Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Harman/kardon forsterkere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Erik André View Post
    Jo Alpine og Pioneer leverer klasse D amper og i mine ører så låter de langt fra bra. Har hørt en klasse D amp som låter kult og det er mono blokka til Focal, men anbefaller jeg focal med det grunnlaget blir jeg vel ledd av her for jeg er jo focal mannen, er jo nesten like dumt som å lese hver dag at installbay anbefaller hertz.. så klart de må jo selge greiene sine.

    Er meget fornøyd med Rotel jeg, men du burde kanskje ha undersøkt litt nærmere hva jeg hadde fra Rotel før du kommer med tomme argumenter eller hva det var et forsøk på.

    RMB 1077 bruker som du nevner ICE technology, jeg har derimot RMB 1075 som er en High Current Amplifier
    Du kan finne informasjonen her: http://www.rotel.com/UK/products/Pro...tails.htm?Id=3

    Når det gjelder bilen til Jonny så skal jeg ikke utale meg, men jeg trodde han hadde PRS A900 forsterkere i bilen sinn og jeg betviler de er digitale, men for all del hva vet jeg? Er ikke noe ekspert på pioneer forsterkere.

    Og til det du snakker om strømforsyning her. De helix ampene som det er snakk om her har i hvertfall strømreserver nok.

    Hele meninga med innlegget mitt til å begynne med er erfaring med klasse D amper, når det er testet ut noen forskjellige forsterkere (alle klasse D) og de spiller like dårlig og så fort vi fikk inn en klasse AB med halve effekten så låt det bra så har jeg fått min erfaring.. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en bra klasse D forsterker enten til innebruk eller i bil, men de jeg har vært borti har hatt sine begrensninger.
    Høhum.. Jonny B har ikke klasse d forsterkere, annet en til bassen. De klasse d forsterkerene som fins ute, er etter min oppfatning helt greie til "husbruk" men blir aldrig hifi.
    Men selv om det er sagt, så er en av de heftigste opplevelsene mine med 1/8 (tror jeg) av hovedsenen på Quart-festivalen oppsatt inne hos BRS i Sandnes.. Det var rått! Lydkvaliteten var helt grei, og veldig bra til PA å være. Men til hifi er det fortsatt ingen forsterker som jeg har hørt, som kan måle seg med en god analog forsterker.
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

    Comment


    • #32
      Originally posted by Erik André View Post
      Jo Alpine og Pioneer leverer klasse D amper og i mine ører så låter de langt fra bra. Har hørt en klasse D amp som låter kult og det er mono blokka til Focal, men anbefaller jeg focal med det grunnlaget blir jeg vel ledd av her for jeg er jo focal mannen, er jo nesten like dumt som å lese hver dag at installbay anbefaller hertz.. så klart de må jo selge greiene sine.

      Er meget fornøyd med Rotel jeg, men du burde kanskje ha undersøkt litt nærmere hva jeg hadde fra Rotel før du kommer med tomme argumenter eller hva det var et forsøk på.

      RMB 1077 bruker som du nevner ICE technology, jeg har derimot RMB 1075 som er en High Current Amplifier
      Du kan finne informasjonen her: http://www.rotel.com/UK/products/Pro...tails.htm?Id=3

      Når det gjelder bilen til Jonny så skal jeg ikke utale meg, men jeg trodde han hadde PRS A900 forsterkere i bilen sinn og jeg betviler de er digitale, men for all del hva vet jeg? Er ikke noe ekspert på pioneer forsterkere.

      Og til det du snakker om strømforsyning her. De helix ampene som det er snakk om her har i hvertfall strømreserver nok.

      Hele meninga med innlegget mitt til å begynne med er erfaring med klasse D amper, når det er testet ut noen forskjellige forsterkere (alle klasse D) og de spiller like dårlig og så fort vi fikk inn en klasse AB med halve effekten så låt det bra så har jeg fått min erfaring.. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en bra klasse D forsterker enten til innebruk eller i bil, men de jeg har vært borti har hatt sine begrensninger.
      Jeg husket bare at du hadde Rotel som jeg vet driver mye med ICE, men å sjekke opp hva du har blir for mye jobb for kun et lite innlegg. Jeg har ikke testet frem og tilbake med all verdens bilstereo så det er godt mulig at det meste av klasse D ikke holder mål, men det er ikke bare pga teknologien. Heller pga retningen bilstereo hovedsaklig tar og det er DUNK DUNK og ikke lydkvalitet, dessverre.

      Og poenget med strømforsyning var å få frem at en dårlig konstruert klasse AB ikke bra, likens med en dårlig konstruet klasse D.

      Og de Helixforsterkerne er kjempebra, har siklet på de selv. Men mine Audison blir nok stående i bilen sammen med det andre jeg har.

      Uansett ikke noe forsøk på å starte krig, klasse D har potensiale til sub mener jeg, men mulig bilforsterkerne satser lite på kvalitet og mye på kvantitet istedet.

      Edit: En digital forsterker og en klasse D er ikke det samme! Bare for å understreke det.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #33
        Originally posted by Dag Johansen View Post
        Stiller du opp på en ABX-test hvis jeg arrangerer?

        Mvh
        Dag Johansen
        Stiller gjerne med ett par ører.. :P
        Har ett par høyttalere som passer bra til en sånn test også!
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #34
          Originally posted by Joakim View Post
          Stiller gjerne med ett par ører.. :P
          Har ett par høyttalere som passer bra til en sånn test også!

          Du er med!
          Nå har jeg skrævla litt med EA på msn, og vi er enige om å ta en liten session på nyåret.
          Men nok of topic i denne tråden nå.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #35
            Tilbake til ontopic da, etter min erfaring med denne forsterkeren så er den ikke verdt prisen hvis den koster 5000kr, men til halv pris så er det ikke ett dårlig kjøp

            Comment

            Working...
            X