Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få bedre lyd i Audi 80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få bedre lyd i Audi 80

    Hei.

    Jeg lurte på om noen her på forumet kunne svare på ett spørsmål.
    Jeg har en Audi 80. Med en 12" Fusion og Fusion forsterker, det spiller greit nok for meg foreløbig. MEn jeg har ett problem med lyden fra høytalerne forran. (De sitter i dashen og er 10cm/4") Når jeg spiller på litt så blir det stygg lyd av de på grunn av att bassen er for høy i de. Mens bassen bak klarer det helt fint. Og hvis jeg stiller om bassen på spilleren så blir det dørlig bass baki også. Så jeg lurte på om man burde bytte høytalere forran eller om det går ann å justere det til? Spilleren er en Pioneer DEH-4000UB.

    Mvh Sindre
    Kjører VW Passat 2003
    Vw Caddy 2012 (jobb)

  • #2
    Delefilter er løsningen her. Kjører du egen forsterker på de?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Jeg kjører ikke egen forsterker nei. (Mulig det blir det etter hvert) Og det er org høytalere. Så det holder bare med delefilter eller må jeg ha nye høytalere også?
      Kjører VW Passat 2003
      Vw Caddy 2012 (jobb)

      Comment


      • #4
        Nye høyttalere er alltid å foretekke såklart. Jeg kjenner ikke spilleren din, men tror den har noe høypassfilter innebygget
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Ok, greit å vite hva jeg skal bruke pengene jeg får til jul til Høypassfilter sier ikke meg så mye.
          Kjører VW Passat 2003
          Vw Caddy 2012 (jobb)

          Comment


          • #6
            skru ned bassen på spilleren noe og kompenser med å justere opp på forsterkeren, om det er mer å gå på der da

            Men uansett skader det ikke å bytte dem, men 4" får man aldri til å tåle mye bass uansett, med mindre man legger en del kroner i dem da

            Comment


            • #7
              Det er ikke så mye mer å gå på forsterkeren Men skal kjøpe ny forsterker om ei stund, til bassen. Og bygge båndpass kasse. Så da er rådet å bytte ut 4" som jeg har da?
              Kjører VW Passat 2003
              Vw Caddy 2012 (jobb)

              Comment

              Working...
              X