Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå ha 2 nye batteri, kva skal eg velge?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå ha 2 nye batteri, kva skal eg velge?

lure på kva 2 batteri eg skal velge til bilen min, skal stå eit bra anlegg i den.

har sett lit på optima yellow-top, er dei gode? kom gjerne med andre forslag?

Mvh Fredrik
    Saab 93 viggen

siden du ikke har handla enda så ville jeg foreslå stinger kan fåes hos www.bassbrothers.no

disse batteriene er enda bedre enn optima til bilstereo

selv kjøpte jeg ett maxxima batteri før jeg tok av helt.Har også ett stinger baki og skulle jeg handle igjen så blir det stinger forran også selv om det blir dyrere for meg

fins også apollo og var det kinetic det het.

Comment

er foresten ikke noe galt med optima og maxxima men de andre er vel hakket bedre.

Comment

Kan annbefale et Apollo A1750, http://www.autobilstereo.no/product_...973ed88a748212
        Et kjempe batteri
        Mvh
        Johnny Myhre

Comment

Sittet og fundert på samme saken, blir vel 2stk maxxima på meg tor jeg.
          Billigste jeg fant av dem i alle fall er her, så sender tipset videre..

http://www.sparelys.no/index.php?pag...emart&Itemid=1

Comment

har ikke erfaring med maxima men mener dynabelgolfen hadde det. han byttet fra 12 maxima batterier til 6 apollo batterier og satt igjen med mer strøm...
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

jeg har...

jeg hele tiden sverget til yellow top fra Optima, men byttet til Apollo fra www.dynabel.no og merker stor forskjell etter at det ble monterte 2stk i bilen min. så de er absolutt å anbefale!!!
              Mvh
              Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                har ikke erfaring med maxima men mener dynabelgolfen hadde det. han byttet fra 12 maxima batterier til 6 apollo batterier og satt igjen med mer strøm...
                ja så var det en "liten" prisforskjell også da, men klart vil man betale dobbelt for noen % extra batteri hester så jøss kjør i vei..

Comment

hvis 6 apollo yter mer enn 12 maxima så er det vel i realiteten billigere med apollo batteriene
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                    hvis 6 apollo yter mer enn 12 maxima så er det vel i realiteten billigere med apollo batteriene
                    Spørs da om trådstarter behøver så voldsomme greier da.
                    Cluet mitt var i alle fall og si at man får batterier som duger til godt under 2 lapper.
                    2 Apolo = ca 6000
                    2 Maxxima 900DC Blåtopp = ca 3400
                    Legge differansen i dynamo sparebøssa.

Klart skal man ha 20 000w i amper så bør man vel vurdere noe mere exlusivt, men for mannen i gata med en håndfull 1000w så vil jeg tro Maxxima duger, eller Oddysey..
                    Nå er ikke jeg noe proff da men har undersøkt i hytt og pine i det siste så min konklusjon er at det bare er tull og kjøpe seg til fant så fremst man ikke allerede har gjort det på amper, for da har men vel egentlig bruk for et Tanks batteri eller lignende..:P

Tar forbehold om at hvis jeg er helt på jordet så må jeg få fri adgang til spade slik at jeg frivillig kan grave meg ned...

Comment

trenger litt power er trosalt eit anleg til 50 tusen nesten, men er på jakt etter batteri som blir seld a bilforhadlar, sidan der får pappa masse % :P blir apollo seldt rundt om king?
                      Saab 93 viggen

Comment

blir solgt på torshov hvertfall. men om en forhandler har det vet jeg ikke. kan jo og si at odessy er da ikke noe billigere enn apollo/stinger/northstar...Er vel optima og maxima man må velge da. Dynamo kjøper man til diesel av samme bilmerke. er som regel 20-30ah mere enn til bensin og koster vel en 1000lapp hos en hogger...
                        Dette er jo ett greit rimelig batteri http://www.bassbrothers.no/display.a...=0&prodid=1446
                        Stinger og odessy er forøvrig samme batteri bare i forskjllig forpakning har jeg hørt.. samme med Apollo og Northstar...
                        Last edited by biffen071278; 30-11-2008, 08:24.

Comment

han med dynabel golfen gjordet den leie erfaringa at maxxima ikke tåler lading over 14,4 volt.
                          Og han har vel sagt at han var oppi 16 eller 18 volt for å toppe batteriene

han byttet da til noe som tålte dette.

de fleste av oss er ikke over 14,4 volt.

behandler man deretter disse batteriene riktig så varer de lenge.

har en 5000w i 1ohm monoblokk og en brokoblet 6 kanaler på dette batteriet + en 180A dynamo.

når jeg spiller høyt så varierer ladinga mellom 14,55 og 14,45 volt bak.
                          Noe mere stabilt ble det da jeg fikk ett stingerbatteri bak i tilegg til maxxima batteriet foran.

stinger anbefaler lading mellom 14,7 og 15 volt for best resultat hvis man har den muligheten.

Comment

agm batterier skal vel helst lades med 14.7volt til 14.9 volt mener jeg å ha lest
                            Last edited by biffen071278; 30-11-2008, 21:58.

Comment

med maxxima som det eneste untaket,muligens..

Comment

Working...
                              X