Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse og port hjelp!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasse og port hjelp!

Har ein RE XXX12 (den nye) som eg ska lage ny kasse til, har lest at RE annbefaler 2,2 cubic ft. @ 34Hz, nokon som kan komme med annbefaling av kasse mål, og mål på port for meg?
    Mvh
    Johnny Myhre

Ingen?
    Mvh
    Johnny Myhre

Comment

Feks 70cm x 70cm x 12,7cm.....................
      Er ikke noe av poenget at kassa skal passe bra inn i bilen da?

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
        Feks 70cm x 70cm x 12,7cm.....................
        Er ikke noe av poenget at kassa skal passe bra inn i bilen da?

Mvh
        Dag Johansen
        Joda, var kanskje litt dårlig forklart det spørsmålet mitt da
        Tenkte meir på den porten, hvor stor må den vere for å få tunet den til 34Hz?
        Å om eg må legge volumet på porten og elementet til volumet på kassen, altså da 2,2 cubic ft. + volum port + volum element?
        Mvh
        Johnny Myhre

Comment

Har nå prøvd meg litt med WinISD, funnet ut at en kasse med netto volum på 75 liter, og med en port på 4x40cm, 38,25cm lang, blir tunet til 34Hz, stemmer dette? Første gong eg prøver dette programmet, så bare å skyte meg vis dette blir feil
          Mvh
          Johnny Myhre

Comment

Originally posted by JVMyhre View Post
            Har nå prøvd meg litt med WinISD, funnet ut at en kasse med netto volum på 75 liter, og med en port på 4x40cm, 38,25cm lang, blir tunet til 34Hz, stemmer dette? Første gong eg prøver dette programmet, så bare å skyte meg vis dette blir feil
            Jeg sitter ikke på en pc der jg kan regne over det, men umiddelbart ser det ganske riktig ut.
            Men har du mulighet ville jeg kansje prøvd å få til enda større port, det elementet flytter MYE luft!

Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Jeg sitter ikke på en pc der jg kan regne over det, men umiddelbart ser det ganske riktig ut.
              Men har du mulighet ville jeg kansje prøvd å få til enda større port, det elementet flytter MYE luft!

Mvh
              Dag Johansen
              Skal prøve, men gidder du å sjekke over det når du kan regne over det? så eg slepper å kødde meir med kasser, e så lei a de nå
              Mvh
              Johnny Myhre

Comment

Programmet mitt sier 45cm lang port for 34Hz.

Mvh
                Dag Johansen

Comment

Programmet mitt sier 45cm lang port for 34Hz.

Mvh
                  Dag Johansen
                  OK
                  Da blir porten 4x40 og 45cm lang
                  Takk for hjelpen
                  Mvh
                  Johnny Myhre

Comment

Spørsmål til noen som har erfaring: 4cm bred port - blir ikke det litt i smaleste laget?
                    R-Design

Comment

Working...
                    X