Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke spillere er best? - Egentlig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilke spillere er best? - Egentlig

Hei!

Vil forsøke å lære meg godt om spillere fra folk som har testet det og vet det. Jeg har blitt fortalt at Alpine er det beste valget i 3000 kroner klassen. Da får man aller mest for penga. Men her inne er det jo utrolig mange som har Pioneer virker det som.

Selv hadde jeg inntill nylig en Alpine 9880 spiller. Funket utrolig bra og ga veldig fin lyd. Det var den beste spilleren jeg kunne kjøpe i 3000 kroner klassen når jeg kjøpte den. - Ble jeg fortalt av BRS

Hva er best i de forskjellige prisklassene?

Nå kommer det jo mange nye modeller på markedet i slutten av februar, men noen som kan svare meg på hva som er best hittil? Gjerne i flere forskjellige prisklasser. Men må ha svar fra folk som VET det
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Best til hva?
    Hvilke instillingsmuligheter må du ha?
    Andre kriterier?

Jeg hadde sagt Clarion, Denon, Panasonic, Nakamichi eller McIntosh. Men du er kanskje heldig om du klarer skaffe grom utgavene til prisen du snakker om. Må ihvertfall være brukt.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Snakker generelt hva som er best for den vanlige mannen i gata til rundt 3000. Altså at den gjerne har 3 utganger, litt innstillingsmuligheter og lydkvaliteten

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Du spør bra vanskelig nå..
        Hva er kriterie til mannen i gata?

For meg virker det som den generelle mannen i gata har 1 kriterie, billigst mulig.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Nå selges jo Alpine 9880R til ca 2000kr og det er jo en veldig populær spiller enda, den har jo det meste som trengs for folk flest.

Comment

Ja det var en veldig god spiller. Men solgte den for å oppgradere til en av de nye modellene som kommer nå rundt hjørnet.

En spiller til rundt 3000 som har tre utganger, greit med instillingsmuligheter for å få best mulig lyd, trenger ikke bluetooth, usb osv. Hva er best til dem kriteriene?

Comment

Clarion DRZ9255, HX-D2 eller DRX9255 (lurer på om den siste der kanskje bare har to utganger forresten)
              Denon R1, A1 og alle de der (husker ikke helt om det er rett navn), og litt usikker på om de har mer enn 2 linjeutganger.
              Panasonic CQ-TX5500, men usikker på om den også har mer enn 2 linjeutganger.
              Jo, også har du Sony ES modellene, de har vel 3 linjeutganger.

Men du får ikke noe av dette nytt til 3000,- da må du lete etter brukte saker, koster en god slump mer nytt.

Comment

Originally posted by Legatia View Post
                Clarion DRZ9255, HX-D2 eller DRX9255 (lurer på om den siste der kanskje bare har to utganger forresten)
                Denon R1, A1 og alle de der (husker ikke helt om det er rett navn), og litt usikker på om de har mer enn 2 linjeutganger.

Men du får ikke noe av dette nytt til 3000,- da må du lete etter brukte saker, koster en god slump mer nytt.
                Dette ekke for idio... mannen i gata heller da
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Legatia View Post

På måten han spør, så vil jeg anta at han er ute etter nye produkter han kan anbefale til evt kunder.
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                    Ja det var en veldig god spiller. Men solgte den for å oppgradere til en av de nye modellene som kommer nå rundt hjørnet.

En spiller til rundt 3000 som har tre utganger, greit med instillingsmuligheter for å få best mulig lyd, trenger ikke bluetooth, usb osv. Hva er best til dem kriteriene?

hva som er best kommer du nok aldri til å få svar på da det alltid er noen som syns pioneer er best, alpine er best osv. jeg personlig syns alpine er helt konge. har selv en alpine cda-9886r og den har alt jeg har behov for. nok av innstillingsmuligheter for den vanlige mannen i gata mener jeg. er og mulighet for å bygge videre med en såkalt "imprint" og da har du vertfall det du trenger av innstillingsmuligheter, mener jeg. lydkvaliteten er fantastisk bra til prisen syns jeg. den har 3stk 4v linjeutganger, usb for ipod/minnepenn, bluetooth osv osv. den vet jeg er mulig å få til rett over 3000,- nå enkelte plasser. av meg så anbefales vertfall denne på det sterkeste!

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                      Dette ekke for idio... mannen i gata heller da
                      .

Dobbeledit: jeg hater sånne teite 10 tegns regler. (selv om man slipper unna med 2 tegn og noen mellomrom)
                      Last edited by Legatia; 23-02-2009, 16:03. Reason: muhaha, slapp unna 10 tegn jeg å gitt!

Comment

.
                        Last edited by Crazytaxi; 23-02-2009, 15:54. Reason: Trenger ikke skrive ti tegn :P
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                          På måten han spør, så vil jeg anta at han er ute etter nye produkter han kan anbefale til evt kunder.
                          Stemmer det

Tror ikke vi kommer til å selge spillere, da det er så lite fortjeneste på dem. De har sunket veldig i pris og nå er det hard konkurranse på pris mellom bedriftene. Dette kommer vel av at nesten ingen nybiler kan man montere inn enkel-DIN spiller i.

Men er veldig greit å få lært seg til av hva som duger og spiller bra til en realistisk pris. Vi vil jo gjerne hjelpe kunden så godt vi kan. Og vi kan ikke selge DD subber til en som har en kinaspiller med 1 linjeutgang. Da vil jo ikke elementene spille nesten :P

Comment

Blir nesten ett fett. Hadde en relativt dyr pioneer som ble stjålet, dette var vel den gamle P88rs?. Ble borte etter å ha hatt den ca en måned, så da tenkte jeg jeg skulle prøve alpine og investerte i en 9887R og en bilalarm. Har vel hatt denne alpine saken i 6 mnd, lyden er helt topp, men hvis denne også skulle bli stjålet velger jeg nok en pioneer (P88rs-II?) isteden, selv om den i mine øyne ikke er like pen å se på.

Synes pioneeren var litt lettere å bla på, og litt mer fleksibel eq med separat høyre/venstre justering. Alpine'n duger den også, men den parametriske EQ'n er litt begrenset, og den er merkbart tregere på ipod. I tillegg er fjernkontrollen på alpine latterlig, men den har også flere taster å trykke på på spilleren, dvs. mute og pause og slike ting.
                            Last edited by Pappa; 23-02-2009, 18:13.

Comment

Panasonic er over og ut. De har lagt ned hele bilstereoprogrammet sitt og vil i løpet av kort tid være borte.

Pioneer og Kenwood selger vi mye av. Kenwwod KDC-BT8141 er min klare favoritt -3000 kr.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                              X