Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub. Hjelp til hva som er best til meg.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Men vent til utpå nyåret med kjøp av regelbok, kommer ny da og å kjøpe den gamle blir å kaste penger ut av vinduet!!
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
      Kan være en fordel å kjøpe regelboka til EMMA da, leser du den og forstår den vil valg av kabler og sikringer falle ganske naturlig. Kanskje du sier at det ikke er vits å ha bilen i EMMA standard, men hvorfor ikke. EMMA regler gjør egentlig bare så anlegget skal holde å være sikkert montert. Er vel ikke feil det. Desutten kan du jo konkurere med det etter hvert. Bygger du for lydkvalitet så er det jo ingenting i veien for det.

Et tips: En ordentlig montering spiller faktisk bedre enn et anlegg som er kasta inn.. midbass montert skikkelig spiller mye bedre enn en midbass som henger i et dørtrekk, en basskasse som er bolta fast i chassi for bilens tyngde og stabilitet og vil faktisk spille bedre enn en kasse som er slengt baki.En diskant som er montert skikkelig vil også spille bedre skikkelig fast montert.. denne skaper utrolig mange svingninger å setter lett et speilhus i plast i bevegelse og står mao ikke dødt.
      smart det med EMMA boken.. skulle vært moro og konkurert i entry level.. til og begynne med. så ser litt rundt hva som er "standarden" for entry.. sånn att jeg ikke kommer med dritt i forhold, skulle vært passe flaut^^
      jeg vet att ordentlig montering er bra.. skal på skroten og kjøpe de delene jeg skal "forrandre" i tilfelle det blir dårlig. skal kjøpe in 5kg installbay polyester i første omgang, jobber på esso på hvaler så får låne oppvarmet garasje med div. verktøy, sånn att polyesteren og glassfiberen blir herdet ordentlig.
      jeg kommer til og bruke god tid på anlegget så det blir skikkelig..

takk for tipset med EMMA boken! det jeg har til nå er greit med reglene. selv om Phoenix Golden er litt eldre, så solgtes den her i norge, som jeg har forstått. værtfall over internett. som jeg har forstått er lov selv om det ikke er i norge.

Comment

Originally posted by Erik André View Post
        Men vent til utpå nyåret med kjøp av regelbok, kommer ny da og å kjøpe den gamle blir å kaste penger ut av vinduet!!
        Noted! (ti tegn)

Comment

Drit i Entry... kjør rett i Experienced. Det er ikke noe å være redd for! Ingenting er flaut.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
            Drit i Entry... kjør rett i Experienced. Det er ikke noe å være redd for! Ingenting er flaut.
            hehe.. av ren nyssjerrig het, åssen ranker man på SQ? det burde ikke være så lett som med dbdrag med bare en db måler.. sånn behøver man jo ikke på SQ.
            og åssen musikk er bra og teste med.. jeg ser det er en SQ cd på et annet forum her.. skal få tak i den senere.. så jeg kan teste litt

Comment

Hvordan man ranker? Man får en lydbedømming av en kvalifisert lyddommer, samt en installasjonsbedømming. Man måler ingenting.

Det testes med en egen EMMA-cd for at man skal ha et likt grunnlag i alle bedømminger, og for at det skal samsvare med regelboka. Det finnes og visse tekniske spor på EMMA-plata.
              Mvh Tony

Comment

Hvordan man ranker? Man får en lydbedømming av en kvalifisert lyddommer, samt en installasjonsbedømming. Man måler ingenting.

Det testes med en egen EMMA-cd for at man skal ha et likt grunnlag i alle bedømminger, og for at det skal samsvare med regelboka. Det finnes og visse tekniske spor på EMMA-plata.
                det var sånn jeg tenkte.. så litt på emma sine sider og leste gjennom litt fort..
                installasjons bedømming.. utseende? eller åssen man har koblet og montert anlegget?

Comment

Innstallasjonbedømmingen vil ta for seg en rekke punkter. Sikkerhet først og fremst. Det går mye på om ting er festet, om du har riktig sikring i forhold til kabelstørrelse og om du kan komme til strømførende metall... for å nevne noe.

Utseende har jo litt å si på scoren det og, om alt ser gjennomført ut og matcher hverandre så er du ikke langt unna en fin score på det området. Det skal ikke så mye til for å få full score, egentlig
                  Mvh Tony

Comment

Innstallasjonbedømmingen vil ta for seg en rekke punkter. Sikkerhet først og fremst. Det går mye på om ting er festet, om du har riktig sikring i forhold til kabelstørrelse og om du kan komme til strømførende metall... for å nevne noe.

Utseende har jo litt å si på scoren det og, om alt ser gjennomført ut og matcher hverandre så er du ikke langt unna en fin score på det området. Det skal ikke så mye til for å få full score, egentlig
                    ja, se der ja... er ikke akkurat en elektrikker, men med og lete rundt på forumet kan man lære seg det meste

Comment

Med å spørre en EMMA-dommer fikk du svar. Kunne selvfølgelig gitt deg sidetallet i regelboka hvor dette stod, men la det ut i litt mer klare ordelag her på forumet.
                      Mvh Tony

Comment

så du er en dommer? moro!

Comment

Det stemmer det.

Bare moro om du er med på EMMA til neste år! Jo fler jo bedre
                          Mvh Tony

Comment

Originally posted by duality View Post
                            skal på skroten og kjøpe de delene jeg skal "forrandre" i tilfelle det blir dårliger.
                            Er det ikke billigere å bruke det du har og så kjøpe nytt viss det skulle gå dårlig?

Comment

Originally posted by Tobbelobb View Post
                              Er det ikke billigere å bruke det du har og så kjøpe nytt viss det skulle gå dårlig?
                              jo.. har vurdert det også, men om jeg vill selge den igjen, kan det være greit til og ha orginal høytalerene. om jeg ikke selger med stereon med:P men har ikke funnet noe så virker ikke som jeg har noe valg:P

Comment

Working...
                              X