heisann.
trenger litt hjelp med å finne et anlegg som tilfredstiller kravnene til kjæresten min. hehe.
hon er veldig kresen når det gjelder diskant. skal spille sinnsykt høgt, men uten plagsom diskant.
eg har til no hatt jbl, soundstream og focal høytalere i min bil, men alle disse spillte for skrikete etter hennes mening. uansett om eg stiller ned på både delefilter og cd spiller.
så jeg vet ikke helt hva jeg skal gå etter. jeg har sett litt på alpine system, men har ikke så mye erfaring med alpine. ellers så er hertz og audison componenter interessant.
skal ha fullt anlegg.
cd spiller
1 6.5" component sett
1 6.5" coaksial
1 10 eller 12" sub
og en 5-kanals forsterker til og drive alt.
hun er ikke så glad i masse bass. det viktigste er at høytalerne kan spille høgt og bra.
hon er også veldig satt på å ha 6x9 da hun mener de spiller høyere og bedre enn component sett.
+ at jo flere høgtalere jo bedre. men jeg tror at det blir bedre uten 6x9.
alt skal inn i hennes calibra.
har tenk litt på et slikt oppsett og:
cd spiller
6.5 komponent
6.5 coaksial
2 10" sub
1 4-kanals forsterker
1 monoblokk
det vil jo spille litt høyere tror eg.
kan noen hjelpe her?
trenger litt hjelp med å finne et anlegg som tilfredstiller kravnene til kjæresten min. hehe.
hon er veldig kresen når det gjelder diskant. skal spille sinnsykt høgt, men uten plagsom diskant.
eg har til no hatt jbl, soundstream og focal høytalere i min bil, men alle disse spillte for skrikete etter hennes mening. uansett om eg stiller ned på både delefilter og cd spiller.
så jeg vet ikke helt hva jeg skal gå etter. jeg har sett litt på alpine system, men har ikke så mye erfaring med alpine. ellers så er hertz og audison componenter interessant.
skal ha fullt anlegg.
cd spiller
1 6.5" component sett
1 6.5" coaksial
1 10 eller 12" sub
og en 5-kanals forsterker til og drive alt.
hun er ikke så glad i masse bass. det viktigste er at høytalerne kan spille høgt og bra.
hon er også veldig satt på å ha 6x9 da hun mener de spiller høyere og bedre enn component sett.
+ at jo flere høgtalere jo bedre. men jeg tror at det blir bedre uten 6x9.
alt skal inn i hennes calibra.
har tenk litt på et slikt oppsett og:
cd spiller
6.5 komponent
6.5 coaksial
2 10" sub
1 4-kanals forsterker
1 monoblokk
det vil jo spille litt høyere tror eg.
kan noen hjelpe her?
Comment