Announcement

Collapse
No announcement yet.

demping

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

joda.. du kan godt bruke kun vibroplast i førsteomgang og heller legge til splen senere..
    www.eirikaspaas.com

Comment

ok, tror jeg kjøper den m1-pk. Har ikke råd til den bulken i denne omgang

Comment

da ville jeg heller spart :P

blir dyrt og mye areid å dele opp i flere deler og flere småpakker..
        www.eirikaspaas.com

Comment

ok, er det noen rimeligere alternativ på biltema som er brukende til frøstegangsbruk?

Comment

nei.. (titegn)
            www.eirikaspaas.com

Comment

arg da får jeg slenge inn anlegget og dempe etterhvert

Comment

Sånn av ren nyskjerrighet, hva er egentlig forskjellen mellom dempeegenskapene til de forskjellige mattene (Dynamat, vibroplast, hushmat, fatmat osv.)?
                Tenker kun på resultatet, ikke på pris eller brukervennlighet.
                Jeg tenker meg at noe i den parentesen havner i bilen min etterhvert, men forstår liksom ikke helt hvordan alle kan være best og overlegen de andre ... :P

Og hva er forskjellen mellom splen og bitoplast? Bare tykkelsen (og dermed også bruksopmrådet)?
                Vibroplast og Bimast er vel samme greiene bare at Bimast er tykkere og derfor bedre dempende?

_John_: min anbefaling er å i alle fall dempe bagasjerommet før du hiver inn anlegget. Du sparer deg mye irritasjon hvis du kan slippe å måtte demontere anlegget igjen når du har bestemt deg for dempemateriale.

Comment

Bitoplast brukes på plastpaneler og Spen brukes som en ekstra demping utenpå Bimast og Vibroplast. Bitoplast er en vannfast skumplast med hukommelse som brukes for å hindre skrangling i plastpaneler. Splen brukes for å dempe støy høyere opp i frekvensområde enn med butyldemping.

Hva som er best får bli opp til hver og enkelt. Men har forløpig ikke funnet noen matte som slår Vibroplast på vekt per kvadrat. Noe som gir en indikasjon på hvor mye matta demper (sammenlignet med tilsvarende butylmatter).
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jau, også er vibroplast noe rimeligere enn dynamat, noe som heller ikek er noen ulempe sånn sett.
                    Jeg føler Dynamat reklamerer en god del mer enn STP, ST pluss eller hva merket egentlig heter. De må da ha noen enorme reklameutgifter, og det er vel det vi ser gjenspeilet i prisen.

Vil det være feil av meg å anta at du også mener at vibroplast+spen er like eller mer effektivt enn dynamat xtreme+dynaliner?

Hva vil du anbefale å vaske med før legging av vibroplast og vil det gå greit å legge vibroplast ute i vintertemperaturene vi har nå uten at du trenger varmepistol?
                    Vil aceton eller "vanlige" kjemikalier gå greit å bruke til vask/rens?

Comment

Det vi har testet så har Vibroplast gitt bedre resultat enn Dynamat ext. Dynaliner har vi ikke testet. Bomb gir et ennå bedre resultat og er totalt overlegen alle andre dempematter som er på markedet, om man ser på demping per kvadrat som viktigste faktor.

Vi anbefaler bremserensen vi selger på sprayboks. Men Rødsprit er også bra. Aceton og endel tynner typer er for sterke og kan løse opp lakken. Så bremserens eller rødsprit funker fint.

Jeg har brukt Vibroplast utendørs ned til 6-7 minus. Det gikk helt fint. Lavere teperatur har jeg ikke prøvd uten varmluft.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Ser at Biltema har noen nye dempematter. Noen som har testet disse? Evt. bare for morro skyld... http://www.biltema.no/products/produ...iItemId=148051

Comment

Biltema sine matter er akkurat samme mattene som selges på Bilextra og Torshov....
                          Roar Sørlie
                          Tlf 90127075
                          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Ok, og erfaringen med disse er?

Comment

Ikke prøv å legge disse i lave temperaturer i allefall!
                              Du er nesten avhengig av varmluftpistol for å få lagt de uansett da men....
                              Roar Sørlie
                              Tlf 90127075
                              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Jaja, overlever det, prisen er jo godt under halvparten. Tenkte mer på effektene. Demper de like bra, faller de av ved varme temperaturer e.l.?

Comment

Working...
                                X