Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flere spørsmål fra en noob! :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flere spørsmål fra en noob! :D

Jeg er fortsatt noob på dette, og lurer på en del ting:

Passer "alle" frontsett i dørene mine, tenker at high end sett kanskje er for store.

Må finne noen diskanthus eller noe, siden jeg ikke har diskanthus innebygget i dashbord.
    Har hørt at mange komponentsett kommer med hus.. Men hvor mange gjør egentlig det?

Finne ut hvordan jeg kan ha anlegget på med tenningen av, hvilke kabler jeg må switche

Enten bygge kasse eller kjøpe kasse

Lyddemping? Hvor stor forskjell blir det? Kjøpe hvilken type?

Signalkabler, på hvilken måte er dyre kabler bedre enn billige? Samme gjelder strømkabler med lik diameter.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Originally posted by veegard View Post

Passer "alle" frontsett i dørene mine, tenker at high end sett kanskje er for store.

Må finne noen diskanthus eller noe, siden jeg ikke har diskanthus innebygget i dashbord.
    Har hørt at mange komponentsett kommer med hus.. Men hvor mange gjør egentlig det?

Finne ut hvordan jeg kan ha anlegget på med tenningen av, hvilke kabler jeg må switche

Enten bygge kasse eller kjøpe kasse

Lyddemping? Hvor stor forskjell blir det? Kjøpe hvilken type?

Signalkabler, på hvilken måte er dyre kabler bedre enn billige? Samme gjelder strømkabler med lik diameter.
    Kan svare på noe da.
    Alle frontsett passer jo i dørene dine, kommer bare ann på hva du er villig til å gjøre med dørtrekkene det hvor store høytalere sitter der fra før da? Hertz har jo frontsett som er alt fra 5 1/4" - 8" store...

Om du skal ha anlegget på med tenningen av, er det vel bare å dra en kabel fra batteri til den røde og gule ledningen på spilleren? Iallefall det jeg gjorde

Bygge kasse selv er jo kanskje det enkleste/beste, da får du jo kasse som passer til dine element(er).
    Om du ikke har lyst til å bygge selv, ville jeg hørt med noen her på forumet istede for å kjøpt en fabrikklagd kasse Har et inntrykk av at en del her inne gjør det litt bedre

Resten kan jeg ikke si noe om igrunn :P

Comment

Originally posted by veegard View Post

Har hørt at mange komponentsett kommer med hus.. Men hvor mange gjør egentlig det? :
      googla dette og fant 3764 som kommer med hus men jeg tror det er flere

Comment

på orginalplassen så er det plass 5 1/4

kan svare på mere da jeg har bedre tid i kveld, så send meg en melding på forumet her
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

Comment

Ja, jeg vet at det er 5 1/4 jeg må bruke, jeg tenkte mer på dybde!
          Skal installere ny spiller i bilen i dag eller morgen, så da får jeg se om jeg får lagt en bort dit.
          Er en høyttalerkabel en høyttalerkabel eller er det store forskjeller ute å går der også?
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

En høytallerkabel er en høytallerkabel for noen ja... mens andre bruker mye penger i dette også.
            Et tips er å kjøpe de tykkeste du kan få tak i f.eks på Biltema. Etter at du har fått alt til å spille i bilen kan du tweake med kablinger/bytte ut...
            Reinhardt

Comment

det er bra dubde så det spiller ikke så stor rolle
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

Comment

Working...
              X