Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med LIB subwoofere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfaringer med LIB subwoofere?

LIB (Lyd i bilen) er et merke som en her i Bergen fører.

Han ville ikke si hvem som hadde designet elementet og hvem som hadde produsert det, men syntes det likner mye på Dynabel jeg..
    Tenker han har fått seg en avtale med en produsent om å få et brandet element som han selger rimelig billig.

Uansett, han har LIB-1212 for 1249, eller 2 stk for 2149. De så litt jalla ut syntes jeg, siden de ikke hadde noe særlig gummiforing rundt magnetene og sånn.. Men en kompis kjøpte en og jeg syntes lyden var tight og bra!

Problemet er at jeg sikkert er grisemye mindre erfaren med lyd og sammenlikning i forhold til veldig mange av dere, så lurer på om dere har noe kjennskap til disse?

Har forresten møtt fyren før, kjøpte et kabelkit for 800kr av han for noen mnd siden. 5-6 meter med 50 kvadrat kabel og 300a sikringer, signalkabler og alt . Knallkjøp og hyggelig fyr.. Så jeg vurderer sterkt å skaffe en eller to sånne!

Tror dere forresten det er en veldig dårlig ide å kjøre to 12'ere med 600w rms i 1 ohm på en Dynabel BF4501? Jeg er litt skeptisk.. men det hadde jo vært greit med 2 i stedet for 1!
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Nå skal det vel sies at også Dynabel er et brandet kina-merke som selges som mye annet rart rundtom..
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

kan få kjøpt en sprell ny dynabel DY9412 av meg for 1000kr pluss frakt.
      Det anbefales heller ikke å kjøre 4501 ned i 1 ohm...til nød 2 fikk jeg beskjed om av eltek...
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

De LIB elementene er sikkert knakende gode til en sånn pris. Men vær klar over at de er tungdrevene og da kan nok forsterkeren din bli litt mager. Hvorfor ikke satse på èn 12"? Det lager da mer enn nok bass
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

lib, dynabel og vamp er same shit different name.. funker bra for kr da
          -89 mercedes 230 turbo(sommer)
          -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
          -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
          -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

Comment

mulig det er samme element men noen markedsfører feil i alle fall... For www.lydibilen.com har ikke samme specs. som dynabel på samme elementet. Hvem som har feil aner jeg dog ikke
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

Er vel ikke helt det samme elementet, bare samme utseende, kurv, membran osv. Innmaten er mest sannsynlig ikke helt lik.. Det hadde vært godt gjort hvertfall, om de hadde klart å bestille suber med akkurat samme innmat som f.eks. dynaBel
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

Comment

ikke vet jeg. For dynabelen har følsomhet på 90db, og libben 86,6.

Comment

Originally posted by aFFekak View Post
                  Er vel ikke helt det samme elementet, bare samme utseende, kurv, membran osv. Innmaten er mest sannsynlig ikke helt lik.. Det hadde vært godt gjort hvertfall, om de hadde klart å bestille suber med akkurat samme innmat som f.eks. dynaBel
                  Det er ikke godt gjort. Jeg hadde representanten for fabikken som har laget begge disse "merkene" på msn og han tilbød meg akkurat det elementet jeg ville ha. Spec velger man selv. Med visse begrensninger som følge av hva fabrikken kan tilby. Vi kunne velge farge på kurv, membran. Med og uten gummi rundt magneten osv osv.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Tenkte på at det var "flaks" om LIB traff på akkurat samme specs og innmat som f.eks. dynaBel.. Fabrikken gir vel ikke ut info til andre konkurenter (f.eks. dere) om hvilke specs, innmat osv. f.eks. dynaBel ville ha på sine element.

Er ikke godt gjort å få det samme elementet nei, det skjønner jo jeg også, men at de hadde klart å velge akkurat samme innmat og specs, det vil jeg si er godt gjort/flaks..
                    Mvh.
                    Roy

Comment

Lib sin har dobble spoler, mens dynabels er kun enkelt spolet.

Comment

Tenkte på at det var "flaks" om LIB traff på akkurat samme specs og innmat som f.eks. dynaBel.. Fabrikken gir vel ikke ut info til andre konkurenter (f.eks. dere) om hvilke specs, innmat osv. f.eks. dynaBel ville ha på sine element.

Er ikke godt gjort å få det samme elementet nei, det skjønner jo jeg også, men at de hadde klart å velge akkurat samme innmat og specs, det vil jeg si er godt gjort/flaks..
                        Det var ingen hemmelighet hvilke komponenter som var brukt i oppbyggingen av disse elementene. Han ville gjerne at vi valgte en annen farge på kurven, men etter litt frem og tilbake så var ikke det så farlig og vi kunne fritt velge hvordan de skulle se ut. Fabrikkene har ofte ikke et veldig stort utvalg av komponenter til hver type de lager. Så valgmulighetene er ikke så mange.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                          Det var ingen hemmelighet hvilke komponenter som var brukt i oppbyggingen av disse elementene. Han ville gjerne at vi valgte en annen farge på kurven, men etter litt frem og tilbake så var ikke det så farlig og vi kunne fritt velge hvordan de skulle se ut. Fabrikkene har ofte ikke et veldig stort utvalg av komponenter til hver type de lager. Så valgmulighetene er ikke så mange.

Så dere har vurdert å ta inn sånne subber under eget merke dere også? =)
                          Mvh.
                          Roy

Comment

Så dere har vurdert å ta inn sånne subber under eget merke dere også? =)
                            Nei, det var han fra fabrikken som la meg til på msn. Ikke helt sikker på hvor han fikk adressen fra men. Også fisket jeg litt pris osv for moroskyld.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                              Nei, det var han fra fabrikken som la meg til på msn. Ikke helt sikker på hvor han fikk adressen fra men. Også fisket jeg litt pris osv for moroskyld.

Hadde jo nesten vært litt kult med egne IB elementer hehe.. Men de er jo ikke akkurat "egne" siden det er flere andre som har de..
                              Mvh.
                              Roy

Comment

Working...
                              X