Announcement

Collapse
No announcement yet.

kicker l7 12 krangel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kicker l7 12 krangel

    hei siter og leser på www.audiogroupfprum.com om kicker l7 sine sq-spl kvaliteter at med 1000 til 1500w så var den fint i stand til og spille sq like godt som sq.... hva er deres syns punkter på kicker l7 12? dere som har prøvd dene suben an dere komme med deres syns ponkter og gjerne oppsett dere har brukt?

  • #2
    føler i alle fall ikke kicker er det helt store til SQ
    mvh Sindre Carlsen

    Comment


    • #3
      nei trode det.... men tenkte mer på ordet brukenes at det går helt greit vis du vil ha en combi av 2 verdner....:P

      Comment


      • #4
        Det kjipe i så måte er jo at "bra" i dB-sammenheng mer eller mindre kan stadfestes ved hjelp av ett enkelt tall, mens definisjonen av "bra lyd" varierer voldsomt fra person til person. Om jeg mener den spiller bra trenger ikke du å synes det, ei heller er det noen automatikk i at du vil være enig om jeg sier at den er dårlig... Dersom man har litt mer kjenneskap til lydpreferansene til personen som uttaler seg blir det endel enklere, men fremdeles ikke enkelt.

        Comment


        • #5
          ja men "den" har jo vunnet flere tittler i us.... det er nettop derfor jeg spør folket om sin side er den duggenes til mer en bare og donke opp og ned stripa?:S

          Comment


          • #6
            deri blant sq...

            Comment


            • #7
              personlig så syntes jeg kicker L7 spiller helt greit. hvis du kan kjøre fra ca 50 til 80 hertz på den så spiller den ikke så værst da jeg føler att kicker har en tendens til å ROMLE litt i di nederste tonene.

              KJørte 1 stk kicker L7 12" å en stk kicker ZX 1500.1

              Da jeg fikk kjørt ett aktivt delefilter med kutting av di nederste frekvensene også så spillte det bra mener jeg.

              Men hvis du ikke jgør dette så sier jeg att a funker den helst til spilling når du kjører ned stripa.
              MTX Stinger Alpine

              MTX VW Golf 3 1998 STV.

              Comment


              • #8
                Kjører 2stk 12" L7 på en zx2500 og har prøvd disse med en Kicker kx1200.1, sx1250.1, soundmagus 3000watter, soundstream pca2000d, solid audio 1500 ett eller annet og rockford t30001bd.

                og elementene trives uten tvil bedre med ivertfall 1000Watt rms per stk....

                når det gjelder sq så spiller l7 greit, spiller etter min mening penest i lukket kasse, men morro faktoren er jo mye høyere i portet kasse;-)

                Comment


                • #9
                  Kutte ved rundt 50hz.. ?

                  Så L7 er en fin midbass?
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tomijorg View Post
                    personlig så syntes jeg kicker L7 spiller helt greit. hvis du kan kjøre fra ca 50 til 80 hertz på den så spiller den ikke så værst da jeg føler att kicker har en tendens til å ROMLE litt i di nederste tonene.

                    KJørte 1 stk kicker L7 12" å en stk kicker ZX 1500.1

                    Da jeg fikk kjørt ett aktivt delefilter med kutting av di nederste frekvensene også så spillte det bra mener jeg.

                    Men hvis du ikke jgør dette så sier jeg att a funker den helst til spilling når du kjører ned stripa.
                    50 til 80hz ja... mye til bass på den da du. Om det er de frekvensene man må dele ved så mangler man midbass!

                    Romlebass... feil kasse kanskje?
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Typhon View Post
                      50 til 80hz ja... mye til bass på den da du. Om det er de frekvensene man må dele ved så mangler man midbass!

                      Romlebass... feil kasse kanskje?
                      Eller noen som syns det er kult med gain på max, så sub'n kjører HARDT ifra resten av systemet.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        det med gain er vel ikke helt sukse på bånn drit.... hehe det med power var en ting jeg fikk med meg at gutta i us brukte 1200+ per subb for at den skule dra oppti malt det med eq hvar det også en lang diskusjon om.... men det må da vel vere flere som har prøvd?

                        Comment


                        • #13
                          jeg har 2 stk kicker S15L7 på kicker zx2500.1
                          og de spiller høyt og dypt, men pent er den ikke på høyere volum(mitt syn)
                          det trøkker så jævelig at jeg får vondt i hodet når jeg skrur opp
                          men nå har jeg sikkert feil tunet kasse osv...
                          pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
                          Ford<3

                          Comment

                          Working...
                          X