Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor stor kabel mm2 til høytaler/sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor stor kabel mm2 til høytaler/sub

    Kan noen komme me anbefalinger til mm2 kabler til sub og frontsett?

  • #2
    Bruker som regel 2-2,5mm2 til høyttalere og 4-8mm2 til sub. Men alt avhenger jo av hva slags utstyr som står i begge ender av kabelen da.

    Comment


    • #3
      4mm2 på høyttalere og 6mm2 på sub pleier jeg si er godt nok
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Takker for raske svar

        en ting til da... ca hvor mange meter høytaler kabel tilsammen til frontsett?

        har en stasjonsvogn..

        Comment


        • #5
          Regn i allefall 5 meter pr side... Gjerne mer!
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • #6
            jeg har 10m i min lille golf men det er i sanueste laget. ville nok kjøpt 12m tror jeg. kommer i alle fall til å gjøre det neste gang
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              hei.

              jeg bruker ca 6mX2 med 6mm2 forran og det låt ganske mye bedre enn 2,5mm2 som jeg hadde tidligere.
              Men det holder sikkert med 4mm2

              på subben så bruker jeg 10mm2 inne i kassa og 8mm2 utenfor hadde 4mm2 før dette.Det ble en del bedre.

              har seas lotus forran med en brokoblet klasse D forsterker på 600wx2
              boschmann 12"x2 bak på 1700wx2 på en klasse d monoblokkpå 5000w i 1ohm.

              har plenty strøm som 180Adynamo 2 AGM batterier.

              saken er at pga lange kabelstrekk i bil så er det altids greit å gå opp en størelse pga spenningsfall i kabel.
              Hvorvidt du trenger det er som sagt opp til utstyr og ditt behov

              Comment


              • #8
                Originally posted by 2fastgt4 View Post
                hei.


                på subben så bruker jeg 10mm2 inne i kassa og 8mm2 utenfor hadde 4mm2 før dette.Det ble en del bedre.


                saken er at pga lange kabelstrekk i bil så er det altids greit å gå opp en størelse pga spenningsfall i kabel.
                Hvorvidt du trenger det er som sagt opp til utstyr og ditt behov
                hvor får du kjøpt 10mm høytalerkabler ? installbay har 2x6mm² som største..men det er vell 2 kabler? på 6 mm?
                pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
                Ford<3

                Comment


                • #9
                  du bruker en 10mm2 strømkabel..
                  www.eirikaspaas.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 2fastgt4 View Post
                    hei.

                    jeg bruker ca 6mX2 med 6mm2 forran og det låt ganske mye bedre enn 2,5mm2 som jeg hadde tidligere.
                    Men det holder sikkert med 4mm2

                    på subben så bruker jeg 10mm2 inne i kassa og 8mm2 utenfor hadde 4mm2 før dette.Det ble en del bedre.

                    har seas lotus forran med en brokoblet klasse D forsterker på 600wx2
                    boschmann 12"x2 bak på 1700wx2 på en klasse d monoblokkpå 5000w i 1ohm.

                    har plenty strøm som 180Adynamo 2 AGM batterier.

                    saken er at pga lange kabelstrekk i bil så er det altids greit å gå opp en størelse pga spenningsfall i kabel.
                    Hvorvidt du trenger det er som sagt opp til utstyr og ditt behov
                    Hei, Hvor finner du 8mm2 kabel?

                    Comment


                    • #11
                      du kjøper en 8mm2 strømkabel..

                      de aller fleste som selger bilstereo og kabel generelt har dette..
                      www.eirikaspaas.com

                      Comment


                      • #12
                        Pass på og bruk lik lengde kabel på begge sider ! (Om den ene kabelen er betydlig lengre en den andre vil musikken bli forsinket i den lengre kabelen.. Men så var det det om man klarer og høre forskjell og da...)
                        VW Corrado - Prosjekt bil
                        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                        I´m BANKRUPT - A G60 owner

                        Comment


                        • #13
                          helt riktig.Bruk strømkabelhar brukt den på torshov bilrekv.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Oekern View Post
                            Pass på og bruk lik lengde kabel på begge sider ! (Om den ene kabelen er betydlig lengre en den andre vil musikken bli forsinket i den lengre kabelen.. Men så var det det om man klarer og høre forskjell og da...)
                            da snakker vi på en måte MANGE meter før man vil kunne merke noe sånt..
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Oekern View Post
                              Pass på og bruk lik lengde kabel på begge sider ! (Om den ene kabelen er betydlig lengre en den andre vil musikken bli forsinket i den lengre kabelen.. Men så var det det om man klarer og høre forskjell og da...)
                              Da vet du lite eller ingenting om elektronstrømmen i en kabel!
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X