Har ein RE XXX12 (den nye) som eg ska lage ny kasse til, har lest at RE annbefaler 2,2 cubic ft. @ 34Hz, nokon som kan komme med annbefaling av kasse mål, og mål på port for meg?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kasse og port hjelp!
Collapse
X
-
Originally posted by Dag Johansen View PostFeks 70cm x 70cm x 12,7cm.....................
Er ikke noe av poenget at kassa skal passe bra inn i bilen da?
Mvh
Dag Johansen
Tenkte meir på den porten, hvor stor må den vere for å få tunet den til 34Hz?
Å om eg må legge volumet på porten og elementet til volumet på kassen, altså da 2,2 cubic ft. + volum port + volum element?Mvh
Johnny Myhre
Comment
-
Har nå prøvd meg litt med WinISD, funnet ut at en kasse med netto volum på 75 liter, og med en port på 4x40cm, 38,25cm lang, blir tunet til 34Hz, stemmer dette? Første gong eg prøver dette programmet, så bare å skyte meg vis dette blir feilMvh
Johnny Myhre
Comment
-
Originally posted by JVMyhre View PostHar nå prøvd meg litt med WinISD, funnet ut at en kasse med netto volum på 75 liter, og med en port på 4x40cm, 38,25cm lang, blir tunet til 34Hz, stemmer dette? Første gong eg prøver dette programmet, så bare å skyte meg vis dette blir feil
Men har du mulighet ville jeg kansje prøvd å få til enda større port, det elementet flytter MYE luft!
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostJeg sitter ikke på en pc der jg kan regne over det, men umiddelbart ser det ganske riktig ut.
Men har du mulighet ville jeg kansje prøvd å få til enda større port, det elementet flytter MYE luft!
Mvh
Dag JohansenMvh
Johnny Myhre
Comment
Comment