Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalte høytalere ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anbefalte høytalere ?

Noen som kan anbefale meg et bra sett med høytalere, skall stå framme i bilen min og jeg skall kjøre de på cdspillerens innebygde Mosfet 4 x 50watts forsterker,

Størrelse, 13 cm / 5,25" i dørene framme, Coaxial høytalere eller et Komponentsett,

har en RCA linjeutgang men den bruker jeg til en annen forsterker, vet jeg kan bruke y-ledd for og få plass til en forsterker til men disse ledningene er så korte og rekker ikke bak i bilen min.

Har tatt en titt på Hertz HCX 130 fra elutstyr
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1654

har også tatt en titt på disse fra powerplant serien
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1755

Alpine SPR-136A Er også en mulig kandidat, det er et 2-veis kompnentsett

Comment

Vi har bl.a. Hertz HSK 130 på tilbud til 1749,- nå. Dette er ett meget godt sett. Ellers har vi også ESK og DSK serien på tilbud. Vil på det sterkeste anbefale deg Komponent-sett fremfor koax.
      Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
        Vi har bl.a. Hertz HSK 130 på tilbud til 1749,- nå. Dette er ett meget godt sett. Ellers har vi også ESK og DSK serien på tilbud. Vil på det sterkeste anbefale deg Komponent-sett fremfor koax.
        Vill disse fungere bra på cdspillerens forsterker ?

Comment

Fungerer nok greit på forsterkeren i cd-spilleren, men ingen høytaller sier neitakk til en mere kraftfull forsterker
          Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Har du tenkt til å sette inn en forsterker til på sikt eller skal du holde deg til det du har i dag ?
            Mvh
            Lars Engen

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
              Har du tenkt til å sette inn en forsterker til på sikt eller skal du holde deg til det du har i dag ?
              Skall nok ha en forsterker til senere, har vurdert og sette det inn allerede nå, Men saken er at jeg allerede har en Forsterker i bilen til og dra subben, Cdspilleren min har kun en RCA linjeutgang og den bruker jeg til subben, Har hørt jeg kan bruke y-ledd men disse er veldig korte og dra må forsterkeren så helt framme i bilen.

Virker med andre ord veldig knotete og sette inn en forsterker til.

Comment

Originally posted by Power_plant View Post
                Skall nok ha en forsterker til senere, har vurdert og sette det inn allerede nå, Men saken er at jeg allerede har en Forsterker i bilen til og dra subben, Cdspilleren min har kun en RCA linjeutgang og den bruker jeg til subben, Har hørt jeg kan bruke y-ledd men disse er veldig korte og dra må forsterkeren så helt framme i bilen.

Virker med andre ord veldig knotete og sette inn en forsterker til.
                Du kan bruke y-leddet heilt i enden av signalkabelen da, bakerst liksom.

Mvh
                Johnny Myhre

Comment

du kan jo bruke noe sånt som på bildet under til å sjøte kabelen
                  Attached Files
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

Comment

Stemmer, da kan jeg bruke feks disse y-ledd ledningene for og få en forsterker til bak
                    http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=539

Men da går vi nok for forsterker og et komponentsett

Comment

Men skall jeg ha 2 x RCA han til 4 x RCA hun eller skall jeg ha 2 x RCA hun til 4 x RCA han

Jeg skall jo ha signalkabelen fra cdspilleren til og deles opp så den kan gå til 2 forsterkere istedenfor bare en forsterker.

Comment

Originally posted by Power_plant View Post
                        Men skall jeg ha 2 x RCA han til 4 x RCA hun eller skall jeg ha 2 x RCA hun til 4 x RCA han

Jeg skall jo ha signalkabelen fra cdspilleren til og deles opp så den kan gå til 2 forsterkere istedenfor bare en forsterker.
                        2 hun til 4 han
                        Mvh
                        Johnny Myhre

Comment

det er hannen du stikker inn i ho, så da må det bli 2 hun til 4 han
                          VW Golf 4
                          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                          Simen Sormbråten

Comment

Ja takker for hjelp, da blir det litt lettere og koble opp en forsterker til

Men da vurderer jeg og gå for et Hertz komponentsett samt forsterker, men har også vurdert et komponentsett fra Alpine men vi får se hva gutta på Auto bilstereo har først

Comment

Men bare og komme med flere forslag på bra komponentsett samt forsterker til og drive det

Comment

Working...
                              X