Nå når jeg etter hvert får mine dyrt betalte hjertebarn og skal ta fatt på mange timers arbeid, lurer jeg på om jeg må utvide forsikringen min? For den vanlige bilforsikringen dekker vel ikke bilstereo og da bare inntil 10 000? Noen her som har noen ekstra tips for å sette stopper for, eller gjøre arbeidet vanskeligere for langfingrede tyvebander?bilalarm er notert...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Forsikring
Collapse
X
-
Originally posted by _John_ View PostNå når jeg etter hvert får mine dyrt betalte hjertebarn og skal ta fatt på mange timers arbeid, lurer jeg på om jeg må utvide forsikringen min? For den vanlige bilforsikringen dekker vel ikke bilstereo og da bare inntil 10 000? Noen her som har noen ekstra tips for å sette stopper for, eller gjøre arbeidet vanskeligere for langfingrede tyvebander?bilalarm er notert...
Vesta er vel det eneste selskapet som dekker sånne ting som er værdt litt mere enn orginal stereo.
Jeg har ekstraforsikring på 200.000,- for stereo og ekstrautstyr ellers - husker ikke eksakt, men det koster ca. kr 1000 i året i tillegg til den vanlige kaskoen.
Ellers så er det jo lurt å ikke ha anlegget overeksponert! Bygg skjult og diskret, så kan det jo hende bilen får stå ifred litt lenger.[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostVesta er vel det eneste selskapet som dekker sånne ting som er værdt litt mere enn orginal stereo.
Jeg har ekstraforsikring på 200.000,- for stereo og ekstrautstyr ellers - husker ikke eksakt, men det koster ca. kr 1000 i året i tillegg til den vanlige kaskoen.
Ellers så er det jo lurt å ikke ha anlegget overeksponert! Bygg skjult og diskret, så kan det jo hende bilen får stå ifred litt lenger.
Men som Joakim sier, det som ikke blir sett. blir heller ikke stjålet!
Comment
-
Utvidet hos sparebank 1? det var ikke beskjeden jeg fikk.. 10000kr MAKS og ikke mulig og øke.. (gav faen for de var ikke såå mye billigre en gjensidige)
Gjensidige derimot er greie. 800kr i året betalte jeg for inntil 50.000kr på gamle bilen. Eneste kravet var kvitteringer..sound.vision.soul
Type R
Comment
-
Originally posted by Leeplay View PostNei da!! Har forsikring gjennom sparebank1 forsikrinkg og har utvidet toppkasko der. Dvs at ekstrautstyr, inkl. stereo, er forsikret opp til 50.000,-!!
Men som Joakim sier, det som ikke blir sett. blir heller ikke stjålet![SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Da bytter du til gjensidige
andre tråder om emnet som bekrefter at vesta og gjensidige er greie og ha med og gjøre.
http://bilstereoforumet.no/showthrea...ght=forsikring
http://bilstereoforumet.no/showthrea...ght=forsikringsound.vision.soul
Type R
Comment
-
Gjensidige hadde ikke løsning for stereo eller andre ting av ekstraverdi på bil, og da snakket jeg med flere selgere. Jeg hørte også med alle andre forsikringsselskaper, men ingen er villige til slikt lenger ser det ut til. Har en bekjent av meg i Trygvesta forsikring, og det ble redningen min og bekjente. Så om noen trenger bra og billig bilforsikring inkl ekstra for fastmontert utstyr som bilstereo/felger etc kan ta kontakt
Comment
-
vel , det er halvannet år siden jeg masa med det her sist så det kan godt hende det har forandret seg..
Om ingen selskaper at ordninger for ekstra utstyr og løs øre er det mange flere som sliter enn oss.. firma biler f.eks.. er jo kjørende verktøy skrin mange av de..sound.vision.soul
Type R
Comment
-
Originally posted by LLH View PostOm ingen selskaper at ordninger for ekstra utstyr og løs øre er det mange flere som sliter enn oss.. firma biler f.eks.. er jo kjørende verktøy skrin mange av de..
Comment
Comment