Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til basskasse i BMW E36.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til basskasse i BMW E36.

Heisann. Hvordan får jeg best lyd i en slik bil hvis jeg ønsker å gå for portet kasse med 1x 12" RF punch H2? Er det tett i bagasjen, sånn at det er vanskelig med å få fram lyden, eller er det høvelig enkelt? Har aldri satt mine fingre i en bmw, så jeg vet fint lite om de.. Ei venninne av meg som spurte om jeg kunne hjelpe til, så jeg svarte at jeg skulle sjekke det ut for ho i allefall

Setter pris på respons.

Mvh Sture

Lar original post stå, jeg har nå gått til innkjøp av 2 stk es250 hos Installbay.

Er det noen som kan være behjelpelig med mål til enten 1stk i kasse eller 2 stk i kasse? Gjerne en bitteliten tegning på hvordan jeg skal legge opp dette med tanke på port etc. På forhånd tusen takk for hjelp.
    Last edited by chin; 03-12-2008, 17:25. Reason: Endring av topick
    Sture Vedal

hei vis det ikke er ski pose er vel sub rør ioo i hate hylla eneste måtten og få lyd på, Har en kompis som sleitt for og få lyd og trykk i sin coupe og han ble så forbana til slutt at han ga opp.... men er det sedan eller coupe?

Comment

Originally posted by jAn_M View Post
      hei vis det ikke er ski pose er vel sub rør ioo i hate hylla eneste måtten og få lyd på, Har en kompis som sleitt for og få lyd og trykk i sin coupe og han ble så forbana til slutt at han ga opp.... men er det sedan eller coupe?
      Om det er båndpasskasse så! Ikke bassrefleks...
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Det er en sedan. Om det er skipose, skal jeg faktisk ikke si for sikkert. Tviler egentlig litt på det, ho nevnte ikke noe om det, og jeg har ikke kommet meg avgårde for å se på bilen enda.

Så eneste tipset so far er rør opp i hattehylla? med bandpass i tilfelle? Det vil jo være greit nok, tror jeg. Hvis det lar seg gjøre å få fikset noe fint der, men det tror jeg nok jeg skal klare.
        Sture Vedal

Comment

ja er det enkleste dama til en kompis har en 320 sedan..... hu kjører mye med sette rygen nede slik at hu får litt trykk, men du kan jo dra si ca4" kroma rør etc opp i hatte hyla...

Comment

Bassport opp i hattehylla skal kun brukes om det er snakk om bandpasskasse. ALDRI ved bassreflekskasse. Det vil garantert låte møkk og gi helt feil bass.

I sedan så er det helt glimrende å bygge bandpass, men du må kjøpe elementer som egner seg i slik kasse. Ikke alle gjør det.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Oki. Dette lover bra. Da tror jeg vi satser steinhardt på bandpasskasse da.

Frøkna hører mye på dance/listepop musikk. Noen forslag til ett eller to elementer som fungerer bra i bandpass? Budsjettklasse. Ikke særlig kresen til lyd, den dama. Men litt ekstra trykk er jo aldri å forakte.

Kassemål og portstørrelse/lengde er heller ikke å forakte. Bandpass er noe jeg aldri har satt mine fingre borti, men jeg skjønner konseptet med det.

Fritt fram for hvem som helst å komme med anbefalinger. På forhånd tusen takk, og hjertelig takk til samtlige som har svart konstruktivt på tråden.
              Sture Vedal

Comment

tja vis det er 12 det er snak om og ikke kresen men litt lyd så må jo pioneer "3000w" dygge den koster jo 1495 stk på trhorsov... eller Soundstream Picasso PCW 12 , 350 W rms. Passer best i lukkete kasser på 14/31 liter. 2x4Ω talespoler. veil kr 1495,- pr stk Tilbud kr 1100,- pr stk

Pakketilbud med 1 stk Lw 1.350 og 1 stk PCW 12 kr 2600,
                vet at det spiller skaplig i en e36 sedan.... samme som min kompis samboer eller så har du altids mds:S

Comment

En fordel om elementene passer i bandpass da

Hertz ES250 eller 300 liker seg i bandpass og ennå bedre om du får tak i fjorårets Hertz HX elementer. Disse er som skapt for bandpass
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Dere har vel ikke noen slike liggende på lager dere, Installbay? Vil tro det meste er vel utsolgt for vel og lenge siden..

Orker du sende meg en "god-pris" på pm på to stk es250 hvis dere ikke har noen hx liggende å slenge i en krok noen steder?
                    Sture Vedal

Comment

Har 1 stk HX250 av fjord årets modell liggende, noget brukt..

Vi har forsåvidt også tilbud på ES Serien får tiden
                      Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

hehe, auto-bilstereo..

Hadde jeg visst dette for... 20 minutter siden, så hadde jeg nok spurt deg.. har allerede kjøpt og betalt hos installbay.. Fikk ett levelig bra tilbud derfra, såe..

Men hjertelig takk for svaret lell.. kanskje jeg holder deg til den hx'en etterhvert..
                        Sture Vedal

Comment

;=)

titegn
                          Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Bumper denne i håp om at det er noen som kan være behjelpelig til å regne ut mål og størrelse på kammer på denne til meg. porten blir nok mest sannsynligvis å stikke litt utenfor selve kassen, vet enda ikke hvor mye, men om det er kritisk, så gi meg beskjed først i tilfelle før du/dere setter dere ned og begynner å regne på volum for meg.

På forhånd takk for hjelp til den som velger å gjøre det. Appreciate it.. alot.
                            Sture Vedal

Comment

Working...
                            X