Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket forsterkeroppsett?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilket forsterkeroppsett?

Hei.
    Jeg har allerede kjøpt inn Alpine 9855, og tenker å kjøpe FOCAL 130VRS Slim frontsett pga tilgjengelig hulldybde.

Hvilken forsterkertype skal man da gå for om man om litt også vil smekke inn en sub? 3-kanaler?

Audison har jeg skjønt passer focal godt. Vil helst komme unna med bare en forsterker. For meg blir det viktig med god lyd. Har lyddempa som faen. Hører mest rock og metall.

En annen ting: Har de ulike kabeltypene noe å si, sett bort fra tversnittsarealet? Holder biltema/clas - kabler?

Kan jo f.eks bruke en 4-kanaler hvor du bruker 2 kanaler til komp.sett og brokobler de 2 siste til sub.
    Men de fleste foretrekker jo å bruke to forsterkere til slikt for å slippe at en forsterker skal slite med subben, for det går jo også utover komp.settet.

Comment

Går fint å bruke en 4-kanaler, som techpoint sier. Men du begrenser bruken veldig da svært få forsterkere tåler 2ohm eller mindre når de brokobles. Derfor er det veldig greit å kjøpe 3 eller 5 kanals forsterker. Da har man større valgfrihet og ofte litt mer krutt. Ta kontakt om du ønsker et tilbud på en SRx3 eller 5.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
      X