Hei!
Har et "lite" problem her..
Kjøpte meg 2 stk hertz hx 250 D ( fjordårets modell ) av installbay, ( bra servise å kjapp levering ) som skulle kobles på 1 stk Dynabel bf 2502 i brokoblet 4 ohm.
-Så bestemte jeg meg for å anskaffe en dynabel forsterker til av samme type,da ment til å dra vær sin hx250 D. Men dette passer ikke med Suben igjen 2x4 ohm spoler på hx`n blir
2 eller 8 ohm på forsterkeren, men den skal Brokobles i 4 ohm! så dette går ikke!!
Bare så det er klart: 1 HX 250 D Per forsterker var planen.
Så nå tvinges jeg til å se etter 2 nye subber med rette spoler, 2x2 ohm.
Snuser på denne ALPINE TyPE R 12"
http://www.mamut.net/dynabel/newsdet401.htm
Veldig fristende tilbud i min prisklasse!
Noen formening om problemet? Hvilken subber skal jeg velge? noen synspunkter på sub?
Har søkt på forumet om denne alpine subben, virker som folker fornøyde me den, men
synes at den er veldig tungdrevet, 85 DB, Hertz hx 250 D er jo på 96 db!!
Bare følte jeg måtte lage en liten tråd om dette, er litt fortvilet
Mvh Dreeeze
Har et "lite" problem her..
Kjøpte meg 2 stk hertz hx 250 D ( fjordårets modell ) av installbay, ( bra servise å kjapp levering ) som skulle kobles på 1 stk Dynabel bf 2502 i brokoblet 4 ohm.
-Så bestemte jeg meg for å anskaffe en dynabel forsterker til av samme type,da ment til å dra vær sin hx250 D. Men dette passer ikke med Suben igjen 2x4 ohm spoler på hx`n blir
2 eller 8 ohm på forsterkeren, men den skal Brokobles i 4 ohm! så dette går ikke!!
Bare så det er klart: 1 HX 250 D Per forsterker var planen.
Så nå tvinges jeg til å se etter 2 nye subber med rette spoler, 2x2 ohm.
Snuser på denne ALPINE TyPE R 12"
http://www.mamut.net/dynabel/newsdet401.htm
Veldig fristende tilbud i min prisklasse!
Noen formening om problemet? Hvilken subber skal jeg velge? noen synspunkter på sub?
Har søkt på forumet om denne alpine subben, virker som folker fornøyde me den, men
synes at den er veldig tungdrevet, 85 DB, Hertz hx 250 D er jo på 96 db!!
Bare følte jeg måtte lage en liten tråd om dette, er litt fortvilet
Mvh Dreeeze
Comment