Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til valg av sub

Skal etter nyttår handle inn noen subber til vinterbilen (Volvo 240), og lurer litt på hva jeg skal ha...
    Må ha noe som kan trykke skikkelig (les: Gjøre det litt smått ubehagelig å sitte i bilen), men spille pent også.
    Vil helst ikke over 8000 for sub+forsterker, men kan sikkert strekkes litt.

Så hva anbefaler folket? og hvilken kasse?

hmm,,, for den prisen kan de bli vanskelig at det gjør vondt da.P men er sikkert mulig:P hva med et par RE SX12? å en USAmp?!
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Det er kanskje sant det... Noen side de har litt info om RE sx12 ? ser de har tilbud på de hos morel.no...

Comment

Originally posted by sredving View Post
        Skal etter nyttår handle inn noen subber til vinterbilen (Volvo 240), og lurer litt på hva jeg skal ha...
        Må ha noe som kan trykke skikkelig (les: Gjøre det litt smått ubehagelig å sitte i bilen), men spille pent også.
        Vil helst ikke over 8000 for sub+forsterker, men kan sikkert strekkes litt.

Så hva anbefaler folket? og hvilken kasse?
        Jeg vil bli stukket i brystet med kniv, men jeg vil at det skal være behaglig!!! skal være ubehagelig å sitte i bilen men spille pent.. ta deg sammen please!!
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Vel, mente at det skal kunne bli litt ubehagelig når jeg spiller opp, men spille pent når jeg spiller på normalt volum...

Comment

hvis du skal ha det blir det bra verken det ene eller det andre.. må nok bestemme deg for hva du helst vil ha
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Pokker da, var det jeg tenkte igrunn... Har ikke noe billig liggende til overs du da ? :P

Comment

"Jeg vil ha hus med dobbel garasje, båtplass ved sjøen og en ny mercedes i gården, men kan ikke koste mer en en million"
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Kunne godt tenkt meg noen saklige svar også

Comment

Originally posted by sredving View Post
                    Kunne godt tenkt meg noen saklige svar også
                    Det skal du få:
                    Du kan bare glemme å få til det du ønsker i en to-førr hvis det er en sedan vi snakker om.
                    For 8k kan du få deg en bra løsning med feks en båndpasskasse med 2stk 10 tommere og en god monoblokk.
                    Men det vil ikke spille så folk ramler ut av bilen.
                    Jovisst kan man lage et superresonerende system som gjør det uutholdelig å være i bilen, (nå er det vel uutholdelig nok som det er å sitte i en 240)(), men det vil ikke låte bra på lavere volum heller.

Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Det skal du få:
                      Du kan bare glemme å få til det du ønsker i en to-førr hvis det er en sedan vi snakker om.
                      For 8k kan du få deg en bra løsning med feks en båndpasskasse med 2stk 10 tommere og en god monoblokk.
                      Men det vil ikke spille så folk ramler ut av bilen.
                      Jovisst kan man lage et superresonerende system som gjør det uutholdelig å være i bilen, (nå er det vel uutholdelig nok som det er å sitte i en 240)(), men det vil ikke låte bra på lavere volum heller.

Mvh
                      Dag Johansen
                      Ja, er vel ikke noen bilstereo-bil igrunn. Må vel satse på å få fin lyd i bilen istede da.
                      Hva med 2x Hertz HX 250, vil det funke greit med en båndpasskasse, drevet av en EP 1D ?
                      Skal HSK 163 inn etter jul også...

240'n er knall den Morsom vinterbil
                      Last edited by sredving; 21-12-2008, 14:18.

Comment

Working...
                      X