Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer Ice Power

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer Ice Power

    Sitter og titter litt på den nye forsterker serien til Pioneer Ice Power.Lurer litt da på hvordan denne serien fungerer sammen med Focal Utopia Be 3-veis frontsett + Utopia 27Wx 11".Noen formeninger her.
    Per
    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
    Audison Music Expression
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

  • #2
    Synes du bør ha noe annet enn de forsterkerene på det frontsettet og de basselementnene...
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      Jo sant det Engen.Har jo Vrx 6.420 som begynner å bli litt gammeldags.A-stolper med mellomtone er jo på vei.Har lyst å prøve en annen serie neste år.Men er usikker på hva.Vrx er etter min mening en litt knotete men en utrolig god forsterker.
      Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

      Comment


      • #4
        Hertz HP, Genesis, Focal osv osv. Mange gode alternativer å velge mellom
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Har du vurdert innkjøp/import av Rainbow sine iPaul forsterkere?
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Hva er problemet med ICE ?

            Det brukes jo i f.eks Midagd Oberon blokkene, og dem får jo masse skryt.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Den forsterkeren du allerede har overgår nok alle de forsterkerne som er nevnt her lydmessig.
              VRx er en vellydende italiener som du bør beholde
              Er vel ikke noe vits i å nedgradere vel?

              Erfaringene mine med ICE baserte forsterkere (Midgard Audio, Pioneer PRS-D, Alpine PDX) er at det låter en tanke tynt/spe og litt mangel på dynamikk.

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                Hva er problemet med ICE ?

                Det brukes jo i f.eks Midagd Oberon blokkene, og dem får jo masse skryt.
                De får jo generelt dårlig kritikk av det jeg har sett. Du har jo masser av effekt osv, men sånn rett tonalt er det nok langt fra en god analog forsterker. Det jeg har hørt av de har låt som jeg beskrev over, en ganske tynn og noe unaturlig lydkarakteristikk.

                Comment


                • #9
                  Se om du kan finne noe gøy fra f.eks Celestra eller Phass hvis du vil ha noe annet enn alle andre
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                    Sitter og titter litt på den nye forsterker serien til Pioneer Ice Power.Lurer litt da på hvordan denne serien fungerer sammen med Focal Utopia Be 3-veis frontsett + Utopia 27Wx 11".Noen formeninger her.
                    Per
                    Skal du ha Pioneer, så bruk denne:http://www.pioneer.no/no/products/43...900/index.html
                    Eller så kan det jo tenkes at det er noen som har no ODR forsterkere som skal selges
                    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                      De får jo generelt dårlig kritikk av det jeg har sett. Du har jo masser av effekt osv, men sånn rett tonalt er det nok langt fra en god analog forsterker. Det jeg har hørt av de har låt som jeg beskrev over, en ganske tynn og noe unaturlig lydkarakteristikk.
                      Nå er jo tester ikke noen fasit og man kan lese mye rart. Men lydogbilde som jeg forsåvidt ikke liker noe godt ga disse terningkast 6 der de skrev at de ikke hadde vært forundret om blokkene hadde kostet 140 000 istedet for 14 000. Men jeg har lest utelukkende gode tester om disse, har også hørt dem selv i et aktivt system med DSP til over 30k og da låt det bra, men det skulle jo nesten bare mangle.
                      Alpine
                      Audison
                      Hertz
                      Soundstream

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spade View Post
                        Nå er jo tester ikke noen fasit og man kan lese mye rart. Men lydogbilde som jeg forsåvidt ikke liker noe godt ga disse terningkast 6 der de skrev at de ikke hadde vært forundret om blokkene hadde kostet 140 000 istedet for 14 000. Men jeg har lest utelukkende gode tester om disse, har også hørt dem selv i et aktivt system med DSP til over 30k og da låt det bra, men det skulle jo nesten bare mangle.
                        Ja, den har jeg sett. Det er nok bra til å være digitalt, men det låter langt fra sånn det skal låte og jeg personlig liker lyden. Men så er det kanskje noen som vil at det skal låte på den måten?
                        Men nå er det jo vel ikke bare selve chipen som er utslagsgivende, det har vel mye med hvordan resten er oppbygd, så de fleste basert på ICE power låter nok ikke helt likt.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spade View Post
                          Nå er jo tester ikke noen fasit og man kan lese mye rart. Men lydogbilde som jeg forsåvidt ikke liker noe godt ga disse terningkast 6 der de skrev at de ikke hadde vært forundret om blokkene hadde kostet 140 000 istedet for 14 000. Men jeg har lest utelukkende gode tester om disse, har også hørt dem selv i et aktivt system med DSP til over 30k og da låt det bra, men det skulle jo nesten bare mangle.
                          Har du hørt Gaia?
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Har du hørt Gaia?
                            Det er vel de færreste forunt, er det ikke?
                            Alpine 137BTi
                            B² Audio = Lyd


                            '97 E39 528

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Keltern View Post
                              Det er vel de færreste forunt, er det ikke?
                              oh yes, men siden han nevnte aktivt system med DSP til over 30k , og oberon.

                              Det er Gaia bruker
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X