Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rør pre, rør effekt og frontsystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rør pre, rør effekt og frontsystem

    Vilke rør forsterkere anbefaler dere? 2 kanaler og rundt 5-6000kr?
    om det finns i den klassen da så klart

    og finns det rør pre-amp til bil?

    vilke frontsystem passer til røramp, og noen som passer spesielt bra til div utstyr?

  • #2
    Dette er sære saker. Ikke mange bruker det for å si det slik.

    Det finnes, absolutt.
    Panasonic har en spiller med rør, som er veldig godt ansett. Husker ikke helt hva den heter, men den er dobbel din og en glassluke du kan se inn til røret på. Er ett rør i den altså.

    Av forsterkere har du disse fra Butler, og Phaze audio som ble laget av Butler, USamps har noen hybrider (dvs. med rør på inngang, og transistor på utgang), finnes noen skjeldne saker som heter Monolithic. Poweramper lagde noen, men lurer på om de å var hybrider. Tror Genesis også har en, har ihvertfall sett en, men det var kanskje en custom sak som ikke ble produsert.

    Det var de jeg kom på i farta, hvilke som er bra eller ikke aner jeg ikke. Men skal du finne slikt, må du nok lete på ebay.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Originally posted by Legatia View Post
      Dette er sære saker. Ikke mange bruker det for å si det slik.

      Det finnes, absolutt.
      Panasonic har en spiller med rør, som er veldig godt ansett. Husker ikke helt hva den heter, men den er dobbel din og en glassluke du kan se inn til røret på. Er ett rør i den altså.

      Av forsterkere har du disse fra Butler, og Phaze audio som ble laget av Butler, USamps har noen hybrider (dvs. med rør på inngang, og transistor på utgang), finnes noen skjeldne saker som heter Monolithic. Poweramper lagde noen, men lurer på om de å var hybrider. Tror Genesis også har en, har ihvertfall sett en, men det var kanskje en custom sak som ikke ble produsert.

      Det var de jeg kom på i farta, hvilke som er bra eller ikke aner jeg ikke. Men skal du finne slikt, må du nok lete på ebay.
      dumt panasonicen er retro vintage stil.. ellers hadde det vært moro og ha noe ikke så mange andre hadde hatt^^

      går ut i fra att det ikke er klasse a på powerampene da det blir problem og få nok strøm.. kanskje jeg tar feil, mens syns jeg har lest det:P

      skal se litt nærmere in på det!

      skal kjøpe rør til stereoen så moro og hatt noe som "matcher" litt

      Comment


      • #4
        hmmm tror helix har / hatt en rør amp 4 kanaler vis jeg ikke huser fryktlig galt...

        Comment


        • #5
          Synes den er grisekul jeg!


          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            den er veldig lik fatterns gamle marantz.. er nok vansklig og få tak i norge om man ikke importerer da..

            Comment


            • #7
              DLS hadde vel noen rørforsterkere? Mener det satt noen slike i Per Söder sin grønne DLS Beetle.

              Om du vil ha butler, så kan det hende thomasekeli her på forumet selger sine
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Tru Technology har/hadde rørforsterkere... Ligger en ny 2x13w rms kl A rørforsterker på lageret mitt
                Mvh
                Lars Engen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Engen Audio View Post
                  Tru Technology har/hadde rørforsterkere... Ligger en ny 2x13w rms kl A rørforsterker på lageret mitt
                  pris for en sånn herlighet?

                  Comment


                  • #10
                    Det er vel også tilgang på en ny Tru Technology 2x100w rms hybrid rørforsterker tenker jeg.

                    Om de skal selges må sjekkes ut med InstallBay på forumet her. Tror det er tanken å bruke disse i ett tøft oppsett på sikt.

                    Disse forsterkerene kostet vel noe rundt 33995,- pr stk nye mener jeg

                    Her har du linken til arvtageren som ser helt lik ut:
                    http://www.trutechnology.com/product...series001.html
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Engen Audio View Post
                      Det er vel også tilgang på en ny Tru Technology 2x100w rms hybrid rørforsterker tenker jeg.

                      Om de skal selges må sjekkes ut med InstallBay på forumet her. Tror det er tanken å bruke disse i ett tøft oppsett på sikt.

                      Disse forsterkerene kostet vel noe rundt 33995,- pr stk nye mener jeg

                      Her har du linken til arvtageren som ser helt lik ut:
                      http://www.trutechnology.com/product...series001.html
                      off, litt overkil på pris der"/

                      Comment


                      • #12
                        sikle!!! men for en pris ja...

                        Comment


                        • #13
                          "låner" tråden litt... siden det er snakk om rørforsterkere her..

                          noen som her hørt / vet om disse to forsterkerene her og lyst til å beskrive det:

                          US Amps AX-TU4360C
                          US Amps AX-TU600C

                          Comment


                          • #14
                            Har selv hørt de forsterkerne der, men de var det noe feil på så kan nok ikke gi noen rettferdig beskrivelse av lyden i de.

                            Tror det er solgt rimelig få av de i norge. Dessuten er ikke det 100% ekte rørforsterkere, da de har rør kun på inngangstrinnet.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              hva med disse Bulter Audio er dem også på samme linje som USamps? ikke ekte røramp?

                              Comment

                              Working...
                              X