Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til Pioneerforsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dBcompaniet View Post
    Forskjellen er vel at Pioneer alltid har vært dyre, selv har jeg hatt flere PRS-D2000SPL, men testet opp mot Focus Acoustics sin FX-1500D (1800w rms) så var ikke Pioneer sin noe bedre.

Focus Acoustics har også en 2200w rms forsterker som koster 4490,- nå som vil gi mer enn nok effekt til disse subbene
    Ja, ser en del på dynabel nå, ettersom jeg trolig også der vil få mere for pengene
    Men så er det jo desverre som _John_ under her sier ang merke, hehe...

Originally posted by _John_ View Post
    Heisann Jeg tenker det samme som deg tiiim. Jeg har også en sånn sub, men har ikke lagt kassen enda, men har materialene. Men en ting du skal vite er at om du vil ha kun pioneer så bør du gå for det, dersom du har økonomien til det

Jeg digger Pioneer og har en deh-p88rs og er KANONFORNØYD, dessuten er jeg den typen som liker å ha ting i samme stil og merke for jeg syns det ser tøft ut, nice og cleant rett og slett! SÅ da er vel vi i samme båt tenker jeg.

Det er mange gode merker der ute for all del og billigere også, det er derfor jeg skal vente med å kjøpe pioneerforsterker, så for min del er det økonomien som setter grenser. Men du må også huske at det er mange som liker andre merker bedre og som har andre merker, og anbefaler disse. Det er akkurat som en mercedes-eier og en bmw-eier krangler om hvilket bilmerke som er best, det er smak og behag Kun økonomien setter grenser
    Vi tenker nok heeeeelt likt sånnsett _John_.
    Selv har jeg en bil til omtrent 500.000kr og da vil jeg ikke slenge inn fjortiss-stereo med masse kabler og dritt.
    Vil ha en intergrert løsning som gir mest mulig BOOM for pengene :P
    Men også et godt etablert og allment hørt merke (innen for de fleste aldersgrupper) og der finnes egentlig bare Pioneer, Kenwood, Alpine... og blandt disse så er jo navnet Pioneer mer "forgudet".
    Og dette er jo desverre viktig med hht videresalg en dag.
    I bilen sitter det originalt BOSE-anlegg (som egentlig er helt greit, men mangler det lille ekstra).
    Målet er å bytte ut alt dette med PRS-serien til Pioneer og intergrere det.

Men så har jeg jo også lest at pioneer er DYYYYRT! særlig forsterkerne gir vist ikke så mye for pengene som veldig mange andre merker gjør.
    Så for komponentsettene vil jeg nok bruke en pioneer-forsterker, men for å utnytte subbene så godt som over hode mulig til en fornuftig (hvertfall nesten fornuftig) pris så tenker jeg kanskje og ofre meg for noe annet.

Torshovbil skulle sette opp disse to subbene og den forsterkeren jeg ønsker i sitt showroom til onsdag, så da får jeg hørt det... men blir jo selvfølgelig ikke det samme som å høre det inni min lille SUV

Comment

er enig i at pioneer logoen er en del dyr ja.. men er det pioneer du vil ha så sats på det.. ellers kan det jo lønne seg å kjøpe focus - hifonics - dynabel o.l som gir en god del mer kraft for mindre penger. hadde selv tenkt å kjøre med rent pioneer en gang i fortiden, men gikk fort bort fra det etter som jeg fant like bra ting til halv pris.. så nå er det eneste pioneer jeg har i bilen er en p8600mp spiller. ellers går det i focal, dynabel og en soundmagus blokk..
      -89 mercedes 230 turbo(sommer)
      -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
      -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
      -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

Comment

Originally posted by tiiim View Post
        Ja, ser en del på dynabel nå, ettersom jeg trolig også der vil få mere for pengene
        Men så er det jo desverre som _John_ under her sier ang merke, hehe...

