ja, eller bruke eksisterende feste.. som f.eks setebeltefeste
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Enda flere teite spørsmål fra dyslektiker med manualfobi
Collapse
X
-
ja da blir det 2 ohm.
ellers er ikke noe som helst "danger" med kondisen... forresten kan være "danger" om du bruker den som slag våpen self...
man kan høre forkjell mellom 2ohm og 4 ohm hvis:
-forstekreren er ikke strøm sterk så vil du høre en begrensning i effekten eller "ork" (kontrol, dynamikk) i bassen.
-forsterkeren er strøm sterk men har ikke nok strøm tilførsel:det samme som første symptom...
-forstekren blir varmere uansett og trekker mer strøm fra batterie selv på tomgang (uten signal men er "på") dvs at din "spille tid" uten å ha motoren i gang reduseres...
-generelt gir dette dårligere dempings faktor og det merkes på bassen i form av rundere og mer boomig da menbranen får bevege seg i lengre tid uten at forsterkeren greier å styre den nøyaktig (på en måtte mer bass men med samme tone hele tiden...), særlig ved høyere volum -har hjelper ingen verdens kondensator eller batteri... selv om batteri ville hjulpet mer.
-forsterkeren har en regulert pwm så vil du ikke få mer effekt uansett...
-høyttaleren impedans dykker under 2 ohm ved noen frekvenser så vil du merke en tydelig reduksjon av effekt eller kvalitet når du spiller over lav volum -i verste fall går den i protection....--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett
Comment
-
Originally posted by duality View Postjeg tror att vis man har nok med strøm, så er 8 ohm "best", derfor brukes det som oftest i HIFI og Hjemmekino, men i bilen brukes det oftere 2 ohm enn 8 ohm da man har "begrenset" med strøm... men tror ikke mange vill høre forskjell på 2 ohm og 8 ohm..
kjører du på 2 ohm, vill du mest sansynlig få mer kraft ut av forsterkern din som igjen mest sansynlig vill låte bedre..
Comment
-
Forsterkeren har en A +,- utgang og en B+,- utgang: Suben har 2 par spoler (altså 4 slike sånne festetting:P), hvert par er 4ohm +,-. Da skal jeg koble det slik: + og +, - og - fra høytalerterminal til suben, fra høytalerterminalen: de to + i hvert sitt + hull A og B på forsterkeren og de to - i hvert sitt - hull A og B på forsterkeren?
En annen ting er hvilke ledning trenger jeg fra høytalerterminal til suben?
Comment
-
Originally posted by kimmen View Postkanskje påtide å informere deg om at at desto lenger ned i ohm du laster en forsterker desto mere strøm trekker den! altså trekker den mere strøm i 2 ohm enn 8 ohm! bare tull det du skriver om begrenset strøm vertfall! dessuten så trenger det heller ikke låte bedre i 2 ohm enn 8 ohm. men dette har nok mere å gjøre med av hvor mye strøm du klarer gi forsterkeren. sir seg vel nesten selv visst en forsterker gir 200w i 4ohm og 400w i 2ohm så trenger den mere strøm i 2ohm.
Comment
-
Originally posted by duality View Postjaja, men når du har en sub som kobles i 4 ohm, og drar på det meste 200w, med en forsterker som leverer 200w rms i 4 ohm, og en sub som er kobla i 2 ohm, og fortsatt drar 200w, men forsterkern kan levere 400 w i 2 ohm.. du tror ikke forsterkern vill ha det bedre med 2 ohm (om den er stabil i 2 ohm såklart) når den har 200w i reserver. motstanden er halvparten.. så forsterker vill ikke jobbe like hardt som om den måtte levere i 4 ohm.
Forsterkeren vil ha det bedre i 4 ohm, så enkelt er det.Alpine
Audison
Hertz
Soundstream
Comment
-
1: Noen som kan gi meg eksempler på gode jordingspunkter i bagasjerommet?
2: I bagasjerommet på bilen er det plastikk-deksler på sidene i bagasjerommet, i og med jeg ikke skal ha den bilen lenge vil jeg ikke legge for mye penger i demping osv. kan jeg bruke ekspanderskum i mellomrommet sideveggene og plastikkdekslene?
3: Det er snø og kaldt om nettene nå, nedimot -5 om natta, om morgenen er det mye dogg bak i bilen, inn i bilen som renner nedover (det er en cupe og bagasjerom er separert om dere skjønner?)
4: Tåler forsterker, sub, kondis osv kulden?
5: Ledningene som skal trekkes hist og pist må de først trekkes gjennom plastikkrør (Noe lignende slik man har i veggene for det elektriske i hus), eller er det bare å legge dem hist og pist?
Comment
-
Originally posted by _John_ View Post1: Noen som kan gi meg eksempler på gode jordingspunkter i bagasjerommet?
2: I bagasjerommet på bilen er det plastikk-deksler på sidene i bagasjerommet, i og med jeg ikke skal ha den bilen lenge vil jeg ikke legge for mye penger i demping osv. kan jeg bruke ekspanderskum i mellomrommet sideveggene og plastikkdekslene?
3: Det er snø og kaldt om nettene nå, nedimot -5 om natta, om morgenen er det mye dogg bak i bilen, inn i bilen som renner nedover (det er en cupe og bagasjerom er separert om dere skjønner?)
4: Tåler forsterker, sub, kondis osv kulden?
5: Ledningene som skal trekkes hist og pist må de først trekkes gjennom plastikkrør (Noe lignende slik man har i veggene for det elektriske i hus), eller er det bare å legge dem hist og pist?
2: Det kan du.Men når du sier du ikke skal ha bilen så my lengre,ville ikke jeg ha gjort det.Er kanskje ikke så mange som vil kjøpe en bil full av fugeskum.Skal du bruke fugeskum,bør du tenke på at det skal ha plass og ekspandere på.Kan fort bli bulker her og der,om det blir trangt.
3: Er vel mer eller mindre normalt det.
4: ja,de tåler kulden. Men er neppe glad i kondens eller at det ligger slik at fukt kommer til.
5: Er ingen som sier at du MÅ legge de i kabelstrømpe.Men det er selvfølgelig en fordel.En grei regel er strømkabler på den ene siden av bilen og signal på den andre. Går du for å legge de i kabelstrømpe, har www.Installbay.no mye fint.
Comment
Comment