Sitter og titter litt på den nye forsterker serien til Pioneer Ice Power.Lurer litt da på hvordan denne serien fungerer sammen med Focal Utopia Be 3-veis frontsett + Utopia 27Wx 11".Noen formeninger her.
Per
Jo sant det Engen.Har jo Vrx 6.420 som begynner å bli litt gammeldags.A-stolper med mellomtone er jo på vei.Har lyst å prøve en annen serie neste år.Men er usikker på hva.Vrx er etter min mening en litt knotete men en utrolig god forsterker.
Per
Den forsterkeren du allerede har overgår nok alle de forsterkerne som er nevnt her lydmessig.
VRx er en vellydende italiener som du bør beholde
Er vel ikke noe vits i å nedgradere vel?
Erfaringene mine med ICE baserte forsterkere (Midgard Audio, Pioneer PRS-D, Alpine PDX) er at det låter en tanke tynt/spe og litt mangel på dynamikk.
Det brukes jo i f.eks Midagd Oberon blokkene, og dem får jo masse skryt.
De får jo generelt dårlig kritikk av det jeg har sett. Du har jo masser av effekt osv, men sånn rett tonalt er det nok langt fra en god analog forsterker. Det jeg har hørt av de har låt som jeg beskrev over, en ganske tynn og noe unaturlig lydkarakteristikk.
Sitter og titter litt på den nye forsterker serien til Pioneer Ice Power.Lurer litt da på hvordan denne serien fungerer sammen med Focal Utopia Be 3-veis frontsett + Utopia 27Wx 11".Noen formeninger her.
Per
De får jo generelt dårlig kritikk av det jeg har sett. Du har jo masser av effekt osv, men sånn rett tonalt er det nok langt fra en god analog forsterker. Det jeg har hørt av de har låt som jeg beskrev over, en ganske tynn og noe unaturlig lydkarakteristikk.
Nå er jo tester ikke noen fasit og man kan lese mye rart. Men lydogbilde som jeg forsåvidt ikke liker noe godt ga disse terningkast 6 der de skrev at de ikke hadde vært forundret om blokkene hadde kostet 140 000 istedet for 14 000. Men jeg har lest utelukkende gode tester om disse, har også hørt dem selv i et aktivt system med DSP til over 30k og da låt det bra, men det skulle jo nesten bare mangle.
Nå er jo tester ikke noen fasit og man kan lese mye rart. Men lydogbilde som jeg forsåvidt ikke liker noe godt ga disse terningkast 6 der de skrev at de ikke hadde vært forundret om blokkene hadde kostet 140 000 istedet for 14 000. Men jeg har lest utelukkende gode tester om disse, har også hørt dem selv i et aktivt system med DSP til over 30k og da låt det bra, men det skulle jo nesten bare mangle.
Ja, den har jeg sett. Det er nok bra til å være digitalt, men det låter langt fra sånn det skal låte og jeg personlig liker lyden. Men så er det kanskje noen som vil at det skal låte på den måten?
Men nå er det jo vel ikke bare selve chipen som er utslagsgivende, det har vel mye med hvordan resten er oppbygd, så de fleste basert på ICE power låter nok ikke helt likt.
Comment