Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite db?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lite db?

    Hei, tenkte jeg skulle prøve en sånn billig db måler ifra ebay for og gi meg en slags pekepinne på hvor mye db jeg klarer for øyeblikket. Men da jeg spillte ganske høyt stod den på rundt 127db, men det spiller jp så høyt at det er svært ubehagelig å sitte å høre på! Må da være høyere enn 127 da? eller er det jeg som har stillt noe veldig feil her, består av 2x kicker cvx solobaric 12" på 1500W hver på hver sin 1000.1 kicker forsterker, stinger batteri, 50mm kabler....
    sigpicHonda - The power of dreams!
    Kicker - Livin Loud

  • #2
    Er det musikk du måler med? 127dB med musikk er lissom en god del da...!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      "en sånn billig måler fra ebay" føler jeg sier sitt om denne målingen..

      Skal du sammenligne med f.eks dB-drag så er det bare termlab du kan bruke, alt annet er bare tull å kaste bort pengene sine på..
      Vi har prøvd litt forskjellige sånne målere og det er stor forskjell på hvordan de måler.
      Plassering av måleren har også endel å si..

      Comment


      • #4
        med vanelig musikk ja tenkte jeg bare skulle prøve en sånn billig sak bare...
        sigpicHonda - The power of dreams!
        Kicker - Livin Loud

        Comment


        • #5
          hva skal jeg bruke for å få mest mulig db ut da? Hvor mye tror dere jeg klarer viss det går 130 med vanelig musikk?
          sigpicHonda - The power of dreams!
          Kicker - Livin Loud

          Comment


          • #6
            Originally posted by KickerPower View Post
            hva skal jeg bruke for å få mest mulig db ut da? Hvor mye tror dere jeg klarer viss det går 130 med vanelig musikk?
            Siden målemetodene ikke kan sammenlignes på en flekk, så kan man hvertfall ikke klare å gjette!!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              alt er vel relativt når det gjelder db og målinger.. Noen frekvenser kommer kanskje bedre frem en andre også i din bil

              Comment


              • #8
                Dette er utstyr som bør kunne passere 140db, men som nevnt det er mange faktorer som spiller inn, som bil, frekvens, subkassen, strøm, osv osv..

                Comment


                • #9
                  Jeg ville ha gått til innkjøp av en termlab måler en gang for alle.

                  Da har du også mulighet til å tjene noen få kronerpå å måle lyden i bilen til kameratene dine også.
                  Er jo en grunn til at NASA har valgt dette for å måle DB
                  TEAM RE-LOUD
                  http://www.teamreloud.com

                  Norwegian Champion 08

                  Comment

                  Working...
                  X