Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Harman/kardon forsterkere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har bursdag i morgen så da kanskje det drypper litt cash, så får jeg se da
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Ligger en Audison LRx 1.1k monoblokk på finn.ca.3000.-
      Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

Uansett om den er oppgitt til å være klasse A så kan den ikke regnes som en ekte klasse A. Alle analoge forsterkere er klasse A opp til et visst nivå. Så går de over i AB. Om en forsterker er oppgitt til 2x50 watt RMS i klasse A så er den så stor som ei potetkasse og må ha enorme kjøleribber for å klare å få vekk all varmen fort nok. Det er fysisk umulig å lage en ren klasse A forsterker til bil på mer enn noen ytterst få watt. Se f.eks TRU Technology C7.2AT som er oppgitt til 2x13 watt. Selv denne ligger i grenseland for hva man kan kalle en ren klasse A.

Men alt dette er egentilig totalt uvesentlig. Finn en forsterker du er liker og gjerne en klasse AB som EA nevner her. Og er det en forsterker av god kvalitet så holder det plenty med 100-300 watt på bass
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jøss, det må jeg si. Helix har endelig fått ett utseende de og...

Comment

de forsterkerene han linker til er vel ett par år gammle modeller så har vært en stund
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

Originally posted by Erik André View Post
              jeg ville nå ha valgt en klasse AB forsterker jeg da så kanskje du for dynamikk i subben også! klasse D amp sier stort sett dunk uansett om den heter ground zero, cadence eller hertz..
              Det er vel strengt talt ikke helt sant.
              En godt konstruert klasse D forsterker trenger ikke låte dårligere i bassdelen, enn en klasse AB. Det faktum at det finnes mange dårlig konstruerte klasse D forsterkere er en annen sak...
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Henning- View Post
                Jøss, det må jeg si. Helix har endelig fått ett utseende de og...
                Sånn har de jo sett ut en årrekke de forsterkerne...
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by sqwannabe View Post
                  Det er vel strengt talt ikke helt sant.
                  En godt konstruert klasse D forsterker trenger ikke låte dårligere i bassdelen, enn en klasse AB. Det faktum at det finnes mange dårlig konstruerte klasse D forsterkere er en annen sak...
                  og konkulsjonen er kjøp D forsterkere til du finner en som er bra!!
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

siden ikke jeg er millionær ville jeg gjerne høre deres anbefalinger å så kjøpe en som dere går god for. Så blir nok Helix tenker jeg da utssende ikke er værst heller synes jeg

Comment

I Den prisklassen så har du Hertz HP også. Når det kommer til forsterkere i denne prisklassen så er det veldig mye utseende som spiller en rolle når valget skal tas. Heldigvis er det ikke mye dårlige forsterkere i denne prisklassen og der det det så er det ofte kjent.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Hehe nei, drit i om det står klasse A, AB, D, G, T eller hva enn, så lenge den er bra
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Mener jeg så en gang at du hadde Rotel i stua? Dårlig? For det er vel ICE.

Leverer ikke Alpine og Pioneer klasse D forsterkere også? Nå er jeg ikke sikker, men står det ikke klasse D amper i bilen til Jonny? Har ikke hørt den i år, men han ble jo NM-mester iallefall

Du skal iallefall ha en klasse AB forsterker med skikkelig strømforsyning om den skal levere nok til vanskelige subber, har man stygge fasevinkler tapper man fort en slik forsterker som ikke har skikkelige strømreserver.
                          Alpine
                          Audison
                          Hertz
                          Soundstream

Comment

Jo Alpine og Pioneer leverer klasse D amper og i mine ører så låter de langt fra bra. Har hørt en klasse D amp som låter kult og det er mono blokka til Focal, men anbefaller jeg focal med det grunnlaget blir jeg vel ledd av her for jeg er jo focal mannen, er jo nesten like dumt som å lese hver dag at installbay anbefaller hertz.. så klart de må jo selge greiene sine.

Er meget fornøyd med Rotel jeg, men du burde kanskje ha undersøkt litt nærmere hva jeg hadde fra Rotel før du kommer med tomme argumenter eller hva det var et forsøk på.

RMB 1077 bruker som du nevner ICE technology, jeg har derimot RMB 1075 som er en High Current Amplifier
                            Du kan finne informasjonen her: http://www.rotel.com/UK/products/Pro...tails.htm?Id=3

Når det gjelder bilen til Jonny så skal jeg ikke utale meg, men jeg trodde han hadde PRS A900 forsterkere i bilen sinn og jeg betviler de er digitale, men for all del hva vet jeg? Er ikke noe ekspert på pioneer forsterkere.

Og til det du snakker om strømforsyning her. De helix ampene som det er snakk om her har i hvertfall strømreserver nok.

Hele meninga med innlegget mitt til å begynne med er erfaring med klasse D amper, når det er testet ut noen forskjellige forsterkere (alle klasse D) og de spiller like dårlig og så fort vi fikk inn en klasse AB med halve effekten så låt det bra så har jeg fått min erfaring.. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en bra klasse D forsterker enten til innebruk eller i bil, men de jeg har vært borti har hatt sine begrensninger.
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition

Comment

Hele meninga med innlegget mitt til å begynne med er erfaring med klasse D amper, når det er testet ut noen forskjellige forsterkere (alle klasse D) og de spiller like dårlig og så fort vi fikk inn en klasse AB med halve effekten så låt det bra så har jeg fått min erfaring.. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en bra klasse D forsterker enten til innebruk eller i bil, men de jeg har vært borti har hatt sine begrensninger.

Stiller du opp på en ABX-test hvis jeg arrangerer?

Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

selvfølgelig!

Comment

Working...
                                X