Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasseforslag til Cerwin Vega?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasseforslag til Cerwin Vega?

Har kjøpt inn 2 stk Cerwin Vega V-max 10" og 1 stk 12"

Noen som vet hvilken kasse og hvor mange liter som vil være best til disse?

Skal sitte i en ford mondeo stv.

Hvorfor en 10" og en 12" ?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

2x 10 og 1x 12..

Comment

Okda, hvorfor 2x10" og 1x12" ?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

hehe, hvorfor ikke?

Comment

Fordi det er vanskelig å få til å spille skikkelig sammen, med mindre du har god tid osv.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Har all verdens tid.. Neida skal nok få det til se.

Comment

Hvis jeg får høre noe om at 12" er tregere en 10" begynner jeg å grine!!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                  Fordi det er vanskelig å få til å spille skikkelig sammen, med mindre du har god tid osv.
                  Hvorfor er det vanskelig?
                  Har da hatt én 15" og tre 10" i samme bil uten at det var veldig vanskelig å få til å spille sammen..
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                    Har da hatt én 15" og tre 10" i samme bil uten at det var veldig vanskelig å få til å spille sammen..
                    Nå er jo du en liten rev på justering og da
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                      Generelle oppfatelsen min av flere elementer i en bil, spess sub-elementer er at det er vanskelig å få nivåjustert det..

Enten så bånner 10"erne ut før 12eren, eller motsatt osv.

10" og 15 ser jeg mer vitsen med.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

Jo jo, kasseforslag nå da. Takk.

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                          Generelle oppfatelsen min av flere elementer i en bil, spess sub-elementer er at det er vanskelig å få nivåjustert det..

Enten så bånner 10"erne ut før 12eren, eller motsatt osv.

10" og 15 ser jeg mer vitsen med.
                          Nå er ikke poenget at de skal stå i samme kasse, det blir problemer!
                          Men om de står i hver sin kasse og justeres så ikke 10" spiller like langt ned i frekvens som 12" så vil det kanskje gjøre at man får utnyttet egenskapene fra hver type element på en god måte.

Om vitsen med dette anlegget er å burpe, så er det en helt annen sak! Da er det lite vits i å blande på denne måten.
                          Dette er en ting jeg har nevnt noe om før også, det hadde vært greit å vite hva man ønsker å oppnå og hva som er formålet med anlegget!
                          Svarene/rådene man gir er ganske avhengig av hva det skal brukes til!
                          Jeg ville aldri anbefale en "longthrow" bass, som har membranvekt på størrelse med en god biffmiddag, til ett sq oppsett, men til dbdrag er det noe helt annet.
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Galant-GLi View Post
                            Jo jo, kasseforslag nå da. Takk.
                            Skal fikse forslag til deg, men er det enkeltspolede elementer du har?

Comment

er dette av den nyeste typen v-max? den som har svart membran? fulgte sikkert med papirer på subbene se om det står noe der?
                              Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Working...
                              X