Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger noen få tips ang plasseringer og slikt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    sier meg ikke uenig.. men tror hele situasjonen er oppskrytt, men så klart har den noe og si.
    har sedan selv og skal ha bandpass, kanskje lukka kasse.. men jeg har ikke bensintank i mellom heller.. og ikke skal det spilles grisehøyt..

    Comment


    • #17
      Originally posted by duality View Post
      sier meg ikke uenig.. men tror hele situasjonen er oppskrytt, men så klart har den noe og si.
      har sedan selv og skal ha bandpass, kanskje lukka kasse.. men jeg har ikke bensintank i mellom heller.. og ikke skal det spilles grisehøyt..
      Det er noe annet, det er ikke umulig å få til ett brukandes resultat selv med bensintanken i veien.

      Hvor mye prosentvis handicap man får med den ekstra isoleringa er ikke greit å si.
      Skulle jeg ta en råsjans, så vil jeg si 30% i en lignende konstruksjon uten tanken i ryggen.
      Eneste sammenligningsgrunnlag der jeg har brukt samme sub/forsterker/headunit i mitt eget eie er
      en audi 100 88 mod. Dette blir jo nesten ren gjetning omtrent... for mange faktorer som spiller inn.

      En ting er sikkert, den hjelper iallefall ikke.

      Alt etter hva du sammenligner med selvsagt.... golf f.eks :P

      Comment


      • #18
        Originally posted by Roxx View Post
        Jeg har ikke ord....

        Stianuno: Jeg blir oppriktig fornærmet:/ Si unnskyld til katta mi som jeg sparket!

        Det er like før jeg går berserk med analogier ala "hvilken side av husveggen spiller stereoanlegget best"

        Lat som du ikke leste det ovenfor. Jeg nekter å forklare det her (hjelp meg noen:P)

        *trist:/*


        Jeg har selv bensin tanken i ryggen(190E) har ingen problem med og få trykk...

        Har og hatt sedaner uten tank i ryggen, kan ikke si d var noe nevneverdigt bedre...

        Comment


        • #19
          Originally posted by Stianuno View Post
          Jeg har selv bensin tanken i ryggen(190E) har ingen problem med og få trykk...

          Har og hatt sedaner uten tank i ryggen, kan ikke si d var noe nevneverdigt bedre...
          Vel.
          Nå er det forskjell på hva folk vil oppnå.
          Jeg personlig liker ikke å sette subkassa min i en kasse.

          Mulig Xzibit liker det?

          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Takker for svar, mye forskjellige meninger må jeg si :P

            Nå har det seg egentlig sånn at det er veldig vanskelig med plassen i henhold til hattehylla og bensintanken. Klarer nok ikke å få noe port opp igjennom der, desverre...


            Så det som sannsynligvis vil gi best lyd er å sette kassa mot bremselysa og montere subben sånn at den spiller fremover mot tanken? Vil helst ha lukket kasse, må nesten si at jeg liker den type lyd best =)


            Edit:
            Bilen var i veldig dårlig stand når jeg kjøpte den, dette fant jeg ut først en mnd eller noe slikt etter jeg hadde kjøpt den . Har fått fjerna det meste av rust nå da, men det fikk sin prislapp det og! Nå er det nok omtrent sånn at jeg ikke kan selge den lenger, blir ett sinnsykt tapsprosjekt uansett hva jeg gjør nå... Så det er egentlig bare å fortsette
            Last edited by skj0lsvik; 09-02-2009, 10:37.
            -Sondre Skjølsvik

            Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

            Comment


            • #21
              Klarer du ikke slisse hattehylla da, så du kan kjøre en bandpass med slotport?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #22
                Du får hive ut baksetet og bygge bass der istedet
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Nemmen se der hvem som har blitt medlem

                  Originally posted by daruu View Post
                  929 er morsomme biler (veldig lette i rævva )
                  Hvis eksemplaret ditt ikke er i så værst stand ville jeg tatt godt vare på det, disse begynner å bli sjeldne
                  Originally posted by skj0lsvik View Post
                  Edit:
                  Bilen var i veldig dårlig stand når jeg kjøpte den, dette fant jeg ut først en mnd eller noe slikt etter jeg hadde kjøpt den . Har fått fjerna det meste av rust nå da, men det fikk sin prislapp det og! Nå er det nok omtrent sånn at jeg ikke kan selge den lenger, blir ett sinnsykt tapsprosjekt uansett hva jeg gjør nå... Så det er egentlig bare å fortsette
                  Jeg kan skrive under på at det har gått bort litt penger i denne bilen på rustsveising.

