Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket basselemnt skal jeg velge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket basselemnt skal jeg velge?

    Etter mye om å men kan det se ut som om det blir Helix i bilen neste år.. men hvilke basselement bør jeg velge? 1x Helix SPLX 12" http://www.audiotec-fischer.de/subwoofer.html?&L=1

    el 2xHelix Precision 12" http://www.audiotec-fischer.de/subwoofer.html?&L=1
    Det er til SQ som jeg skal delta med i emma neste år. Har pr.nå focal 33v1 så håper det er minst like godt som dette
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    Hva var kriteriene for dette valget?
    Nå var det veeeeldig lite tekniske data å forholde seg til på de sidene, men spør du meg er jeg ikke spess imponert.
    Veldig gamle chassis vitner kanskje om lite modernisering!?
    Jeg var bortom bilen din mange ganger under NM for å få en lytt, men du var ikke der.
    Men nå var det jo så mye støy i den hallen at det hadde vært umulig uansett.

    Kunne vært interesant å vite litt mer om dine preferanser.
    Jeg har skjønt at du ikke er interesert i å bruke elementer "alle andre" bruker, men er det et urokkelig mål i sed selv?
    Hva med å oppgradere til dyrere Focal?

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      er jo en mulighet det ja. nei er vel ettersom jeg har vunnet exp. klasse så må jeg vel opp til advanced så må vel opp noen hakk i komponenter å. men kan vel spørre på en annen måte. hvilket element ville du valg Dag?Uavhengig av merke. la oss si budsjettet er maks 4500. er ikke helt urokkelig for er vel å en grunn til at så mange har Focal
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

      Comment


      • #4
        http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...mktpl_prod_box

        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Originally posted by biffen071278 View Post
          er jo en mulighet det ja. nei er vel ettersom jeg har vunnet exp. klasse så må jeg vel opp til advanced så må vel opp noen hakk i komponenter å. men kan vel spørre på en annen måte. hvilket element ville du valg Dag?Uavhengig av merke. la oss si budsjettet er maks 4500. er ikke helt urokkelig for er vel å en grunn til at så mange har Focal
          Hadde valgt å legge fokus på helt andre ting enn basselement! Det har så utrolig lite å si i forhold til alt annet.
          Headunit, prosessor, forsterker, frontsett og ikke minst riktig montering/justering har vel så mye å si for lydkvaliteten, som hvilket basselement du har.
          Den Focalen du har nå spiller sq bass nok i massevis!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            I utgangspunktet et godt forslag, men jeg har hørt en slik (muligens en annen modell) og var ikke imponert.
            Lyden i seg selv var grei, men det var mye blåse-puste-raslelyder ved litt pådrag.
            Ikke gikk det spesiellt dypt heller.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              Originally posted by Joakim View Post
              Hadde valgt å legge fokus på helt andre ting enn basselement! Det har så utrolig lite å si i forhold til alt annet.
              Headunit, prosessor, forsterker, frontsett og ikke minst riktig montering/justering har vel så mye å si for lydkvaliteten, som hvilket basselement du har.
              Den Focalen du har nå spiller sq bass nok i massevis!
              Hehe har noe på gang når det gjelder ikke minst head unit. Forsterker og frontsett skal å byttes ut
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dag Johansen View Post
                I utgangspunktet et godt forslag, men jeg har hørt en slik (muligens en annen modell) og var ikke imponert.
                Lyden i seg selv var grei, men det var mye blåse-puste-raslelyder ved litt pådrag.
                Ikke gikk det spesiellt dypt heller.

                Mvh
                Dag Johansen
                Jeg har ikke hørt den selv, kun lest andres erfaringer.
                Pustebesvær ved litt pådrag kan jeg forstå, har ikke allhverden med slaglengde.
                Men at den ikke gikk spesiellt dypt undres jeg over, den har en fs på 20Hz, og en Q på 0,3 noe som skulle tilsi rikelig med dypbass i en egnet kasse?..
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by sqwannabe View Post
                  Jeg har ikke hørt den selv, kun lest andres erfaringer.
                  Pustebesvær ved litt pådrag kan jeg forstå, har ikke allhverden med slaglengde.
                  Men at den ikke gikk spesiellt dypt undres jeg over, den har en fs på 20Hz, og en Q på 0,3 noe som skulle tilsi rikelig med dypbass i en egnet kasse?..
                  Jeg tror det var en litt annen modell jeg testet, kan ikke huske "Si" i modellnavnet.
                  Ulydene ved pådrag kommer nok delvis av chassiskonstruksjonen, det er litt for tett etter min smak.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    uansett, siden trådstarter her skal opp i advanced, så må han velge utstyr fra en norsk leverandør som betaler emma-avgift.. hvis ikke er det bare å glemme å delta
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Stemmer som Eirik her sier. Men siden joakim mener subben får jeg prioritere andre ting først
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by biffen071278 View Post
                        Stemmer som Eirik her sier. Men siden joakim mener subben får jeg prioritere andre ting først
                        Ja jeg kan ikke skjønne annet enn at det basselementet duger.
                        Det er ikke det at jeg ikke vil svare på spørsmålet ditt om hvilkel element JEG ville valgt, det er bare det at jeg ble tatt litt på senga med det spørsmålet.
                        Jeg har holdt på med høyttalere i over 30 år, og mine favoritter ligger ikke innunder godkjente merker.
                        Jeg har ett par av "de beste" og ett par av "de nest beste" 12 tommerene liggende i kjelleren!
                        EDIT: jepp, jeg har alarm i huset!
                        PS:jeg tok et lite søk på godkjente merker og ser at utvalget deverre er relativt stusselig med mindre man er millionær.

                        Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                        Comment

                        Working...
                        X