Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ca. Pris for "proff" montering av bass-element/forsterkere(støping osv)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ca. Pris for "proff" montering av bass-element/forsterkere(støping osv)

    Hei folket.

    Jeg har tenkt på det lenge, men har aldri kommet så lang om å spørre om det, da jeg tror at det kan bli ganske dyrt.

    Men, saken er at jeg er veldig intressert i å få et skikkelig bagasjerom som er profft bygget med glassfiber, pleksiglass etc. slik at det blir litt stil der, og at bagasjerommet faktisk kan brukes til å lagre ting i.

    Har sett en del prosjekter, likte dette veldig godt:
    ( Min bil er dog. ikke en stasjonsvogn )
    Det jeg likte var pleksiglass løsningen og hvordan basserne var montert.
    (fra Morty00's bil)




    Her ser dere hvordan bilen min sitt bagasjerom er nå...
    Rett og slett en kloss midt i bagasjerommet



    Spørsmålet:

    Noen som har anelse prismessig hvor mye det vil koste å få stereoen noenlunde slik som Morty00's bil ? Selfølgelig ikke helt lik, men den stilien tenker jeg på.
    Da snakker vi , glassfiber pleksiglass , trekking og kabling.

    Har alt av stereo utstyr fra før selfølgelig.
    Da snakker vi:
    - Pioneer: PRS-D5000SPL - Competition Mono Block Amplifier
    - RE XXX12D4 ( 1 stk. ) denne er ca. 35 cm lang og 36 kg. Så den krever plass uansett.. men kanskje det finnes bedre løsninger enn midt i basgasjen ? :P
    4 kanaleren er ikke kjøpt ennda. Men blir nok Alpine PDX 4-150


    Det er jo en del bilstereo montører her på forumet.. Kanskje disse kan svare?

    Holder foresten til i bergen, noen flittige bilstereomontører som legger glassfiber, støper, etc her i bergen?
    - Kan liksom ikke se for meg at dette er noe bilradiospesialsten gjør... Og neimen om jeg tørr å gi bilen min til de folka heller da..

  • #2
    Det der får du jo til selv? Det er jo bare å legge forsterkerne i hjulbrønnen, så tar du plexi over.. Kassen kunne du jo fått noen andre til å lage.. Det blir fort dyrt om noen skal gjøre hele greia.. Og er det ikke litt kult å ha gjort det selv? ;-)
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      Takk for at du trekker frem min bil

      Klarer dessverre ikke å si nøyaktig hva jeg betalte for installasjonen, da den prisen jeg betalte var med de tre bassene, monoblokk ++

      men kan si at det fort er snakk om en god del 1000 lapper. Men det eneste som er vanskelig å lage her, er basskassa. Resten er ei topplate med utskjært hull til plekiglassplaten. Det negative med denne montasjen er at varmluften fra forsterkerne ikke har noen vei å gå, med mindre at du freser hull i pleksiglasset.
      Mvh Morten
      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
      Bad Sound Kills Good Music!

      Comment


      • #4
        mener å ha hørt at det er fort 10000kr for en enkel innstallasjon. skal du har litt utenom flyr tusenlappene fort...
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Syns jeg husker de skulle ha 600 kr timen på bilradiospesialisten når jeg var der.
          sikkert forskjellige priser rundt omkring.

          Comment


          • #6
            Originally posted by lyd View Post
            Syns jeg husker de skulle ha 600 kr timen på bilradiospesialisten når jeg var der.
            sikkert forskjellige priser rundt omkring.
            blir nok litt annen timepris når det er snakk om en sånn stor installasjon.

            er bare å spørre de/den som monterer i ditt nærområde. skader ikke.
            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

            Comment

            Working...
            X