Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ditt avspillingsmedia på bilspiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Morty00 View Post
    Bruker cd'er og kun det. MP3 har for dårlig lyd kvalitet etter min smak. Brenner .flac filer på cd'er. Funker knall. Skal bruke dvd nå som jeg får montert ny-spilleren.
    Flac-formatet er egentlig ganske genialt.. Den lille graden av komprimering man har mulighet til å kjøre, påvirker ikke lydkvaliteten i noen særlig grad, i hvert fall ikke så mye at jeg legger merke til det...

    Og i tillegg tar de bare tre til fire femtedeler av den plassen en wav-fil tar opp.
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

    Comment


    • #17
      jeg hadde egentlig trodd at flere brukte ipod.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Keltern View Post
        Flac-formatet er egentlig ganske genialt.. Den lille graden av komprimering man har mulighet til å kjøre, påvirker ikke lydkvaliteten i noen særlig grad, i hvert fall ikke så mye at jeg legger merke til det...

        Og i tillegg tar de bare tre til fire femtedeler av den plassen en wav-fil tar opp.
        Flac er jo lossless da, så den skal ikke påvirke lyden, iallefall ikke i hørbar grad..

        Men det finnes jo de som mener de hører forskjell på om høytalerkabelen ligger på gulvet, eller blir løfta opp på treklosser..
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          Sant nok!
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #20
            Lossless er lossless. Enkelt og greit.
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #21
              Originally posted by LLH View Post
              Ipod om jeg gidder og kjøpe en.. Er det sånnn at filene må være i dette eple formatet? Om så så utgår det..
              Ipod støtter både fixed og variabel bitrate MP3, AAC (samt AAC med Fairplay DRM såklart..), Audible 2, 3 og 4, Apple Lossless WAV og AIFF. I tillegg er det vel fullt mulig å få støtte for OGG, FLAC ++ også med litt "fooling around". Ingen grunn til å nøye seg med lossy formater med andre ord...

              Comment


              • #22
                Så den støtter lossless i ett eller anne format?... i så fall er det knall..

                meeeeen .. det er fremdeles et eple produkt..
                sound.vision.soul

                Type R

                Comment


                • #23
                  Har vi litt avesjon mot kjente, stabile merker, LLH? :P
                  Apple lager ikke dårlige produkter. Det har de faktisk aldri gjort. Og nei, jeg er ingen fanboi, har ikke ett eneste apple produkt selv, men har brukt det utallige ganger.
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #24
                    Orginal cd er tingen, eventuelt kopi av den... Status er det å.
                    All form for komprimering utgår her.

                    Komprimert til fest går.....
                    Øyvind Kalbækken

                    Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                    Comment


                    • #25
                      På 160GB iPoden min har jeg pr idag 3367 sanger/307 komplette album, alt rippet i 1411 kbps AIFF-format (ukomprimert PCM, omtrent det samme som WAV bare med støtte for tags og coverart), så selv uten komprimering bør man få plass til størsteparten av en normal cd-samling. Bruker man OGG, FLAC eller Apple Lossless bør man få plass til rundt 30-50% mer...

                      Nå selges riktignok ikke 160GB-versjonen mer, men selv en 120GB-modell bør kunne duge for de fleste.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by epifant View Post
                        På 160GB iPoden min har jeg pr idag 3367 sanger/307 komplette album, alt rippet i 1411 kbps AIFF-format (ukomprimert PCM, omtrent det samme som WAV bare med støtte for tags og coverart), så selv uten komprimering bør man få plass til størsteparten av en normal cd-samling. Bruker man OGG, FLAC eller Apple Lossless bør man få plass til rundt 30-50% mer...

                        Nå selges riktignok ikke 160GB-versjonen mer, men selv en 120GB-modell bør kunne duge for de fleste.
                        litt OT:

                        hvor kan man skaffe hardiskene til ipod epifant? mistet mitt 80gB på gulvet, så HDn leser ikke mer... men vet at man kan putte på en 100-120gB uten problemer MEN hvor kan man kjøpe disse?
                        Last edited by matador; 18-02-2009, 17:10.
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #27
                          Her f.eks.: http://www.rapidrepair.com/shop/ipod...rd-drives.html

                          Null erfaring med dem selv, fant dem via et kjapt Google-søk. Men så oppdaget jeg at de også har 240GB-disker.. hmmmm... det kan umulig være tilfeldig at min 160GB nettopp ble full? :P
                          Last edited by epifant; 19-02-2009, 01:14.

                          Comment

                          Working...
                          X