Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasseforslag til Cerwin Vega?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

2x 4ohm spoler.
    Er nyeste typen v-max ja.
    Skal ikke delta i noen konkurranser med det eller noe...

Comment

Originally posted by Galant-GLi View Post
      2x 4ohm spoler.
      Er nyeste typen v-max ja.
      Skal ikke delta i noen konkurranser med det eller noe...
      Sedan du har?

Blir vel ett par porta kasser da
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Stasjonsvogn.

Comment

Har du mulighet til å ha en av kassene i hjulbrønnen? Er ikke sikker på hvordan en mondeo er bygget baki i detalj..
          Og hvilken spiller og annet utstyr skal du bruke sammen med dette?

Hjelper deg gjerne med å få dette til å spille, men trenger litt mere info om resten for å kunne gi noe fornuftig svar.

Kasseforslag:

10.4:
          20 liter lukket pr element, eller en kasse på 40liter til begge.

12.4:
          48 liter med én stk. 4" port på 80cm, som gir en Fs på 23,7
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Spiller er ikke kjøpt inn enda, skal få priser på kenwood sine dobbel din spillere (muligens med navi) på nyåret.
            Forsterkeren er en Hifonics brutus bxi2008d.

Når det gjelder plassering av subbene så hadde jeg lyst til å ha de samlet, med 12" i midten og en 10" på hver side...

Comment

Originally posted by Galant-GLi View Post
              Spiller er ikke kjøpt inn enda, skal få priser på kenwood sine dobbel din spillere (muligens med navi) på nyåret.
              Forsterkeren er en Hifonics brutus bxi2008d.

Når det gjelder plassering av subbene så hadde jeg lyst til å ha de samlet, med 12" i midten og en 10" på hver side...
              Oki, da vil jeg nok anbefale deg å bruke en slotport istedet, grunnet lengden på porten.

Om du bygger en port på 20x2cm med en lengde på 38cm så er nok den lettere å plassere i en sånn type kasse. Legg på de 48 literne med ca 3 liter for porten og 4liter for elementet om det skal stå med magneten inn i kassa.. Totalt kassevolum for 12" blir da 55liter.

Blir en stor kasse, men det er ikke så godt å komme utenom det, om du ikke vil ha 12" i hjulbrønn f.eks.
              Å ha 12" helt bak i bilen i hjulbrønnen og de to 10" i en 40liters lukket kasse ved bakseteryggen, spillende bakover i bilen er nok den løsningen som vil spille best, men det vil helt klart funke å ha alle 3 i en kasse ved baksetet.
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Takk for bra svar Joakim
                Kommer nok flere spørsmål rett over nyttår når jeg får begynt byggingen.

Comment

du orker ikke å legge ut t/s på de subbene om du har da? har ikke greid å finne til nyeste generasjon av v-max på nettet
                  Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Originally posted by Reimers View Post
                    du orker ikke å legge ut t/s på de subbene om du har da? har ikke greid å finne til nyeste generasjon av v-max på nettet
                    http://www.cerwinvega.com/manuals/mo...Sub_Manual.pdf

Comment

disse er til forige generasjon v-max. cerwin er ekstremt treige med å oppdatere sidene sine. er ts til disse jeg leter etter

http://www.sonicelectronix.com/item_...+V-Max124.html
                      Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Hvis de du linker til Reimers er de nyeste, da har jeg de gamle som er sølv...

Comment

God kveld ! skriver her i stede for og lage ny tråd..

Har nettop anskaffet 1 stk: v-max-15.4.

Hvor stor kasse er anbefalt? jeg tenker på portet kasse.. har forsterker til og drive den.

Har en ganske liten bil: Mitsubishi Lancer 1,6 gli..

Comment

Send en PM til Dag, han hjelper deg sikkert hvis du spør fint

Comment

Working...
                            X