Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som vet hva dette betyr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så lenge det er riktig stilt, så kan du ha 1 million watt på en 100watts subwoofer.
    Men jeg personlig foretrekker å ha nok reserver til å kunne drive elementene til det ytterste i dynamiske partier.

    Men for mye watt er og highway til blåste elementer, om du ikke vet å justere.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      ugletråd
      -89 mercedes 230 turbo(sommer)
      -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
      -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
      -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

      Comment


      • #18
        Haha Ok, men hvis jeg har en sub på 3000 watt maks og 1000watt rms, da bør forsterkeren være...?

        Hvis jeg sier at den bør være minimum på 1000Watt rms for å drive en subwoofer som nevnt ovenfor har jeg da rett eller er jeg på fullstendig på bringebær-tur?

        Comment


        • #19
          Den MÅ ikke være på noesomhelst minimum watt. Jeg har kjørt rundt i sommer med 3-400 watt på et element som tåler 1000w RMS og 3000w maks, det rocka rimelig greit det!
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            Vel, siden watt rms er det samme som nominell effekt, vil jeg tørre å påstå at hvis subben tåler 1000 watt rms, bør du drive den med mindre enn 1000watt rms forsterkerkraft.
            Motstanden i subben har vel også noe og si i den sammenhengen.
            La oss si du har en Pioneer TS-W3001D4, som tåler 1000wrms og 3000wmax og har 2 talespoler på 4 ohm hver.
            Hvis du da skal koble begge spolene på samme forsterker kan du seriekoble dem og få 8 ohm, eller du kan parallellkoble dem og få 2 ohm.
            Hvis du skal parallellkoble bør du bruke en forsterker som yter under 1000wrms @ 2 ohm.
            Men det er selvfølgelig greit å ha litt å gå på, så jeg vil ikke anbefale noe mye under 1000wrms i 2 ohm fra forsterkeren.
            Noen som kan bekrefte dette?
            Mvh Kenneth

            Comment


            • #21
              Originally posted by neptyr View Post
              NO WAI!!!

              Comment

              Working...
              X