                  Men blir nok bra til slutt..
                  Blir en veldig sjelden bil

                  Stå på Sondre!
                  Honda Civic Ej9
                  Pioneer/Hertz/Audison

                  Comment


                  • #24
                    Heisann.....

                    Jeg får prøve å gi deg et lite tips,sånn at du får et til alternativ å vurdere..... Hva med å fjerne den bensintanken. Istedet får du tak i en tank fra Ford Escort Mk 1 eller Mk 2. Eller Lada(sånn sedanutgava fra midt på -80 tallet en gang) og setter den ut til siden. Rimelig enkelt å flytte den,og få slange som går fra påfyllinga(som er jevnt med koffertlokket,ikke sant?) og nedi tanken. Da får frigjordt endel plass til bruk for ei høvelig basskasse uten å måtte ha rør opp i hattehylla osv...

                    Bare et tips...
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by neptyr View Post
                      Klarer du ikke slisse hattehylla da, så du kan kjøre en bandpass med slotport?
                      Tror rett å slett at jeg ikke klarer det, det er minimalt med plass mellom bensintanken og hattehylla... Snakk om en maks 10 cm klaring.


                      Originally posted by Bassoflove
                      Heisann.....

                      Jeg får prøve å gi deg et lite tips,sånn at du får et til alternativ å vurdere..... Hva med å fjerne den bensintanken. Istedet får du tak i en tank fra Ford Escort Mk 1 eller Mk 2. Eller Lada(sånn sedanutgava fra midt på -80 tallet en gang) og setter den ut til siden. Rimelig enkelt å flytte den,og få slange som går fra påfyllinga(som er jevnt med koffertlokket,ikke sant?) og nedi tanken. Da får frigjordt endel plass til bruk for ei høvelig basskasse uten å måtte ha rør opp i hattehylla osv...

                      Bare et tips...
                      Var jo igrunn en god ide det, absolutt noe å tenke på. Tviler på at dette blir gjort med det første men muligens etterhvert! Takker for tipset! Ikke dumt, ikke dumt




                      Forresten, her kommer jeg med enda ett spørsmål! Jeg har planer om å flytte batteriet fra motorrommet og bak til bagasjerommet. Hvilke tykkelser er det jeg trenger på kablene da og er det ellers noen gode tips å oppdrive? Er det noen spesielle terminaler å anbefale?

                      Takker på forhånd,
                      Sondre
                      -Sondre Skjølsvik

                      Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

                      Comment


                      • #26
                        om du skal ha hele batteriet i trunken, så ville jeg gått for 50mm2, du skal tross alt dra en starter med dette.

                        Ett annet alternativ er å handle ett batteri, beholde batteriet foran, og bruke ett slikt relee:

                        http://www.stingerelectronics.com/pr...-1&ParentID=-1
                        Legge en 21mm2 eller 30mm2 bak, bytte jording framme, og få skikkelig jording bak.

                        Da kan du kjøre anlegg og alt sånn direkte fra batteriet, så når du da slår på cd-spilleren så vil den koble inn releet, slik at det batteriet bak også lades.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #27
                          Takk for ett godt tips! Selve poenger er forresten å frigjøre litt plass foran i motorrommet. Derfor jeg skal flytte batteriet =)
                          -Sondre Skjølsvik

                          Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by skj0lsvik View Post
                            Takk for ett godt tips! Selve poenger er forresten å frigjøre litt plass foran i motorrommet. Derfor jeg skal flytte batteriet =)
                            Da ville jeg gått for 50mm2, det går MYE strøm til en starter
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #29
                              Da blir det nok til at jeg handler 50mm2,

                              takker!
                              -Sondre Skjølsvik

                              Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

                              Comment


                              • #30
                                Nå må jeg bare beklage for mange dumme spørsmål her, men må jo som sagt begynne ett sted.


                                Jeg må jo koble sammen alle ledningene som fra før står på +'en på selve batteriet når jeg trekker opp ny strømkabel. Kan jeg da bruke denne: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2031 ??

                                Burde jeg sette på en sikring på hver enkelt kabel etter denne fordelerblokka?
                                -Sondre Skjølsvik

                                Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

                                Comment

                                Working...
                                X