Announcement

Collapse
No announcement yet.

Referanser til "riktig" lyd i bil..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Men som gammel trommeslager i div korps vil jeg få tilføre at et triangel ikke låter bra hvis man bruker for mye krefter ved fremførelse av lyd! Så det så!

    Comment


    • #17
      ohhh.. Kenneth "this one time at band camp" Bakken
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #18
        This one time at bandcamp i stuck a drumstick up my a..! Ha ha ha ha... Nok OT nå...

        Comment


        • #19
          Jeg har spillt i korps i ti år, har spillt kornett, baritone, tuba og euphonium. Har i den sammenheng hørt de fleste av norges og noen av europas beste brassband, så jeg vet hvordan det "skal" låte, ikke det at jeg hører på brassband i bilen men det er vel gyldig erfaring?
          Last edited by Tobbelobb; 23-02-2009, 12:00.

          Comment


          • #20
            Visste dere at USA (les CIA) bruker komressor i psykoogisk krigføring?
            Ved en terroraksjon for noen år siden spilte de Guns`n roses på full guffe via kompressor.
            Man blir fysisk dårlig av maks kompressor, faktisk.
            Og lyden blir mindre dynamisk. Det er vel hele poenget. Juksepedalen over noen.
            Men, selvfølgelig veldig tøft.. i ti minutter, er min mening.
            LITT, dog, må en nesten ha. Men her ble Metallica nevnt og New Metal, som noen kaller det, tar jo også helt av på skiten.
            Mercedes 280 ce -72
            pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

            Comment


            • #21
              Av 6.5 jeg hørte på hos Eltek var det Alpine spx-17ref som leverte det jeg syntes kom nærmest "riktig lyd".
              Da spilte jeg High on Fire -Surrounded by thieves som en referanse. Her er lyden allerede overstyrt i miksen og det er ikke alle høyttalere som klarer å gjengi lyden uten at det blir grøtete.
              Spesielt de lave frekvensene og mellomtone gjengav Alpine veldig bra, må jeg si.
              Seas hadde jeg store forventninger til men de kom til kort.
              Så, til nå: Alpine Spx-17ref, beste jeg har hørt av lyd til bil.
              Mercedes 280 ce -72
              pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

              Comment


              • #22
                Originally posted by mercepeter View Post
                Så, til nå: Alpine Spx-17ref, beste jeg har hørt av lyd til bil.
                Lyd til bil, men ikke lyd _I_ bil

                Det er det en forskjell på!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Poenget er vel at en selv er fornøyd?
                  Folk har forskjellige preferanser, og noen er mer pirkete enn andre, så selv om noe spiller "perfekt" (hvis det går ann å definere), er det ikke sikkert at man synes det høres best ut, selv om det er en referanse.

                  Comment

                  Working...
                  X