Vi tenker nok heeeeelt likt sånnsett _John_.
        Selv har jeg en bil til omtrent 500.000kr og da vil jeg ikke slenge inn fjortiss-stereo med masse kabler og dritt.
        Vil ha en intergrert løsning som gir mest mulig BOOM for pengene :P
        Men også et godt etablert og allment hørt merke (innen for de fleste aldersgrupper) og der finnes egentlig bare Pioneer, Kenwood, Alpine... og blandt disse så er jo navnet Pioneer mer "forgudet".
        Og dette er jo desverre viktig med hht videresalg en dag.
        I bilen sitter det originalt BOSE-anlegg (som egentlig er helt greit, men mangler det lille ekstra).
        Målet er å bytte ut alt dette med PRS-serien til Pioneer og intergrere det.

Men så har jeg jo også lest at pioneer er DYYYYRT! særlig forsterkerne gir vist ikke så mye for pengene som veldig mange andre merker gjør.
        Så for komponentsettene vil jeg nok bruke en pioneer-forsterker, men for å utnytte subbene så godt som over hode mulig til en fornuftig (hvertfall nesten fornuftig) pris så tenker jeg kanskje og ofre meg for noe annet.

Torshovbil skulle sette opp disse to subbene og den forsterkeren jeg ønsker i sitt showroom til onsdag, så da får jeg hørt det... men blir jo selvfølgelig ikke det samme som å høre det inni min lille SUV
        Hvis du ønsker, kan du altids komme nedom meg en tur også, for å få litt innspill.
        Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
        Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
        post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

Er alt for fort gjort å si at en er bedre/dårligere enn en annen, fordi man får mere/mindre db med amp x enn med amp y.
          Er det ikke ett par andre ting enn watt pr. krone som har noe å si også?
          Kan det tenkes at det er andre aspekter som spiller inn på prisen?
          Byggekvalitet, levetid, lydkvalitet, komponentkvalitet osv.

Er tydeligvis mye enklere å sammenligne klasse D monoblokker, enn å sammenligne andre forsterkere. Hvorfor kjøpe en dyrere klasse ab forsterker til frontsettet sitt, enn den billigste med mest watt pr. krone liksom?
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

...takk for all forvirring, hehe...
            Dette ble jo 10000000ganger mer umulig enn det jeg trodde.
            Men vet jo at Pioneer har kvalitet så det holder, kanskje litt dyrt.
            men får det jo igjen i et godt annerkjent merke (uten noe vondt å si)
            samt utstyr som holder i 10093år (+litt overdriving) :P

Går nok fortsatt for 1stk PRS-D2000SPL til mine to TS-W3001D4

Hvordan burde disse monteres? 1ohm? 2ohm? 4ohm?
            Ser at forsterkeren trives med disse på 1ohm, men selve subben reklamerer med 4ohm?!?!?!?

Comment

Den suben du linker til der har to spoler, hver spole på 4 ohm. Kobler du de i parallell så får du 2 ohm. Kobler du begge elementene slik og parallellkobler så elementene igjen, havner du på 1 ohm.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Hørtes helt j**** inviklet ut :P
                Men takk for infoen.
                Står sikkert noe om dette i instruksjonsboken.

Noen anbefallinger på hvordan det burde kobles for å få best effekt? 1ohm?

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                  Er alt for fort gjort å si at en er bedre/dårligere enn en annen, fordi man får mere/mindre db med amp x enn med amp y.
                  Er det ikke ett par andre ting enn watt pr. krone som har noe å si også?
                  Kan det tenkes at det er andre aspekter som spiller inn på prisen?
                  Byggekvalitet, levetid, lydkvalitet, komponentkvalitet osv.

Er tydeligvis mye enklere å sammenligne klasse D monoblokker, enn å sammenligne andre forsterkere. Hvorfor kjøpe en dyrere klasse ab forsterker til frontsettet sitt, enn den billigste med mest watt pr. krone liksom?
                  til en sub foretrekker jeg en klasse a/b egentlig men sånn som min økonomi er må jeg gå over til masseprodusert klasse d for å få litt mer effekt. det jeg prøvde å si var at man må ikke gå låst på merke. men hadde jeg hadd økonomi til det så hadde jeg ikke tenkt meg om..
                  -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                  -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                  -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                  -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

Comment

Working...
                  X