Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken spiller ?? Alpine Vs Pioneer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Typhon View Post
    Alpine har jo og fått noen sånne priser. Og det at prisen er 2-3 år gammelt er vel kanskje ikke noe å jage etter?

Modellen kom i en revidert utgave ved navn P88RSII som var oppgradert i alle kanter. Er den du skal ha
    Jeg ble som sagt "forelsket" i lyden av Alpine-spilleren jeg kjøpte i -98. Jeg liker Alpine...
    Men har du sett/holdt fjernkontrollen(xtrautstyr) til Alpine? Såvidt en kan bytte spor fra den... ikke justere noe anna... Det skuffa meg. Den spilleren jeg kjøpte kunne jeg faktisk gjøre mere med da,enn nå(fra fj.kontr.)
    Men som sagt, Lydmessig synes jeg Alpine har et lite overtak ifh Pioneer(700BT). Har ikke hørt P88RS...
    Smak og Behag...
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

prøvde å få tak i han kar`n som hadde den p88RS på finn.no ( link tidligere i tråden her) men han tok verken tlf , mail eller sms, dålige greier d du å ikke svare når man har noe til salgs.

Har ikke råd te spiller i 6000 klassen som sakt, har jo hatt/ har pioneer før å er fornøyd me det, men alpine virker fristende, men om det er lite justeringsmuligheter på dem, så velger jeg heller pioneer..

Comment

Originally posted by Dreeeze View Post
        prøvde å få tak i han kar`n som hadde den p88RS på finn.no ( link tidligere i tråden her) men han tok verken tlf , mail eller sms, dålige greier d du å ikke svare når man har noe til salgs.

Har ikke råd te spiller i 6000 klassen som sakt, har jo hatt/ har pioneer før å er fornøyd me det, men alpine virker fristende, men om det er lite justeringsmuligheter på dem, så velger jeg heller pioneer..
        Heisann....
        Du har PM
        No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Ettersom jeg er en veldig "vingle petter" å aldri klarer å bestemme meg, så kom jeg over 3 aktuelle
          spillere fra pioneer:

http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=161&id=2164

http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=161&id=1566

http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=161&id=2034

jeg kommer vel ikke til å bruke Bluetooth fordi jeg ikke har bruk for det tror jeg :P

-Alle 3 har 3 rca ugang på 4V (5V på DEH-P780MP ) som er bra

-DEH-P780MP har 16-Band Graphic Equalizer mens de 2 andre har 7. ( vet ikke helt hva det er, er usikker, men om noen kan forklare det så skjønner jeg det sikkert )

Hva ville dere på forumet ha valgt? fordeler å ulemper?

Å hvorfor har ikke pioneer norge disse? søkte på spillerne på hjemmesiden til pioneer, men der fant jeg dem ikke? min feil?

Mvh Dreeeze ( som ikke klarer å velge seg spiller :P )

Comment

jeg hadde jo valgt P780MP uten tvil jeg da.
            MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Originally posted by Dreeeze View Post
              Å hvorfor har ikke pioneer norge disse? søkte på spillerne på hjemmesiden til pioneer, men der fant jeg dem ikke? min feil?
              Sjekk om ikke de spillerne er usa modeller. Kan godt være at radiodelen ikke funker i norge..
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                Sjekk om ikke de spillerne er usa modeller. Kan godt være at radiodelen ikke funker i norge..
                radiodelen funker nok den. forskjellen er at usa modeller kun har partal (2,4,6,8...), men europeiske har partal og oddetall (1,2,3,4,5,6,7...). er bare at du ikke får finstilt tuning frekvensen. har handlet mangen spillere fra usa og aldri vert noe problem. radio delen funker den.

Comment

De på megabillig mener det skal gå fint det med radioen,
                  sjeldent jeg hører på radio hehe, hvorfor høre radio når man kan høre på gromsanger fra sitt eget utvalg

Comment

Er ikke RDS på usamodellene, som gjøre det veldig festlig med en sånn radio i norge da.

Comment

Originally posted by Han5y View Post
                      Har selv Pioneer DEH P700BT og digger den, veldig avansert,og får lyden slik JEG vil ha den. Har prøvd diverse Alpinemodeller (også inkludert 9668) og disse er helt ubrukelig simple, subwoofer, treble, bass, fader, og balance, hade. Ingenting om hverken frekvensjustering på høytalere, ingen egen justering på LPF og HPF på spiller osv. Nå har jeg ikke lest i innstruksjonsboken til Alpine, men etter hva jeg har prøvd å trykke på,så har jeg ikke funnet det.
                      Så kort fortalt.
                      Alpine:
                      + Lette, pene, brukervenlige
                      - Lite justeringsmuligheter, kan kun stille 2 farger på 9668

Pioneer:
                      + Massevis av justeringsmuligheter, lett å bruke, veldig pen, kan skifte masse forskjellige farger
                      - Kan bli vanskelig for noen

9886 har 2 menyer de tidskomp 6 bånds eq dir styring av linjenivåer++++ mye mere en 2 farger om du går på riktige menyer
                      Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                      Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                        Er ikke RDS på usamodellene, som gjøre det veldig festlig med en sånn radio i norge da.
                        Teller de ikke frekevensen litt anderledes enn europeiske også da?
                        Jeg var borti en USA mod av en eller annen Pioneer spiller, den hoppa over så mange frekvenser at den var like greit å bare pelme i søpla! ( Hvis man har bruk for radio da )
                        Thomas Hansen a.k.a. CoMmEn
                        dBcompaniet DA - Alpine - Stinger - AIV- MTX - Bassworx - Magnat - Kicker Team Focus Acoustics, Norgesrekordholder, toppscore Super Street 1-2 162,5dB

Comment

Det er vel oddetallsradio det kalles.

Og ja, hører du på radio så kan du bare å glemme å handle i USA.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Han5y View Post
                            Har selv Pioneer DEH P700BT og digger den, veldig avansert,og får lyden slik JEG vil ha den. Har prøvd diverse Alpinemodeller (også inkludert 9668) og disse er helt ubrukelig simple, subwoofer, treble, bass, fader, og balance, hade. Ingenting om hverken frekvensjustering på høytalere, ingen egen justering på LPF og HPF på spiller osv. Nå har jeg ikke lest i innstruksjonsboken til Alpine, men etter hva jeg har prøvd å trykke på,så har jeg ikke funnet det.
                            Så kort fortalt.
                            Alpine:
                            + Lette, pene, brukervenlige
                            - Lite justeringsmuligheter, kan kun stille 2 farger på 9668

Pioneer:
                            + Massevis av justeringsmuligheter, lett å bruke, veldig pen, kan skifte masse forskjellige farger
                            - Kan bli vanskelig for noen

Hva skjer med å ikke lese manualen? Jeg ble så provosert av det innlegget ditt her. Makan...!
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

Comment

Men hvorfor ikke en kenwood spiller da??

http://bassbrothers.no/display.aspx?...05&prodid=1526

Comment

Originally posted by Roy Drage Andersen View Post
                                Men hvorfor ikke en kenwood spiller da??

http://bassbrothers.no/display.aspx?...05&prodid=1526
                                Nei liker de ikke, pioneer å alpine i mitt hode som er noe

forbinder kenwood med kjøkkenmaskiner :P

MIN mening:P , kan hende kenwood erknakende god, ikke vet jeg..

Comment

Working...
                                X