighet til å stille tidskomp, eq og delefrekvens på hvert element.
      Om du ikke vet helt hva du gjør, har nok et passivt filter vel så stort potensiale for å låte best.
      Må vel være en her som kan hjelpe meg litt med det vel..hehe
      Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
      # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

      Comment


      • #4
        med aktiv deling har du vil du få til bedre enn med et passiv delefilter... fordi du kan justere og endre verdier "on the fly" og den viktigste: du vil ikke ha noen som helst ULINEARE komponenter mellom forsterkeren og høyttalerne... tidskompen vil også fungere mer "riktig" og du får større headroom, bla... men det krever at du vet å justere da du kan fort justere deg bort -sånt sett er enklere med en passiv og ferdig delefilter

        Om den passive delefiltre skal være en bedre alternativ enn aktiv så må den være skreddersyd til bilen og det kreves måleutstyr, og mange høykvalitets komponenter -siden du må fin justere ved å prøve deg frem og tilbake -og dette krever virkelige at du har kunnskaper i delefilter teknik -bla- da det er ikke bare å skifte på måfå heller

        Etter å ha nevnt det første:
        Den forsterkeren er en 2 kanaler, dvs at du må ha en stereo amp til til å drive aktiv, så det aller enkleste er faktisk å prøve den med medfølgende passiv delefilter...

        Den aktive delfilter og linje driveren er av ganske god kvalitet men du har en aktiv delefilter i spilleren som også levere over 4volt -når den adcom ampen ble produsert var "vanlig" med 1-2volt signaler og teoretisk skal du egentlig få bedre lyd uten linje driveren da du vil få kortere signal vei -men som sagt lengere opp: du må koble det opp og prøve- Adcom er såpass god at du vil faktisk høre noe forkjell vil jeg påstå -det gjørde jeg når jeg brukte mine adcom og -har 3 stk forresten-

        gratulerer med en herlig forsterker forresten
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Originally posted by matador View Post
          Etter å ha nevnt det første:
          Den forsterkeren er en 2 kanaler, dvs at du må ha en stereo amp til til å drive aktiv, så det aller enkleste er faktisk å prøve den med medfølgende passiv delefilter...
          Næmmen James da, trodde du kunne disse adcomene jeg
          Det er jo en 4-kanaler.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            ja, stemmer det.... vet ikke hvor jeg fikk fra at det var en 2 kanaler...

            da er self best å kjøre aktiv -og som sagt vil nok tro at delefiltren i spilleren vil låte bedre og desuten gir flere justerings muligheter -bla velge steilet og fase "on the fly" slik at man kan sammenligne og høre hva som låter best
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #7
              Originally posted by matador View Post
              ja, stemmer det.... vet ikke hvor jeg fikk fra at det var en 2 kanaler...

              da er self best å kjøre aktiv -og som sagt vil nok tro at delefiltren i spilleren vil låte bedre og desuten gir flere justerings muligheter -bla velge steilet og fase "on the fly" slik at man kan sammenligne og høre hva som låter best
              Det var det jeg tenkte jeg skulle prøve meg på da, men jeg lurte litt når du sa det var 2 kanaler,hehe..
              Men jeg er jo ikke inn i det der i det hele tatt, men det er vel noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg litt med innstillingen vel?
              Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
              # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

              Comment


              • #8
                helt sikkert noen som gidder å hjelpe deg

                kan jo f.eks ta turen til audiocore utenfor drammen..
                www.eirikaspaas.com

                Comment

                Working...
                X