Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til Stereo i en VW Boble

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forslag til Stereo i en VW Boble

Hei

Legger ut denne meldingen da jeg ønsker å få forslag til nytt stereoanlegg til en 72 modell boble. Skal innrømme at jeg har fått noen tips fra Pål på Installbay. Men jeg ønsker å få flere tips og råd før jeg går til innkjøp og setter bort bilen til installasjon.

Det jeg har av erfaring begynner kanskje å bli utdatert? i 1999 hadde en 98 modell Polo med headunit fra Pioneer, komponent elementer i døra fra Pioneer, JBL Decade 6x9 på hattehylla og MTX bass under. Dette var drevet av en Alpine forsterker. Husker ikke hvilke modell dette var og ikke watt. Men nok var det en gangen. Var veldig happy med dette oppsettet. Så jeg har kanskje en liten forkjærlighet til Pioneer og JBL. Men er det slik at jbl er blitt så dårlig som folk skal ha det til?

Det jeg ønsker er å få et oppsett i bobla som er mest mulig skjult. Ikke noe flashy/bling bling. En stilren headunit som kan kobles til en ipod, kickerpanel med komponent elemeter/ evt diskant på dashbordet, 6x9 i hattehylla og evt. en 10 tommers bass i kasse under hattehylla. Er ikke ute etter mest mulig db eller punch. Men ren og rå lyd. Hører for det meste på rock fra 70 tallet.
    Er det noen som har hatt eller har en boble som kan gi meg noen tips og råd. Da jeg ikke er noen hifi mekker så må nok noen gjøre dette for meg mot betaling ;-)

På forhånd takk for all hjelp.
    Last edited by Putte; 03-01-2009, 14:01.

Jeg skal ikke gi noen tips for å få det cleant, for jeg tok ut baksetet og hadde to Kicker L7 15 oppover i bakruta i Bobla mi. :P

Men jeg kan hvertfall love deg at du bør legge penger i ny dynamo, om det ikke er gjort før. Selv om du ikke skal ha mye til stereo, hvertfall om man skal tro forrige eier av min Boble. Han byttet til en 70A Bosch med likeretter (med påfølgende omkoplinger av bilens opplegg), fordi den originale vekselstrømsdynamoen var på 30A, og leverte ikke mer strøm enn at det blinket i lysene med en liten forsterker og noen små høyttalere. Ikke en sub engang...

Jeg hadde 1971-modell, så regner ikke med du har så mye råere dynamo enn hva som sto i min, om den ikke er byttet allerede da. :P

Comment

Ta en prat med Steinar på BugBoys i Fredrikstad 69315600.Vet han bygde en velkjent Hifonics bobble som var med i mange kjente bilmagasiner rundt om.
      Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
        Jeg skal ikke gi noen tips for å få det cleant, for jeg tok ut baksetet og hadde to Kicker L7 15 oppover i bakruta i Bobla mi. :P

Men jeg kan hvertfall love deg at du bør legge penger i ny dynamo, om det ikke er gjort før. Selv om du ikke skal ha mye til stereo, hvertfall om man skal tro forrige eier av min Boble. Han byttet til en 70A Bosch med likeretter (med påfølgende omkoplinger av bilens opplegg), fordi den originale vekselstrømsdynamoen var på 30A, og leverte ikke mer strøm enn at det blinket i lysene med en liten forsterker og noen små høyttalere. Ikke en sub engang...

Jeg hadde 1971-modell, så regner ikke med du har så mye råere dynamo enn hva som sto i min, om den ikke er byttet allerede da. :P
        Bytte av dynamo må nok gjøres. Men jeg finner ikke noe større enn 55A vekselsstrøm dynamo hos Hot Shop. og Unneberg Bil.

Comment

Min var en Bosch, som sagt. 70A, men den er egentlig ikke til Boble, så det var en overgangsbrakett av noe slag.

Uansett vil jo 55A hjelpe mye.

Comment

Har sendt en mail til Hotshop. De vet sikkert råd. Takk for råd Miniboom

Comment

Jeg har en helt ny 55A vekselstrømsdynamo til bobla og den kan du få for 850kr
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Hei Pål.

I og med at boble er med likestrøm så må man vel også bytte rele/regulator også?
                Blir litt av en jobb dette ;-)

Comment

dumt spm og offtopic, men er det motordeler også på bobla som kun takler vekselstrøm? eller er det kun det elektriske anlegget??

Hørte det står ei gammal boble på låven hos en kamerat nå, så blir vel litt skruing i vinter

Comment

Focus Acoustics Black 10" subwoofer i lukket kasse
                    Focus Acoustics BC-693 3-veis 6x9
                    Focus Acoustics BK-5 5,25" komp.
                    Focus Acoustics FX-800D (800w RMS monoblokk)
                    Dette er noe som spiller både høyt og bra

Pris
                    6500,-
                    Last edited by dBcompaniet; 03-01-2009, 20:08.

Comment

Originally posted by golfnos View Post
                      dumt spm og offtopic, men er det motordeler også på bobla som kun takler vekselstrøm? eller er det kun det elektriske anlegget??

Hørte det står ei gammal boble på låven hos en kamerat nå, så blir vel litt skruing i vinter
                      Hum..
                      Dynamoen er i min 72 modell er av typen likestrøm. Alt fungere i dag. Men kunne tenke meg litt mer Amper slik at batteriet ikke blir flatt etter noen minutter med stereon på.

Comment

Dette er en vekselstrømsdynamo med innebygget regulator. Så du fjerner bare ladereelet som sitter der. Ikke hva jeg kaller mye jobb. Husker ikke helt om du må bytte dynamofoten, men det kan sikkert noen på vwnorge svare på. Skal du først bytte så bytter du ikke til likestrømsdynamo igjen.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Takker for svar Pål!

Er enig med deg at skal man først bytte så bør man bytte til en vekselstrøm dynamo.

Comment

BTW: kjempe god spiller til bobla http://bilstereoforumet.no/showthrea...6530#post66530

Mangler bare en iPod adapter
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by Putte View Post
                              Takker for svar Pål!

Er enig med deg at skal man først bytte så bør man bytte til en vekselstrøm dynamo.
                              Vet Jøran selger 75A veksel, men husker ikke prisen også er det ikke sikkert han har den på lager til en hver tid.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Working...
                              X