Bare for å legge til: Focal er ikke DJEVELEN, altså! Og klart brukeren har så klart mye å si, man stiller liksom ikke stereoen til noen bare for å høre på den (hvertfall ikke jeg. :P), så om den er feiljustert/ikke justert/dårlig montert, vil det jo så klart gi et dårlig inntrykk... F.eks. syns jeg Alpine sitt gamle Type-R-sett hørtes helt jævlig ut på en dyr Audison-forsterker, skarpt og nesten helt uten midbass. Hertz sitt Mille-sett hadde ALT for mye diskant og lite øvre mellomtone i oppsettet hvor jeg hørte det, selv om midbassen er noe av det råeste jeg har hørt, og egentlig burde blitt kalt subwoofer. Morel sine billigste 6x9" hørtes fantastisk ut uten noen justeringer overhodet, og det samme gjorde mine Integra Ovation XO. Tilslørt eller ikke, det er den typen lyd jeg liker, og jeg vil da anbefale det til folk. Og samtidig poengtere at det er de høyttalerne jeg liker best nettopp pga den varme, behagelige lyden, og at dersom de hører på samme type musikk som meg, så er det om ikke annet et veldig godt valg å ta.
Om det er det mest korrekte valget ift korrekt lydgjengivelse, er ikke så interessant, men jeg er sikker på at studiomonitorene har ganske flat frekvensrespons og at det ikke høres skjærende ut der...?
Om det er det mest korrekte valget ift korrekt lydgjengivelse, er ikke så interessant, men jeg er sikker på at studiomonitorene har ganske flat frekvensrespons og at det ikke høres skjærende ut der...?
Comment