Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mid-Bass

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mid-Bass

ser litt rundt på midbass. I HiFi verdenen så har man midbass til og hjelpe til mellom subwoofer og mellomtone. så det blir litt mere punch og ikke bare "buldring".
    skal bygge SQ stereo i bilen og lurer på om jeg behølver en midbass også.

åssen blir det om man f-eks setter disse i en bandpass kasse i bagasjerommet. skal ha sub i bandpass, så lyurte på om jeg kan lage en kasse til midbass og sub.. så klart i egne kabinett.. men greit og finne ut dette føre jeg begynner og bygge

skal ha morel elate

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=749
    tenkte på noe sånt

eller hva med disse:
    Morel ADMW10 - 10" woofer med delefilter - HP/LP 150Hz

eller har jeg misforstått det hele?^^

"skal ha morel elate"

Elate hva da?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

oj, glemte og si att det var elate 10" sub...

og soundstream fc60 i fornt om jeg ikke tar helt feil.. tror det er det de heter:P

Comment

RF60C heter det nok. HV200 er et meget godt midbasselement som mange har brukt med stort hell. Butikken i Tønsberg holder på med en Passat med HV200 i dørene, ML1600 mellomtone på dashbordet og ML280 diskant i a-stolpene. Den er snart ferdig og du må gjerne ta turen å høre på den.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

høres bra ut.. men åssen blir det og blande soundstream midtonen og hertz/morel midbassen?
          og går det bra i bandpass? eller blir det for mye "feil lyd" fra bagasjerommet.. tenkte fra 50hz til 100-120hz eller noe lignende..
          subbasser er bra på buldring men kanskje ikke i punch.. derfor jeg vurderer det..

hører mye på rock så begøver litt punch fra trommene og etc

Comment

Du skal ikke ha HV200 i bandpass?? HV200 monterer du i dørene foran og deler de ned mot 50Hz, så lar du bassen bak ta over der og spille helt nedover i frekvens.

Hvis du tenker på midbass for å fylle gapet mellom sub og frontsett så er HV200 fine til det. Men du må montere disse riktig. Nytter ikke å ha disse bak i bilen. De må være fremme sammen med frontsettet.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

skal du ha båndpass midbass i bagasjen???
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by duality View Post
                subbasser er bra på buldring men kanskje ikke i punch.. derfor jeg vurderer det..

Da har du ikke hørt en skikkelig basskasse bygget riktig for bil og element Mer enn nok slagbass. Men sjeldent feil å ha midbass foran i tillegg.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

da er tydligvis det litt annerledes i forhold til HiFi, og derfor jeg spørte
                  i HiFi så tror jeg det nesten funker som en subbass, bare att det er midbas, på en måte?
                  menmen.. da fikk jeg et svar jeg er fornøyd med.
                  er jeg ikke helt fornøyd med frontsettet mitt så kanskje jeg oppgraderer til morel eller Hertz..

OT. noen som har erfaring med FC60C og åssen disse funker til SQ? det var et impuls kjøp så fikk ikke hørt dem.. men har hørt mye bra om soundstream generelt så jeg tok en sjangse

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                    Da har du ikke hørt en skikkelig basskasse bygget riktig for bil og element Mer enn nok slagbass. Men sjeldent feil å ha midbass foran i tillegg.
                    har ikke dte.. vurderer Hx300 i bandpass.. og skal legge mye penger og slit i kassa.. flere lag med mdg/spon.. kanskje spon innerstm og mdf utenpå.. har hørt spon demper litt mer... pluss att de er litt billigere..

blir hvertfall en solid kasse

Comment

Jeg gjentar meg selv; Settet ditt heter nok RF60C og IKKE FC. Det spiller helt ok. God midbass og ok mellomtone. Men diskanten er begrensningen i settet. Det finnes langt bedre og det finnes langt værre. Spørsmålet er om du liker det og blir fornøyd.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by duality View Post
                        har ikke dte.. vurderer Hx300 i bandpass.. og skal legge mye penger og slit i kassa.. flere lag med mdg/spon.. kanskje spon innerstm og mdf utenpå.. har hørt spon demper litt mer... pluss att de er litt billigere..

blir hvertfall en solid kasse
                        Bare å glemme spon og mdf i samme kasse. Har overhode ikke noe for seg i en basskasse som skal spille under 80Hz. Det er ikke viktig hvor tykk kassa blir. Men hvor død den blir. I en bandpasskasse er det delevegg som gjør kassa vesentlig stivere enn en åpne kasse. Så bruk gjerne 19mm MDF. Det er mer enn nok
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                          Bare å glemme spon og mdf i samme kasse. Har overhode ikke noe for seg i en basskasse som skal spille under 80Hz. Det er ikke viktig hvor tykk kassa blir. Men hvor død den blir. I en bandpasskasse er det delevegg som gjør kassa vesentlig stivere enn en åpne kasse. Så bruk gjerne 19mm MDF. Det er mer enn nok
                          ok..
                          men om man legger f.eks. dobble plater med MDF så vill vel kassa bli "døere"
                          blir kassa ganske stor så kan man også legge på en eller to avstivere til..

har en sub hjemme som jeg har lag.. dobbel baffel 19mm mdf.. jeg kjenner att jeg skulle brukt dobble lag på hele da kassa kanskje ikke er så dø den kunne ha vært.. den har en avstiver i midten og er rundt 100l om jeg ikke tar hyelt feil.. lenge siden jeg byggde den..

sorry, skrev feil på navnet

Comment

bare si ifra hvis du vil høre HV200 i bil.. har denne i min og vil si det låter helt greit
                            www.eirikaspaas.com

Comment

Kassa blir stivere, men unødvendig mye materialer. Bruk heller dobbel baffel med 2x 19mm også lager du en eller to avstivere i kassa. Det er like viktig at kassa sitter skikkelig fast i bilen som å lage den død.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Working...
                              X