Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye subber

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gjorde det enkelt jeg, hehe..
    TSP ligger her
    http://dbcompaniet.no/filer/TSP_SPL.JPG

Comment

Takker nok engang for mange gode svar.
      Legger vel ut ny trår her nåe det er klart for kasse bygging.
      Er fullstendig klar over at kassen må være riktig for at det skal skje ting. hehe.
      kom gjerne med flere innspill
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

focus basser spiller bra har selv to 15" som jeg stiller med i db drag og jeg spilte 162,5 og det er ikke mange som har spilte det i norge så de funker veldig bra garantert.
        Team dbcompaniet Norsk mester ss1-2 08

Comment

Originally posted by tigra View Post
          focus basser spiller bra har selv to 15" som jeg stiller med i db drag og jeg spilte 162,5 og det er ikke mange som har spilte det i norge så de funker veldig bra garantert.

men du har jo gjort noe mere enn kun å sette inn disse bassene for å spile så høyt..

Comment

Originally posted by tigra View Post
            hva mer har du gjort for å spille så høyt da?
            jeg har bare en Hifonics Brutus Bxi 2608D (monoblokk), to stk batterier og Infinity Kappa til fronthøytalere og bak i bilen. så er nok ikke alt for mye utstyr for å spille så veldig bra

Comment

Med 1 stk Focus Acoustics SPL12D2 og 1 stk Focus FX-800D (800w monoblokk) koblet til orginalbatteriet har jeg spillt ca 143dB på frekvens, og 141,3dB med musikk i en Ford Focus stasjonsvogn.

Espens (tigra) bil er bygget for å spille høyt, og med SPL12D2 og 8-9000w rms så spillte han 161,3dB på det høyeste, under gode forhold.

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                Med 1 stk Focus Acoustics SPL12D2 og 1 stk Focus FX-800D (800w monoblokk) koblet til orginalbatteriet har jeg spillt ca 143dB på frekvens, og 141,3dB med musikk i en Ford Focus stasjonsvogn.

Espens (tigra) bil er bygget for å spille høyt, og med SPL12D2 og 8-9000w rms så spillte han 161,3dB på det høyeste, under gode forhold.
                Hvordan er den bilen du spilte med i forhold til min Passat?
                Har du dempet den? Hvordan kasse brukte du?

Comment

hehe, han bruker en Seat Terra,

Comment

Nå tenkte jeg i grunn på denne bilen.
                    Regner ikke med at vi sammenligner min bil og den Terran der. haha

Comment

Originally posted by Paulsberg View Post
                      Nå tenkte jeg i grunn på denne bilen.
                      Regner ikke med at vi sammenligner min bil og den Terran der. haha
                      haha, leste litt for fort der ja

Tja, vanskelig å sammenligne bilene sånn, men vil nok ikke være grådig stor forskjell siden vi snakker om kasse tunet for musikk.

Selv brukte jeg en 88 liters kasse med 6" port

De som har hørt lyden i bilen har vært imponert hvertfall, og er jo fornøyd selv, ellers hadde det jo aldri blitt montert, hehe..
                      Bilen er ikke dempet noe mer enn hva som er orginalt hvertfall.

Comment

haha, leste litt for fort der ja

Tja, vanskelig å sammenligne bilene sånn, men vil nok ikke være grådig stor forskjell siden vi snakker om kasse tunet for musikk.

Selv brukte jeg en 88 liters kasse med 6" port

De som har hørt lyden i bilen har vært imponert hvertfall, og er jo fornøyd selv, ellers hadde det jo aldri blitt montert, hehe..
                        Bilen er ikke dempet noe mer enn hva som er orginalt hvertfall.
                        Dette virker som et godt element, mulig å få hørt en gang tror du?
                        hvor stor kasse kunne du anbefalt meg med to sånne da Nils?

Comment

Det er absolutt en mulighet for å få hørt på dette ja. skal hvertfall til Sarpsborg 27.Desember, utenom dette så kan vi evt møtes på halvveien.

Rundt 120 liter skal fungere bra på disse subbene Grunnen til at jeg har bygget kassen slik du ser på bildet er at jeg skal kunne teste med 2 stk Black 12 subber også, porten skal flyttes til midten, og der porten står nå skal en ny 12" monteres, derfor kassa er litt stor, men dette blir nok ikke gjort enda.

Comment

Hørt opplevd at to slike elementer i en 66l nettokasse med en 6" aeroport i full lengde spiller hinsides høyt hvertfall!
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Porten ut av kassa da eller? Ser ikke helt for meg at det blir plass til en Aeroport i full lengde inn i en kasse på 66l

Comment

Det er absolutt en mulighet for å få hørt på dette ja. skal hvertfall til Sarpsborg 27.Desember, utenom dette så kan vi evt møtes på halvveien.

Rundt 120 liter skal fungere bra på disse subbene Grunnen til at jeg har bygget kassen slik du ser på bildet er at jeg skal kunne teste med 2 stk Black 12 subber også, porten skal flyttes til midten, og der porten står nå skal en ny 12" monteres, derfor kassa er litt stor, men dette blir nok ikke gjort enda.
                                jeg har fri neste uke, så om du har mulighet da så kunne vi tatt en prat da om du har tid?

Comment

Working...
                                X