Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varme forsterkere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Takk for god respons!

    Har nattevakt for tiden, så har ikke hatt tid til å svare før nå. Skal vi se, skal prøve å svare på alt dere har lurt på nå.

    Forsterkerne sto montert bakover i bagasjerommet, loddrett på en plate, som igjen var skrudd fast bakpå basskassen. Basskassen sto framover, mot seteryggen. Skulle gjerne vist bilder, men var så dom at jeg aldri tok bilder av det.. Har skudd ut anlegget av den gamle bilen, og holder på å planlegge montering i min nye bil. Var derfor jeg tenkte å høre om det muligens kunne ha noe med montering å gjøre at de ble så veldig varme?

    Det ble ikke gjort noe med strømmen i bilen. Kom liksom aldri så langt. Spenningen lå stort sett mellom 13 og 14 volt, så virket ikke som jeg trengte det, annet enn at jeg vurderte å bytte ut joringen til batteriet, samt kabelen mellom dynamoen og batteriet til en litt større en. Men kanskje jeg budre gjøre det i det nye prosjektet på den nye bilen?

    Det som skjedde da de gikk i protection var følgende: Jeg spiller musikk. Plutselig forsvinner all lyd, og når jeg ser på displayet på forsterkerne blinker det "hot". De forsterkerne leveres med innebygget termometer, og dette viste rundt 70 grader på begge forsterkerne.
    Last edited by subaru; 28-12-2008, 07:03.
    Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

    Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
    - Hertz, mille

    Comment


    • #32
      Prøv å monter forsterkerne vannrett istedet for loddrett og løft de litt opp fra gulvet.

      Men ville uansett sendt de inn siden de ikke starter når det er kaldt ute.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #33
        hei.

        på den nye bilen ville jeg ha lest litt i forumet før jeg monterte.Er mange gode råd her.
        Men hvis du skal bruke de to forsterkerne ville jeg ha fått dem undersøkt før montering.

        Og det er serdeles viktig med nok strøm bakover.
        ville ikke brukt noe mindre enn 50mm2 her.Også ved dynamo og batteri.

        og det er vel mest sannsynelig att kulde/varme som gir kondens er noe av problemet ditt selv om det ikke er så mange som opplever dette.

        Lykke til med neste bil og godt nytt år

        Comment


        • #34
          har opplevt rare og liknende symptomer på et par soundstream forsterkere jeg hadde for et par år siden, det løste seg når jeg fikk montert dem vannrett, men du kan nok i tilegg slite litt med kondens, har sett det i sedan jeg hadde (chrysler neon) i forhold til de andre bilene jeg har hatt.

          håper det er informativt nok

          Comment


          • #35
            Mange gode tips her. Prøver med annen montering i den nye da, skal se hvordan jeg kan få gjort det. Det skal forresten inn i en stasjonsvogn denne gangen, ikke like rå og kaldt luft i bagasjerommet på denne som i sedanen
            Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

            Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
            - Hertz, mille

            Comment

            Working...
            X